AAB ja AJA moottori
Valvoja: ffp jäsenet
AAB ja AJA moottori
Erottaako nuo moottorit noin päälisinpuolin miten? Itsellä ei ole tullut kun noita AAB moottoreita eteen ja niissä on ollut aina imusarjassakin se tyyppi"valu". Tuossa uudessa hankinnassa ei ole imusarjassa tuota tyyppiä. Päällisinpuolin näyttää samalta kun kaikki edeltäjänsä. Lohkosta tieten se löytyy, vaan en ole kerennyt sinne asti.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Tekniset muutokset tuolta.
-97 tuli AJA koneet, muistaakseni öljypumppu+pohja+remmit?? nuo ei -93 käynyt kun joskus sovittelin osia keskenään?
Tekniset muutokset tuolta.
-97 tuli AJA koneet, muistaakseni öljypumppu+pohja+remmit?? nuo ei -93 käynyt kun joskus sovittelin osia keskenään?
Jeesuskristus. Nyt tuli pulma. AJA:n alakerta vm. -98 ja AAB:n kansi, tai ainakin imusarja. Tuollainen kokoonpano tuli minulle purettuna ja oli ollut toimiva. Onko noi kannet/imusarjat samanlaisia? Muuttuiko se lohko siitä öljypumpun kohdalta, ei kai? Ölypumppunhan tuli se peltitiiviste, mutta eikös se tullut myös AAB mottiin? Mikäs sen tehoeroavuuden noissa moteissa tekee?
Nyt tuossa vertailin noita lohkoja. En kyllä löytänyt muuta eroa kun sen, että tuossa AJA moottorissa on isompi pultti jakohihnankiristimessä. AAB:ssä on vain ohjainrulla ja hihna kiristetään vesipumpulla. En tosin tiedä onko kaikissa, mutta niissä mitä itse olen roplannut. Tästä voisi sitten äkkiseltään päätellä, ettei noissa oikeastaan ole mitään eroja. Mistäköhän se pieni tehoero tulee? Männät on samankokoiset, iskupituus sama, kansi näyttäisi olevan myös sama. Nokka-akseli?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”