Käynnistysongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Käynnistysongelmia

ViestiKirjoittaja Manhattani » 18.4.2011 17:34

Eli lauantaina vaihdettiin 1.6d caddyyn "uusi" syöttöpumppu. Noh sen jälkeen on alkanu olla ongelmia kun ei meinaa kylmänä lähteä heti käymään että saa tovin sahata. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia. Syöttöä on aika reilusti (savuttaa melkolailla) koska kyseinen pumppu on ollut jälkeenpäin turbotetussa mk2 jetassa. Voisko vain johtua siitä että syöttöä on liikaa? Perjantaina on vaihdettu suutinkärjet ja hehkut on vaihdettu n. 2kk sitten.

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 18.4.2011 18:29

säädä syttö kohdalleen pumppua kääntämällä. Mittaamiseen tarvit heittokelloa..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.4.2011 9:21

"Perjantaina on vaihdettu suutinkärjet ja hehkut on vaihdettu n. 2kk sitten."

Tuleeko jännite hehkuille ? Syötön liikamäärä ei vaikuta kuin savuarvoihin, saat riittävän kohdalleen pumpun korvakuulollakin ja myöhäinen pumpun ennakko vaikeuttaa kylmänä käynnistystä (ennakko vipu-vaijeri käytössä?).

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 19.4.2011 10:00

Jännitettä en ole mitannu mutta se pakkosyöttö vaijeri on käytössä. Ja toinen että kone läkättää aika kovaäänisesti kylmänä verrattuna siihen mitä oli vanhalla pumpulla. Mikä voisi olla korjaukseksi siihen?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 19.4.2011 10:06

"läkättää"? Jos meinaat kovempiäänistä nakutusta kylmänä niin todennäkösesti on vaan pumppu aikasemmalla kuin ennen.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 19.4.2011 11:25

Jep. Nakutusta. Eli ei ole vaarallista.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.4.2011 12:28

Jos vetää jostain ilmoja pumppuun polttoaineen lisäksi niin vaikeuttaa kylmäkäynnistystä, nuo vanhat dieselit varmoja koneita kun perusasiat kunnossa (puuttuu kaikki sähkö-haistelijat-tietokoneet).
Tarkista ajoitus merkit, kun remmi oli pois pumpun vaihdon yhteydessä (läpätys).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa