tyhjäkäynti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja 50787032 » 14.4.2011 21:48

Todenäkösesti LämpöAikaKytkin oli sökö, niin tein suoran kytkimen kk-suuttimelle 12v hyttiin. Ja lähtee nyt hyvi käyntiin kun hieman kytkintä painaa startatessa!!

Nyt ongelmana että ei tahdo pysyä käynnissä ennen kuin lämpenee hiukan, näillä keleillä 1min. Eli kaasupolkimen varassa sen ajan..
Syy moiseen?

Tuli mieleen että, antaako kk-suutin starttaamisen jäläkeenkin vielä jotain "hörppyjä" että pysyy käynnissä?? Vai missä vika?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.4.2011 22:13

Tarkistapa että tuleeko siihen paineensäätimeen asianmukainen jännite. Siis siihen mokkulaan joka on siinä kk-suuttimen lähellä johon tulee kaksi bensaputkea ja kaksi johtoa.

Vianhaussa olisi avuksi jos palautat kytkennät alkuperäisiksi niin korjausmanuaalin ohjeet pätisivät.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 15.4.2011 0:02

Miten se tuo paineensäädin voi liittyä tähän jos lämmettyään toimii moitteettomasti?

Avautuuko kk-suutin vain ja ainoastaan silloin kun startti pyörii?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.4.2011 0:11

Siinä on joku paineensäätötoiminto joka menee lämmön (sähköllä tehtävän lämmityksen) mukaan, mutta en enää muista miten se tarkalleen meni. Muistelen että kys. säätimeen tuleva jännite laihentaa seosta. Eli ilman jännitettä se olisi jatkuvasti kylmäkäynti-tilassa.

Avautuuko kk-suutin vain ja ainoastaan silloin kun startti pyörii?
Jep. Ja silloinkin vain jos L/A-kytkin sen mahdollistaa.

Onko sulla moottorinohjaukseen tehty jotain omia viritelmiä jotka muuttavat diagnosointia?

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 15.4.2011 0:26

Nolo myöntää, mutta kun tein tuon kk-suuttimelle suoran 12v napin hyttiin. Sain homman toimimaan eli auton käynnistymään.. Mutta jonkin aikaa kun sitä nappia hymyssä suin painelin ja starttailin kolffia. Savu nousi konehuoneesta.. Alkuperäiset johdot kk-suuttimesta sekä startilta paloivat poikki asti. Mutta auto toimii kuitenkin!
Kuinkahan suuri homma olisi vaihtaa johdot ehjiin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.4.2011 0:32

Boschin liittimiä ja johtoa saa lähimmästä asianmukaisesta autosähköliikkeestä. Tuon ikäisessä ei montaa liitintyyppiä ole, mutta pääset murto-osassa ajasta jos sulla on tiskillä näyttää malli. Ja myyjäkin voi vielä toivottaa sut tervetulleeks kun ostat euron liittimen ilman puolen tunnin etsimistä...

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 15.4.2011 0:40

aivan :D. Mutta mihin asti lie on palanut johdot/niiden suojat, kun menevät semmoseen muoviseen putkeen.. Voinko vetää ne eri-tietä jostain/mistä?

Startille tulee kaksi mustaa johtoa yhdelle abikoliittimelle, molemmista kuoret palaneet, lie kuin pitkältä matkalta kunnes lopen paloivat poikki.. Samoin kk-suuttimelle tulevat johdot..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.4.2011 0:54

Tuohon tarvitset jo kytkentäkaaviota.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 15.4.2011 2:08

mistä noille ko. johdoille voisi kaavion löytää? sellaisen helppolukuisen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa