Tuli tuossa perjantaina aloteltua alustan vaihtoa -05 1M Leoniin ja siinä sattui sitten käymään niin että apukuskin olka-akseli napsahti poikki kun iskarin alapäätä kiristettiin ja ei käytetty edes paineilmatyökaluja. Se on ollut jo pitkään murtuneena siitä katkeamiskohdasta, joten mahtaisikohan tuo mennä vielä takuun piikkiin ?
Kuvia löytyy: http://s161.photobucket.com/albums/t228/Sleeppi/Leon/
Leonin olka-akseli poikki, takuu ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Naapurin 2005 Passattiin vaihdettiin pumppusuuttimet takuuseen, niin miksei tuokin sitten menisi ? Kuitenkin kyse turvallisuudesta eikä siitä että auto ei käynnisty. Huomen aamulla marssin Laakkoselle osa kädessä kysymään että miten on. Ja on ollut pitkään murtuneena, näkee sen kuvastakin kun katsoo murtuma kohtaa, niin siinä oleva tummempi alue on aikasempaa murtumaa.
Olen valitettavasti nähnyt kaikenmoisia "asentajia" vaihtamassa iskunvaimentajaa yms vastaavanlaisella olka-akselilla oleviin autoihin, lekalla kun paukutetaan olkaa irti iskarista avaamatta olan takapuolella olevaa hahloa siihen tarkoitetulla työkalulla tai vastaavalla (jonka voi normaalilla järjenjuoksulla improvisoida 30sek tallista löytyvistä työkaluista) niin ei ihme jos jotain hajoaa.
En todellakaan tarkoita että tässä tapauksessa kirjoittaja olisi siihen syyllistynyt, kerroin ylläolevan vain pointtina miksi tuon saaminen takuuseen voi olla mahdotonta. Ei siis herneitä.
En todellakaan tarkoita että tässä tapauksessa kirjoittaja olisi siihen syyllistynyt, kerroin ylläolevan vain pointtina miksi tuon saaminen takuuseen voi olla mahdotonta. Ei siis herneitä.
Sen verran kyllä voi heti sanoa, että pitkään tuo murtuma ei ole ollut olemassa. Meinaan ruostettahan ei näy yhtään, joka tulee muutaman päivän sisällä, tai parhaimmillaan tuntien sisällä. Noin kaukaa otetusta kuvasta on mahdoton päätellä sen tarkemmin mitään katkeamisen syystä.
Ei olisi noista kuvista hankala tehdä tälläistä päätelmää: Irroitettu alapään pultti, hakattu hahlon väliin taltta ja ruiskutettu rasvaa jalan ja iskarin väliin. Hahlo on venytetty liikaa ja tuo keskiosa on heikompana kohtana haljennut, rasva mennyt väliin työn tohinassa. Asennettaessa kiristysvaiheessa sitten loputkin saumasta pettänyt.
Ei olisi noista kuvista hankala tehdä tälläistä päätelmää: Irroitettu alapään pultti, hakattu hahlon väliin taltta ja ruiskutettu rasvaa jalan ja iskarin väliin. Hahlo on venytetty liikaa ja tuo keskiosa on heikompana kohtana haljennut, rasva mennyt väliin työn tohinassa. Asennettaessa kiristysvaiheessa sitten loputkin saumasta pettänyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 96 vierailijaa