golf 3 takajarrujen teho heittää

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

golf 3 takajarrujen teho heittää

ViestiKirjoittaja joksa_ » 11.12.2008 19:28

katsastukessa takajarrut näytti 0.7 ja 1.3 eli ei läpi, taakse sylinterit sekä nesteet vaihdettu hiljattain, olisiko jäänyt ilmaa, voisiko käyttäytyä noin? jostakin luin jarrupaineen säätimestäkin mutta mitä nytnopeasti asiasta ymmärsin niin jos se olisi niin molemmat takjarrut näyttäs aika heikoilta...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.12.2008 20:29

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.12.2008 21:01

Voi johtua tuosta paineensäätimestäkin.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.12.2008 22:06

ja jos kässäri heittää samalla lailla niin säädöistä

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 13.12.2008 15:28

vika jarrupaineen säätimessä, ilmeisesti jumissa. Pari kertaa vasaralla kylkeen niin johan aukes:) luultavast mennyt jumiin kun tuossa taannoin ajoin erittin raskaalla kuormalla, kiitos vinkeistä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.12.2008 19:59

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 28.12.2010 14:22

Oman golffin takajarruissa(rumpu) ois sellaista vikaa että kuskin puolen takajarru ei lukitu käsi eikä poljin jarrulla. Säädin käsijarruvivun luota niin kireelle kun voi mutta ei silti. Toinen puoli lukittuu hyvin käsi sekä poljin jarrulla ja on saman verran kengissä pintaa kun toisella puolen. Myös molemmat ilmasin. Riittäiskö kenkien vaihto tähän ongelmaan?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.12.2010 14:54

Rumpukin voi olla kulunut väljäksi. Parista volkkarista en ole saanut millään aikaiseksi kunnon jarruja, vaikka kaikki osat on vaihdettu. Lopuksi, kun vaihtaa rummut, alkaa jarrut pelittää.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 28.12.2010 15:13

Kaipa ne nekin sitten voisi samalla uusia kun tulee uusittua etupäästä levyt,palat ja liuku jutut..

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 4.1.2011 13:01

Tänään katsastuksessa g3 farkku, Vasen takapyörällä ei paine varmaankaan rajoitu. Voiko Paineensäädintä jotenkin korjata vai uusi osa tilalle ?
Vasen taka melkein 2 KN ja toisella puolella n 1,2 KN. Käsijarrulla tasaisesti.
Toinen rumpu on kuluneempi kuin toinen muuten vuos aikaa uusittu kaikki osat .

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2011 18:10

Ettei se 2 kN olis normaali ja 1,2 kN alitehoinen?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.1.2011 19:11

2kN kuulostaa hurjalta takajarruteholta kolmosgolfille kontti tyhjänä. Maksimikuormalla 2kN lienee aika kohdallaan. Muistaakseni oma Tourani käänsi jarrudynon viisarit takapäässä jonnekin 1.7 kohdalle, tyhjänä siis.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 12.4.2011 14:35

Golffiin vaihdoin eteen levyt ja palat, taakse kengät, mutta takajarrut ei lukitu hiekalla millään kun jarrupoljinta painais kuinka kovasti. Mistä johtuu? Katsastus ois ajankohtainen niin ois kiire, eikös ne pitäis kumminki aika hyvin jarruttaa? Jarrut on useaan kertaan jo ilmattu eikä vaikuta. Käsijarrunkin joutui säätämään niin että vasen on kiristetty melkei loppuun ja oikean puoleista ei kiristetty paljon yhtään ja silti oikean puoleinen takajarru ottaa paremmin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.4.2011 20:14

Takajarruja EI säädetä käsijarrun säädöillä.

Jos takajarrut ei ota tarpeeksi eikä sylkyt ole jumissa/vuoda nesteitä, pura kengät ym ja uusi jousisarja sekä ne säätökiilat (joita se pikkujousi vetää alaspäin) näin saat kengät ns. lähelle eli kengät kahnaavat kevyesti rumpuihin vaikka poljinta ei paineta. Sitten säädät käsijarrun niin että kahva nousee 4-6 naksahdusta.
Käsijarruvaijerien uusinta ei ole myöskään huono idea, tietysti jälkikäteen turhauttavaa..

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 17.4.2011 21:16

Yleisesti jarrupainesäätimestä voidaan todeta, että se jumiutuu jos se ei joudu toimimaan.

Eräs konsti jarrupainesäätimen pitämiseen kunnossa on se, että välillä esim. ajetaan vasen takapyörä kanttarille eli silloin se on ylhäällä ja jarrupainesäädin tulkitsee taka-akselilla olevan raskaan kuorman. Tällöin painellaan reippaasti jarruja. Välillä voidaan ajaa oikea takarengas jonkun korokkeen päälle, jolloin vasen puoli on todella ylhäällä eli kuorma olisi kevyt taka-akselilla. Taas painellaan kunnolla jarruja.

Tällaisilla vippaskonsteilla on saatu monen auton jarrupainesäätimet pysymään toiminnassa.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 18.4.2011 14:16

Ei tietenkään takajarruja käsijarrun säädöillä säädetä.. ois varmaan pitänyt kirjoittaa "oikean puoleinen käsijarru ottaa paremmin" eikä takajarru..

Mut ei näköään tarvinnutkaan takajarrut ottaa kovin kummaisesti kun poljinta polkee, nimittäin ei katsastuksessa mitään sanomista niistä tullu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa