säädettävän alustan minimi laskeminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

säädettävän alustan minimi laskeminen

ViestiKirjoittaja only4pro » 11.4.2011 15:14

Eli kuin noita säädettäviä alustoja katselee, niin niissä löytyy esim -25mm - -60mm.

Onko silloin pakko laskea autoa vähintään -25mm?

onko olemassa joku missä olisi -0mm ja vaikka -40mm saakka?

Talvea ajattelen, voisi kesäksi laskea ja talveksi nostaa takaisin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.4.2011 15:44

Taitaa olla ilmoitettu madallus mille haettu TUV-todistus.
Itselläkin taisi olla -40-75 tuo oma alusta mutta saa kyllä korotetua reilusti alkuperäisestä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 11.4.2011 16:08

Juu, kyllä niissä pääsääntöisesti on se säätövara aika reilusti laajempi mitä ilmoitetaan.
Omassakin ilmoitetaan 45-85mm, mutta kun kierrettä on tolpassa ainakin 150mm niin luonnollisesti sitä säätövaraa on se sama. Tuollakin taitaa saada varmaan ainakin 30mm vakioalustaa ylemmäksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.4.2011 16:13

Eli kuin noita säädettäviä alustoja katselee, niin niissä löytyy esim -25mm - -60mm.

Onko silloin pakko laskea autoa vähintään -25mm?

Jos lain mukaan mennään ja autoon vaaditaan hyväksytty alusta, niin silloin madallus pitää olla väliltä 25-51mm.

Talvea ajattelen, voisi kesäksi laskea ja talveksi nostaa takaisin.

Muista vielä että joka kerta kun muutat alustan korkeutta, joudut muutoskatsastamaan auton.

Nämä sillä jos haluaa auton olevan pilkun päälle laillinen, ei niillä muuten mitään väliä ole.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 11.4.2011 16:20

Itse kun joskus kyselin TA-Technixin alustasta tietoja myyjältä niin vastaus oli, että minimi madallus olisi juuri se ilmoitettu 20/40mm (-70mm) eli sitä ei saisi siihen ns. nolla-asentoon. Jäi sitten ostamatta sen vuoksi.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 11.4.2011 16:24

Muista vielä että joka kerta kun muutat alustan korkeutta, joudut muutoskatsastamaan auton.


Paha juttu ilmajousimiehille... :D

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 11.4.2011 17:18

sittenhän noista merkeistä onkin jo puhuttu, tuolla noita jom coilover myydään alta 300, tekeekö niillä mitään?

sentakia tällaista ajattelin, kun luulen että nykyinen alkaa sanoo sopimuksensa irti. Auto ajettu n. 180tkm ja jos on vähän isompi kuoppa niin etukuraläpät ottaa kiinni. Jos ajan toisella autolla samaan kuoppaan, ei ota kiinni (tai kahdella työautolla ajannut samaan kuoppaan)

Tai ei se kuoppa ole, mutta siinä on koko tienleveydeltä asettunut kun ovat viimevuonna vetäneet kaukolämmön kadun yli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa