Cordoban (vm.2000) sähköistä useampi kysymys + muuta
Valvoja: ffp jäsenet
Cordoban (vm.2000) sähköistä useampi kysymys + muuta
Mistä tulee sähkö takaluukun valolle? Luukun johtosarjoja on edellinen omistaja korjaillut abikoissa ja kumin alta paistaa sähköteipin lisäksi irto johdonpäitä. Vähän hankalat korjata kun niin lyhyt matka johtoja esillä ja nekin pilattu putkijatkoilla.
Missä on ulkolämpötilan anturi? Onkohan vika siinä kun mittari näyttää kovia pakkasia ja välillä koko näyttö pimenee?
Missä vika kun keskuslukon kaukosta muut luukut toimii mutta kuskin oven nuppi vain vähän nytkähtää, ei kuitenkaan aukea tai mene kiinni kuin avaimesta. Onko näissä pneumaattinen lukko, voisiko letku olla puhki ettei paine riitä? Aika jäykät on kaikki nupit. Voiko tehdä mitään ottamatta ovipahvia irti?
Ei varsinainen sähköongelma, mutta takalasin pesin suihkuttaa suoraan taakse, vesi nähtävästi tulee sulan akselin keskeltä, ja nyt siinä paistaa pultin kanta, eli joku muovi irronnut joka ilmeisesti peittää mutterin ja ohjaa veden lasille, millanen palikka tuo on ja mistä moisen löytää?
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa näissä mieltä kalvavissa ongelmissa. Ja jos joku oulun suunnalta tunnistaa viat oman ex autonsa, sinisen varion vioiksi, voisitko pistää vaikka yv:llä jos autossa jotain mitä tarttis tietää, kuten onko piristetty tms.?
Missä on ulkolämpötilan anturi? Onkohan vika siinä kun mittari näyttää kovia pakkasia ja välillä koko näyttö pimenee?
Missä vika kun keskuslukon kaukosta muut luukut toimii mutta kuskin oven nuppi vain vähän nytkähtää, ei kuitenkaan aukea tai mene kiinni kuin avaimesta. Onko näissä pneumaattinen lukko, voisiko letku olla puhki ettei paine riitä? Aika jäykät on kaikki nupit. Voiko tehdä mitään ottamatta ovipahvia irti?
Ei varsinainen sähköongelma, mutta takalasin pesin suihkuttaa suoraan taakse, vesi nähtävästi tulee sulan akselin keskeltä, ja nyt siinä paistaa pultin kanta, eli joku muovi irronnut joka ilmeisesti peittää mutterin ja ohjaa veden lasille, millanen palikka tuo on ja mistä moisen löytää?
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa näissä mieltä kalvavissa ongelmissa. Ja jos joku oulun suunnalta tunnistaa viat oman ex autonsa, sinisen varion vioiksi, voisitko pistää vaikka yv:llä jos autossa jotain mitä tarttis tietää, kuten onko piristetty tms.?
Viimeksi muokannut bowtie81, 12.2.2011 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuon ikäisessa Golfissa ja A3:ssa siinä on tapin muotoinen suutin ja mistäs niisä Seatin varaosia saikaan?..Ei varsinainen sähköongelma, mutta takalasin pesin suihkuttaa suoraan taakse, vesi nähtävästi tulee sulan akselin keskeltä, ja nyt siinä paistaa pultin kanta, eli joku muovi irronnut joka ilmeisesti peittää mutterin ja ohjaa veden lasille, millanen palikka tuo on ja mistä moisen löytää?
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Nuohan on kaikki oikein klassisia varion ongelmia, löytyy varmasti jokaisesta yksilöstä ainakin joku noista.
Ulkolämpötila-anturi sijaitsee pelkääjän puolen sivupeilin pohjassa, äkkiseltään näyttää kuin olisi vesitippa siinä pohjassa. Anturi on hapettunut piloille, siksi häröilee tuolla lailla. Kolvi käteen ja anturi vaihtoon :)
Mulla ei käsittääkseni edes ole takaluukussa valoa omassa autossa? En sitte tiiä onko sen saanu erikseen aikanaan jos on halunnut..
Kuskin oven nuppi ei mullakaan paljoa liiku, mutta ei se kyllä ole tähän päivään asti haitannutkaan, lukot kuitenkin toimii ihan hyvin (paitsi välillä pakkasilla...). Olen asentanut kauko-ohjatun keskuslukituksen tohon (alkuperäistä en saanut enää herätettyä henkiin) ja hyvin on toiminut vaikkei nuppi kovin eloisa tosiaan ole. Jos asia sinua kovastikin kalvaa niin ovipahvi irti ja lukkomekanismin purkuun ja pähkäilemään.
Takalasin pesimestä sulla on haljennut se muovi "suutin" siitä, eli se osa joka ohjaa veden takalasille on tippunut jonnekin maanteistämme. Nyt se sitten roiskii iloisesti suoraan takana tulijan naamalle sitä vettä. Luultavasti samassa rytäkässä sulla on hajonnu myös takalasinpyyhkijästä ne "klipsit" , joilla sulka pysyy pyyhkijän varressa kiinni. Koita keksiä joku patentti :)
Onhan tuossa autossa jonkin verran tällaisia pieniä vikoja, mutta ei ne kyllä mua oo suuremmin tosiaan haitannut. Kuitenkin tekniikka on aina toiminut hyvin ja se on mulle pääasia. Noiden kanssa aina pärjää. Kyllä ne joka autossa tuppaa omat ongelmansa olemaan.
Ulkolämpötila-anturi sijaitsee pelkääjän puolen sivupeilin pohjassa, äkkiseltään näyttää kuin olisi vesitippa siinä pohjassa. Anturi on hapettunut piloille, siksi häröilee tuolla lailla. Kolvi käteen ja anturi vaihtoon :)
Mulla ei käsittääkseni edes ole takaluukussa valoa omassa autossa? En sitte tiiä onko sen saanu erikseen aikanaan jos on halunnut..
Kuskin oven nuppi ei mullakaan paljoa liiku, mutta ei se kyllä ole tähän päivään asti haitannutkaan, lukot kuitenkin toimii ihan hyvin (paitsi välillä pakkasilla...). Olen asentanut kauko-ohjatun keskuslukituksen tohon (alkuperäistä en saanut enää herätettyä henkiin) ja hyvin on toiminut vaikkei nuppi kovin eloisa tosiaan ole. Jos asia sinua kovastikin kalvaa niin ovipahvi irti ja lukkomekanismin purkuun ja pähkäilemään.
Takalasin pesimestä sulla on haljennut se muovi "suutin" siitä, eli se osa joka ohjaa veden takalasille on tippunut jonnekin maanteistämme. Nyt se sitten roiskii iloisesti suoraan takana tulijan naamalle sitä vettä. Luultavasti samassa rytäkässä sulla on hajonnu myös takalasinpyyhkijästä ne "klipsit" , joilla sulka pysyy pyyhkijän varressa kiinni. Koita keksiä joku patentti :)
Onhan tuossa autossa jonkin verran tällaisia pieniä vikoja, mutta ei ne kyllä mua oo suuremmin tosiaan haitannut. Kuitenkin tekniikka on aina toiminut hyvin ja se on mulle pääasia. Noiden kanssa aina pärjää. Kyllä ne joka autossa tuppaa omat ongelmansa olemaan.
Mulla olis ylimääräinen muuten ehjä takalasinpyyhinpaketti, mutta siitä on moottori kaput. Laita privaa jos kiinnostaa. Itse kyllästyin tuohon takalasin naarmuttimeen kun tuo moottori simahti niin nyppäsin koko jutskan pois. Variossa kun tuo takalasi on heti likainen tai vetinen jos keli on märkä, niin sais sitten olla takalasin pyyhin koko ajan päällä.
kiitos paljon vastauksista. Pitää ruveta tuota lämpöanturia sitten korjaamaan, eli se ei ole liittimellä johdossa vaan kolvattuna suoraan. Outo viritys, ja peili pitänee irrottaa?
Miten alkuperäinen keskuslukko korvataan jälkiasenteisella? Pitääkö kaikkiin lukkoihin laittaa sähkömoottorit vai millanen homma se on jos se kuitenkin on helpompaa kuin vanhan korjaus?
Miten alkuperäinen keskuslukko korvataan jälkiasenteisella? Pitääkö kaikkiin lukkoihin laittaa sähkömoottorit vai millanen homma se on jos se kuitenkin on helpompaa kuin vanhan korjaus?
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Itse asiassa en ole varma onko se anturi liittimellä jopa, kun omassani vielä toistaiseksi suurinpiirtein toimii :)
En siis ole itse keskuslukitusta vaihtanut, se toimii oikein hyvin. Alkuperäinen kaukosäätö vain oli pimeänä enkä saanut korjattua, joten ostin jälkiasenteisen kauko-ohjauspaketin tuohon.
En siis ole itse keskuslukitusta vaihtanut, se toimii oikein hyvin. Alkuperäinen kaukosäätö vain oli pimeänä enkä saanut korjattua, joten ostin jälkiasenteisen kauko-ohjauspaketin tuohon.
Lämpöanturi tosiaan löytyy apparin peilistä, mutta peiliä ei tarvitse irrottaa. Peilin alla oleva ruuvi auki ja muovi irti. vanhalta anturilta piuhat poikki ja uusi kolvaten tilalle. Anturin mukana tulee kyllä liitin, mutta helpompi on tehdä liitos peilillä. Anturin saa marmoritiskilä parilla kympillä.
Omassa Ibizassa lähti lukko pelaamaan, kun sen puhdisti ja öljysi kunnolla. Operaatiota varten piti lukko purkaa palasiksi.
Omassa Ibizassa lähti lukko pelaamaan, kun sen puhdisti ja öljysi kunnolla. Operaatiota varten piti lukko purkaa palasiksi.
Takaluukun valoon taitaa tulla sähkö lukon mikrokytkimeltä. Omassa vm00 Polo Variantissa sama vika. Voi toimia hetken talven pakkasilla. Huomannut että painamalla lukon kieltä hieman sisälle päin voi saada valon palamaan.
Silloin kun auton hankin, niin luulin polttimon palaneen. Mittasin polttimoon tulevan jännitteen kun vaihto ei auttanut. Polttimo irti, 12V. Polttimo kiinni 0V. Ihme haamujännite.
Silloin kun auton hankin, niin luulin polttimon palaneen. Mittasin polttimoon tulevan jännitteen kun vaihto ei auttanut. Polttimo irti, 12V. Polttimo kiinni 0V. Ihme haamujännite.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
vaihdoin ihan alkuperäisen, makso 20€ joten kannatti. Irrotin ruuvin ja aikani kampesin lievällä väkivallalla niin sain muovin alapuolelta peiliä irti, kunhan tajusin kääntää peilin sisään, sitten kolvasin uuden vanhan johtoihin. Merkkiliikkeessä sanottiin että autoni on 08/00 ja siten olisi jo 01 vuosimallia, tiedä häntä kun joku kone sano 01 ja toinen 00.. Mutta VIN kuulemma 01. En tiedä mitä eroja näiden mallien välillä voisi olla, tuskin mitään.
Arvelinkin että raitis löytyy sieltä, vähän raottelin niitä muoveja mutta sitten alko pakkanen käydä sietämättömäksi ja lähin sisään.
Arvelinkin että raitis löytyy sieltä, vähän raottelin niitä muoveja mutta sitten alko pakkanen käydä sietämättömäksi ja lähin sisään.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Okei, mulla näyttää itellä lämpömittari suht järkeviä lukemia, mutta kuitenkin aina n. 7 astetta liikaa tai liian vähän, riippuen onko pakkasta vai plussaa :D
Ei 00 ja 01 malleilla pitäs olla mitään eroa. 01 tais tulla 1.4 moottorit valikoimaan, valitettavasti. Luultavasti huonoimpia VAG moottoreita ikinä nämä 2000-luvulla tulleet 1.4 koneet...
Ei 00 ja 01 malleilla pitäs olla mitään eroa. 01 tais tulla 1.4 moottorit valikoimaan, valitettavasti. Luultavasti huonoimpia VAG moottoreita ikinä nämä 2000-luvulla tulleet 1.4 koneet...
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
tuli eilen pestyä auto, kai pitäisi olla kiitollinen, että takaovista vielä pääsee sisään. Ilmeisesti lukot on samanlaiset joka ovessa joten huonolla tuurilla takaovetkin jumii? Ja en tiedä oliko takapaksi huonosti kiinni, mutta aukesi sekin kesken ajelun, ihmettelin että mitä ne ihmiset osottelee, niskaan tuntuva veto lopulta laitto kattomaan peiliin, ihmettelin että onpas se takalasi puhdas kun yleensä siitä ei näe kun naarmut tummennuskalvossa. Takaspoileri oli hetken pitäjän kookkain.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Mulla sattui olemaan irrallinen uusi anturi, niin mittailin sitä...
Eli sisällä (n.+20) vastusarvo on noin 1.2 kohm ja ulkona (n.-20) noin 13 kohm...
Tuohon ulkolukemaan pitää suhtautua pienellä varauksella, kun en voi varmaksi sanoa ehtikö se anturi jäähtyä ihan loppuun asti.... mutta noin suunnilleen nuo arvot... siitä vaan etsimään sopiva NTC vastus ja kokeilemaan näyttääkö mittari oikein ;)
Eli sisällä (n.+20) vastusarvo on noin 1.2 kohm ja ulkona (n.-20) noin 13 kohm...
Tuohon ulkolukemaan pitää suhtautua pienellä varauksella, kun en voi varmaksi sanoa ehtikö se anturi jäähtyä ihan loppuun asti.... mutta noin suunnilleen nuo arvot... siitä vaan etsimään sopiva NTC vastus ja kokeilemaan näyttääkö mittari oikein ;)
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
tuli käytyä muuttamassa pakuksi tämä, otin istuinosat irti, niskatuet irti ja selkänojien yli reikävannenauha joka kiinni itseporautuvilla siihen penkin alla olevaan peltiin, sivuilta. Sitten tuli mieleen, että kuinkahan lähellä tuota peltiä on tankki, 20mm ruuveilla laitoin vanteen kiinni suoraan vaan verhoilun läpi?
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Ei oo kyllä tietoa mistä moinen tuntuma johtuu, Itellä kytkin on melkoisen jäykkä, voi olla vaihto edessä piakkoin, alkuperäinen kytkin kuitenkin kyseessä.
Tietääkö kukaan että lähteekö cordobasta penkkien verhoilut irti? Penkit ovat aika likaiset ja vähän tuoksahtavatkin, asialle pitää jotakin tehä heti ku ilman sen verran lämpenee. Pesukoneeseen laitan jos päälliset tosiaan irtoaa jotenkin. Toinen kysymys, olisikohan järkevää ottaa riski ja käyttää forten motor flush koneessa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä? Autolla ajettu 220tkm eikä siihen ole tietääkseni ennen tehty forte-käsittelyä. Olen kuullut että jos näillä kilometreillä käsittelee moottorin, voi lähteä iso määrä karstaa liikkeelle ja tukkia koko moottorin. Syy toimenpiteelle on moottorin (hydraulisten välysten) ärsyttävä naputus, joka kestää noin 30 sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Tietääkö kukaan että lähteekö cordobasta penkkien verhoilut irti? Penkit ovat aika likaiset ja vähän tuoksahtavatkin, asialle pitää jotakin tehä heti ku ilman sen verran lämpenee. Pesukoneeseen laitan jos päälliset tosiaan irtoaa jotenkin. Toinen kysymys, olisikohan järkevää ottaa riski ja käyttää forten motor flush koneessa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä? Autolla ajettu 220tkm eikä siihen ole tietääkseni ennen tehty forte-käsittelyä. Olen kuullut että jos näillä kilometreillä käsittelee moottorin, voi lähteä iso määrä karstaa liikkeelle ja tukkia koko moottorin. Syy toimenpiteelle on moottorin (hydraulisten välysten) ärsyttävä naputus, joka kestää noin 30 sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Saa kaikki verhoilut irti, ei ole kovin ihmeellinen toimenpide kunhan hiukan hermoja löytyy :)
Takapenkit oli ehkä hieman helpommat purkaa, niin niistä kannattaa aloittaa... siis ainakin verrattuna noihin sport-mallisiin etujakkaroihin...
Just viikko sitten laitoin pesun jäljiltä etupenkit paikoilleen...
Varaudu aika moneen koneelliseen pestessä... just yhden etupenkin verhoilut kerrallaan mahtui... takapenkit muistaakseni meni kaikki kerralla... kun syksyllä ne pesin...
Mulla on siis ylimääräinen penkkisarja, niin ei ole ollut kiirettä saada käyttöön pesusta...
Takapenkit oli ehkä hieman helpommat purkaa, niin niistä kannattaa aloittaa... siis ainakin verrattuna noihin sport-mallisiin etujakkaroihin...
Just viikko sitten laitoin pesun jäljiltä etupenkit paikoilleen...
Varaudu aika moneen koneelliseen pestessä... just yhden etupenkin verhoilut kerrallaan mahtui... takapenkit muistaakseni meni kaikki kerralla... kun syksyllä ne pesin...
Mulla on siis ylimääräinen penkkisarja, niin ei ole ollut kiirettä saada käyttöön pesusta...
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Okei, kiitoksia tiedoista. Pitää varata kunnolla aikaa sitten että kerkeää pestä ja kuivata kaikki päälliset. Oishan tuo toki kuivausrumpu käytössä, uskaltaiskohan sinne laittaa.. :) Oliko muuten sullakin kyseessä juurikin nuo facelift-mallin penkit? Nehän on varmasti aika paljon erilaiset ku vuosimallia 2000 vanhemmissa.
Joo, facelift malli mullakin.. Nuo penkit jotka pesin on peräisin saman ikäsestä Ibiza sportista, noita peruspenkkejä en ole purkanut mutta saman tyyliset ovat. Voivat olla helpommat, kun niissä ei ole sivutukia yms "ylimääräisiä" muotoja ;)
Ei siinä sen kummallisempaa ole kuin penkki kerrallaan irti autosta ja pääliset pesuun, ensimmäinen menee harjoitellessa ja loput jo rutiinilla.. Ajokatkoshan tulee vain kuskinpenkin kanssa ja helposti siitäkin vuorokaudessa selviää... kun illalla purkaa ja pesee, niin saa seuraavana päivänä kasata. Etupenkin irroitus ja asennus onnistuu helposti 10minuutissa, tarvii 5mm:n kuusiokoloavaimn ja 10mm:n kiintoavaimen... ilman kuusiokoloakin pärjää tarvittaessa...
Päälisiä laitellessa on hyvä olla pari meisseliä ja jotkin tongit apuna.. mulla oli kärkipihdit ja miljoonapihdit...
Selkänojien saranoiden suojamuoveja ei sitten kannata repiä väkisin,vaan niissä on kolme kiinnike"niittiä" keskiosassa, jotka saa avattua kun painaa pienellä meisselillä takakautta muoviset tapit ulos... ne erottuu siitä muovipinnasta kun tarkkaan katsoo...
Ei siinä sen kummallisempaa ole kuin penkki kerrallaan irti autosta ja pääliset pesuun, ensimmäinen menee harjoitellessa ja loput jo rutiinilla.. Ajokatkoshan tulee vain kuskinpenkin kanssa ja helposti siitäkin vuorokaudessa selviää... kun illalla purkaa ja pesee, niin saa seuraavana päivänä kasata. Etupenkin irroitus ja asennus onnistuu helposti 10minuutissa, tarvii 5mm:n kuusiokoloavaimn ja 10mm:n kiintoavaimen... ilman kuusiokoloakin pärjää tarvittaessa...
Päälisiä laitellessa on hyvä olla pari meisseliä ja jotkin tongit apuna.. mulla oli kärkipihdit ja miljoonapihdit...
Selkänojien saranoiden suojamuoveja ei sitten kannata repiä väkisin,vaan niissä on kolme kiinnike"niittiä" keskiosassa, jotka saa avattua kun painaa pienellä meisselillä takakautta muoviset tapit ulos... ne erottuu siitä muovipinnasta kun tarkkaan katsoo...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Golfistani pesin suihkun lattialla juuriharjalla ja mäntysuovalla. Muutaman viikon auto tuoksui mukavan raikkaalle :)
E: Omiani en olis pesukoneeseen laittanut kun niissä oli kaikenmaailman vaijereita niin ettei niitä kannattanut irrotella. Tissiliivien kaarituet näytti pikkumurheilta noiden rinnalla.
E: Omiani en olis pesukoneeseen laittanut kun niissä oli kaikenmaailman vaijereita niin ettei niitä kannattanut irrotella. Tissiliivien kaarituet näytti pikkumurheilta noiden rinnalla.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Kiitoksia hyvistä ohjeista, eiköhän ne ala puhdistuun tällä perehdytyksellä :) Pitää vielä pesukoneeseen laittoa harkita, tuo mäntysuopa+juuriharja setti toimii varmasti myös. Takapenkki lähtee kyllä ekana käsittelyyn, koiranpentu kusasi syksyllä puoli penkkiä märäksi. Kemikaaleilla puhdistettuna haju pysyny jotenki kurissa, mutta voi viineri sitä hajua ku penkki vähän kastuu tai aurinko paistaa päivän ajan autoon sisälle...
Pesukoneessa mä pesin, mutta vapaa tyylihän siinä on :)
Meinaatko kokeilla pestä myös pehmusteet siitä takapenkistä, kun ilmeisesti on pissat sinnekin imeytynyt... kyllä nekin ajan kanssa kuivuu.... Kuivu mullakin etupenkit viimekesänä, kun unohdin ikkunat auki sadepäiväksi....oli tosin hiukan kosteaa ajella jonkinaikaa...
Meinaatko kokeilla pestä myös pehmusteet siitä takapenkistä, kun ilmeisesti on pissat sinnekin imeytynyt... kyllä nekin ajan kanssa kuivuu.... Kuivu mullakin etupenkit viimekesänä, kun unohdin ikkunat auki sadepäiväksi....oli tosin hiukan kosteaa ajella jonkinaikaa...
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Pitää kattoa sitte miten pesee ne päälliset. Pehmusteet pitää kans kyllä pestä, ajattelin että kevyesti juuriharjalla ja mäntysuovalla ainakin ne pesisin. Yhen viikonlopun aikana tuo homma pitäs kuitenki saaha hoidettua ku ei oo toista autoa käytössä ja tarvii muutkin penkit käyttöön kuin etupenkin.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Muuten, onkos muissa 1.6 koneisissa samaa vikaa kuin minulla, eli kylmänä/yön jälkeen kun auton käynnistää, kuuluu vähän aikaa (max. 1min) selvä naputus joka hiljalleen vaimee kun antaa auton käydä? Ajossa ei ole ikinä kuulunut mitään. Ilmeisesti hydrauliset tasaimet pitävät ääntä?
Autossa on tähän asti käytetty mobilin öljyjä, viimemmäksi New Life 0-40:stä. Joulun aikaan laiton Castrolin Magnatecit (5w-40)koneeseen, ja mielestäni tämän jälkeen kylmänä naputtaminen on lisääntynyt. Mietin, että voisiko castrol olla liuottavampaa kuin mobil, eli olisi paskaa lähteny kulkemaan ja jumiuttanut nostimet? Ja voiko tämä johtaa nokka-akselin puutteelliseen voiteluun. Auto saattaa naputtaa käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin jo tunninkin seisonnan jälkeen.
Autossa on tähän asti käytetty mobilin öljyjä, viimemmäksi New Life 0-40:stä. Joulun aikaan laiton Castrolin Magnatecit (5w-40)koneeseen, ja mielestäni tämän jälkeen kylmänä naputtaminen on lisääntynyt. Mietin, että voisiko castrol olla liuottavampaa kuin mobil, eli olisi paskaa lähteny kulkemaan ja jumiuttanut nostimet? Ja voiko tämä johtaa nokka-akselin puutteelliseen voiteluun. Auto saattaa naputtaa käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin jo tunninkin seisonnan jälkeen.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Liqui Molyn Top Tec 4100:t koneessa, eikä vaikutusta Castroliin verrattuna. Kunhan tulee vaihtoväli täyteen niin otan riskin ja laitan jonkin motorflushin pyöriin ja sitte nollaöljyt koneeseen.
Pesasin tossa kaikki penkinverhoilut pesukoneessa, melko lailla uuden näköset tuli. Aivan älytön hommahan tuossa oli, koko päivä menny. Onpahan raikkaat tuoksut autossa!
Pesasin tossa kaikki penkinverhoilut pesukoneessa, melko lailla uuden näköset tuli. Aivan älytön hommahan tuossa oli, koko päivä menny. Onpahan raikkaat tuoksut autossa!
Kyllähän siinä pesuhommassa päivä vierähtää... ja aikalailla tupakkaa,jos sellaisia taipumuksia on ;) Mutta on se sen arvoistakin :)
Tuo moottorin naputus kuulostaisi tosiaan venttiilikoneistolta, ja on aika normaali ilmiö. Puhdistusaineella voi ilmiö lieventyä, tuskin sieltä nykyöljyjen jäljiltä mitään isoja kerrostumia liikkeelle lähtee. Kulutusosiahan ne hydraulipalikatkin on, sitten vaihtoon kun alkaa lämpimänäkin naputtelemaan :)
Tuo moottorin naputus kuulostaisi tosiaan venttiilikoneistolta, ja on aika normaali ilmiö. Puhdistusaineella voi ilmiö lieventyä, tuskin sieltä nykyöljyjen jäljiltä mitään isoja kerrostumia liikkeelle lähtee. Kulutusosiahan ne hydraulipalikatkin on, sitten vaihtoon kun alkaa lämpimänäkin naputtelemaan :)
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Jep, kyllä se on vaivan arvoista. 10 vuodessa kuitenkin kerennyt kertyä monenlaista noihin kankaisiin, huomas kyllä ettei oltu ennen pesty.
Ei tosiaan lämpinä napsuttele ollenkaan, eikä oo vielä ajossa kuulunu oikeastaan ollenkaan vaikka heti startin jälkee liikkeelle lähtiskin. Eipä luulis olevan ihmeellinen homma vaihtaa kaikki kaheksan hydraulitasaajaa sitteku ovat lopussa. Ja tuskin kalliskaan.
Ei tosiaan lämpinä napsuttele ollenkaan, eikä oo vielä ajossa kuulunu oikeastaan ollenkaan vaikka heti startin jälkee liikkeelle lähtiskin. Eipä luulis olevan ihmeellinen homma vaihtaa kaikki kaheksan hydraulitasaajaa sitteku ovat lopussa. Ja tuskin kalliskaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa