Golf 1:seen helpoin tapa tehdä ruiskulle bensasysteemit?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Stiroksi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.10.2006 0:25

Golf 1:seen helpoin tapa tehdä ruiskulle bensasysteemit?

ViestiKirjoittaja Stiroksi » 18.4.2011 12:57

Olen laittamassa 1 golffiin ventosta peräisin olevaa yksipisteruutallista tekniikkaa kaikkineen päivineen. Kuinka olisi helpoin ja järkevin tapa toteuttaa bensapuoli. Itsellä on Diesel golffin tankki, onko siinä mitään potentiaalista helpotusta projektiin. olen mielessäni aikonut asentaa venton tankista pumppuhässäkän golffin tankkiin , mutta en ole vielä perehtynyt asiaan että sopiiko se sinne. Tässä olisi ainakin sähköt keskenään sopusoinnussa koska ventosta tulee kaikki sähkötkin autoon kojetaulua myöten (suunnitelmat voi muuttua)Tämä näin koska autossa on ajonesto ja se syrjäyttäminen ei kai olekaan niin yksinkertainen ja olisihan se jatkossa ehkä hyväkin olemassa???

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.4.2011 13:39

Ykkösessä on tankin luukusta ei kaiketi mahdu venton pumppuhässäkkä.

Diiselin tankissa on lähtö alareunassa eli se sopii ulkoiselle pumpulle.

Eikös tollainen k-jet pumppu + suodatin auton pohjaan ole helpoin ratkaisu

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.4.2011 14:14

Pumpussa ei saa olla liikaa tuottoa, ykspisteruiskun paineensäätimet on yleensä aika pieniä virtaukseltaan. Liian iso pumppu aiheuttaa paineiden liiallisen nousun, ja sitä kautta käyntikelvottoman seoksen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.4.2011 15:29

Tohon venton omaa pumppua ei varmaan voi asentaa ulkoisena eli imupäähän ei taida saada letkua kiinni?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.4.2011 16:44

Mites jos sinne laittais ihan Mk2 Golffista kaasarin ruiskun tilalle, tämä olisi kaikkein helpoin tie, eikä sen huonompikaan kuin tuo yksipisteruisku.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 18.4.2011 17:06

Tai sitte nakkaa sen pierupurkinki mäkeen ja laittaa kunnon weberin 2 kurkkuisen kaasarin tilalle ilman mitään sähkövermeitä. Istuu muuten tosi hyvin tuohon 1-pisteruiskun imusarjaan välilaipalla. Toimii varmasti, helpoiten ja varmimmin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.4.2011 18:29

En ole paremmin toimivaa kaasaria tavannut kuin 2E-sarjan pierpurgit, toki nekin kaipaavat huoltoa kun antiikkiesineitä ovat. Mitään lisäarvoa ei jälkiasennusweberillä saavuteta. Hirveä legenda vaan syntynyt tuosta pierpurgin huonoudesta, kun jotkut kädettömät eivä ole saaneet rikkinäisiä pelaamaan, imho.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.4.2011 19:48

^Komppaan ylläolevaa, kyllä siitä täysin toimivan kaasuttimen saa kun vähän viitsii vaivaa nähdä. Taloudellinenki on, aiempi mk1 1,8 meni matkaa ihan helposti alle 7 litraan vaikkei juuri säästellyt. Ja varakaasareita saa kaljalootan hinnalla. Toimivan 1.ruiskusysteemin laittaminen on aikamoinen savotta, ja tosiaanki mk1 K-Jetin roippeita tuskin tulee jokanurkalla enää vastaan ja niiden painetuotto on ~5 kertainen mitä 1.ruisku tarvii.

Dieselin tankki ja pa-linjat käyvät suoriltaan kaasaritekniikan kanssa, ja mikäli auton sähköt ovat vm.83 eli lattasulakkeilla, niin mk2 2E2-kaasariversion (vm.84-89) konehuoneen johtosarja on yhdellä töpselillä ja parilla irtopiuhalla aivan napsauta kiinni-juttu mk1 sulaketauluun.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.4.2011 19:53

Kai tuota ruiskua puoltaa vielä kylmäkäyntiominaisuudetkin? Eikä se polttoainetalouskaan huonompaan muuttuisi?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.4.2011 20:05

Kyllä minulla kaikki pierupurkit ovat kylmänä lähteneet nätisti käyntiin (sekä jääneet käymään ilman kikkailuja), ja tosiaan eipä se polttoainetalouskaan sen huonompi ole. Pierpurgin 2E-sarja kun käytännössä kuuluu viimeisimpiin kaasutinmalleihin mitä koskaan tehtiin, niin siinä on kaikki aika hyvin kunnossa.

Mutta joillekkin se ruisku on vain sellainen pakollinen saatava, se on sitten ihan toinen asia. Tämä oli vaan vaihtoehtoinen näkökulma, että kannattaa miettiä onko siinä ruiskussa tässä tapauksessa yhtään mitään järkeä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.4.2011 16:24

En nyt lukenut kaikkia viestejä, mutta jos se bensapumppu tuottaa liikaa niin laittaa 1-pisteruiskun paineensäätimen rinnalle toisen säädettävän paineensäätimen.

Stiroksi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.10.2006 0:25

ViestiKirjoittaja Stiroksi » 19.4.2011 20:24

Täytyy tässä vielä projektin edetessä miettiä järkevintä ratkaisua. Onko 2- korisissa yksipisteruiskuissa ulkoisia bensapumppuja? Mietinnässä on myös ollut seuraavanlainen systeemi. Tutulla olisi myynnissä kr kone kaikilla apulaitteilla. Kunnosta ei ole mitään tietoa, joten ajatuksena on käynyt mielessä että käyttäisin moottorissa hyväkuntoisen adz lohkon (ventosta) ja yläkerraksi kr hilppeet. Foorumilta kyllä löytyy jutustelua tältä asian tiimoilta. Tämähän olisi huomattavasti helpompi asentaa kuin yksipisteruisku ja olisihan siinä hevoset kohillaan, jos vain kansi ja lohko sopii yhteen. Öljyruutat kait olisi poikaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa