Passat 1.9TDi autom. 3GB Kierrokset heijaa ajaessa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9TDi autom. 3GB Kierrokset heijaa ajaessa
Esimerkki:
Ajan 80km/h kaasupoljin samassa asennossa tai cruisen kanssa, kierrokset heittelee n. 50-150rpm edestakaisin, välillä saattaa heijata vähän enempikin ja välillä niin vähän ettei sitä itse tunne mutta rpm mittarista näkee. Sama homma cruisen kanssa. Tämä tapahtuu vain tietyillä kierroksilla / nopeuksilla. Kun nopeuden nostaa vaikka 90km/h ei minkäänlaista heijausta esiinny.
Sama ongelma ollut nyt jo toista vuotta, ei ole pahentunut eikä parantunut. VW huollosta sanoivat kun mainitsin jokin aika sitten, että olisi laatikossa ongelma. Ja ainut järkevä vaihtoehto olisi vaihtaa kokonaan uusi laatikko. Sanoivat myös, että ihme kun ei ole jo laatikkoa vaihdettu kun ajettu niin paljon (373tkm tällä hetkellä).
Vikakoodeja ei tule mistään.
Ehdotuksia mikä tuossa laatikossa on vialla? Vaikea uskoa, etteikö sinne voisi jotain uutta osaa tunkea epäkuntoisen tilalle.
Ajan 80km/h kaasupoljin samassa asennossa tai cruisen kanssa, kierrokset heittelee n. 50-150rpm edestakaisin, välillä saattaa heijata vähän enempikin ja välillä niin vähän ettei sitä itse tunne mutta rpm mittarista näkee. Sama homma cruisen kanssa. Tämä tapahtuu vain tietyillä kierroksilla / nopeuksilla. Kun nopeuden nostaa vaikka 90km/h ei minkäänlaista heijausta esiinny.
Sama ongelma ollut nyt jo toista vuotta, ei ole pahentunut eikä parantunut. VW huollosta sanoivat kun mainitsin jokin aika sitten, että olisi laatikossa ongelma. Ja ainut järkevä vaihtoehto olisi vaihtaa kokonaan uusi laatikko. Sanoivat myös, että ihme kun ei ole jo laatikkoa vaihdettu kun ajettu niin paljon (373tkm tällä hetkellä).
Vikakoodeja ei tule mistään.
Ehdotuksia mikä tuossa laatikossa on vialla? Vaikea uskoa, etteikö sinne voisi jotain uutta osaa tunkea epäkuntoisen tilalle.
Taikka sitten se ei tuossa nopeudessa edes pyydä sitä.Riippuu boxi versiosta ym.Testeri kiinni ja parametrejä katsomaan tuleeko edes lukkopyyntiä ei välttämättä edes tule.Jos moottorin ecua ronkittu niin mikä on laatikon ecun näkemä koneen ecuun.
Mikä moottori ja lodju? 1.9 teho? 4/5 vaihteinen?
Noilla kierrosheitoilla ei välttämättä vikakoodeja tulekkaan.Riippuu myös ajasta että kierroserosta,kaasusta ym.
Aja jossain motarilla missä on piiiitkä mäki.Kolmonen päälle ja läppä levälleen.60km/h lähtövauhti.Jos luistoja pakoissa niin saat juorun siitä.D:llä hieman vaikeampaa kikkailla niin että lukko ei tipu pois.Toisaalta jos kortti kestää niin onhan niitä testitapoja.Itse tuota Paimion mäkeä käytän testipätkänä laatikolle.Jos siinä ei luista niin ei missään.
Mikä moottori ja lodju? 1.9 teho? 4/5 vaihteinen?
Noilla kierrosheitoilla ei välttämättä vikakoodeja tulekkaan.Riippuu myös ajasta että kierroserosta,kaasusta ym.
Aja jossain motarilla missä on piiiitkä mäki.Kolmonen päälle ja läppä levälleen.60km/h lähtövauhti.Jos luistoja pakoissa niin saat juorun siitä.D:llä hieman vaikeampaa kikkailla niin että lukko ei tipu pois.Toisaalta jos kortti kestää niin onhan niitä testitapoja.Itse tuota Paimion mäkeä käytän testipätkänä laatikolle.Jos siinä ei luista niin ei missään.
Viimeksi muokannut rane_69, 9.4.2011 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama homma tapahtuu myös moottoritienopeuksissa, 115-120 hujakoilla pientä heijausta, heti kun nostaa vaikkapa 130 ei ongelmia.
Moottorin ecua on ronkittu sen verran, että siellä on turbotecin modaama softa.
Tarkempaa tyyppiä moottorille tai laatikolle en osaa sanoa muuta kun 1.9TDi 74kW(alkup.tehot) ja laatikko on 4 vaihteinen automaatti (ei dsg). Auto on vuosimallia 2002.
Moottorin ecua on ronkittu sen verran, että siellä on turbotecin modaama softa.
Tarkempaa tyyppiä moottorille tai laatikolle en osaa sanoa muuta kun 1.9TDi 74kW(alkup.tehot) ja laatikko on 4 vaihteinen automaatti (ei dsg). Auto on vuosimallia 2002.
Tarkasteleppa myös egr:n toiminta jos se on käytössä eli toimintahäiriöt vaikuttaa ahtopaineen tasaisuuteen kun automaattiloota reagoi pieneenkin syötön, ahtojen, egun muutokseen juuri noin että kierrokset heijaa.
Tämä oli vain veikkaus johonkin suuntaan josta ei vikakoodeja välttämättä jää muistiin.
Tämä oli vain veikkaus johonkin suuntaan josta ei vikakoodeja välttämättä jää muistiin.
Kun moottorin ja laatikon väli ei ole yhtä puuta niin moottorin kierrosnopeuden muutos on herkempää kuin manuaalin.Varsinkin kun lukko on irti.Eikä se laatikon sisäänmenoakselin nopeus muutu niin nopeasti kuin moottorin.Turbiini antaa myöden.Itselläni turbiini niin tiukka että kun valoissa ollaan ylämäessä ja päästää jarrun irti niin auto lähtee ylöspäin mäkeen.Kun myös pysähtyy niin koneen kierrokset tippuu liian ales että alkaa rynkyttää kunnes ecu korjaa tyhjäkäynnin.
Automaatin softan teko on täysin eri kuin manuaalin.Itselleni tehty noin + 30 kpl eri versioita.
Jotain on varmaan tehty oikein kun oli ehkä eka +300hv 1.9 pumppari että 01N automaatti.
Automaatin softan teko on täysin eri kuin manuaalin.Itselleni tehty noin + 30 kpl eri versioita.
Jotain on varmaan tehty oikein kun oli ehkä eka +300hv 1.9 pumppari että 01N automaatti.
Momentinmuuntimen lukitusventtiili kulunut ja vuotaa tod näk. Tähän on korjaussarjaa saatavana Transgolta.
Mikä olisi paras tapa testata tämä itse? Vai meneekö purkuhommiksi?
turbiinilukko tippuu pois päältä.Kuulostaa kyllä nyt normijutulta.
Mitenkäs tämän voisi sitten korjata? Liittyykö tuohon edelliseen lukitusventtiiliin jollain tapaa?
Tarkasteleppa myös egr:n toiminta jos se on käytössä eli toimintahäiriöt vaikuttaa ahtopaineen tasaisuuteen kun automaattiloota reagoi pieneenkin syötön, ahtojen, egun muutokseen juuri noin että kierrokset heijaa.
EGR pitäisi toimia hyvin, oli jokin aika sitten ahtopaineiden takia huollossa, jossa kaikki tarkastettiin ja korjattiin (alipainevuoto oli syynä).
Ainoa mistä huomattivat, että pakokaasun paine-anturi(tjms) ei toimi aina kunnolla. Tiedä sitten mitä tuo vaikuttaa? Siitäkään ei vikakoodia tule.
Automaatin softan teko on täysin eri kuin manuaalin.Itselleni tehty noin + 30 kpl eri versioita. Jotain on varmaan tehty oikein kun oli ehkä eka +300hv 1.9 pumppari että 01N automaatti.
Luultavasti turbotecin porukka on sen verran ammattitaitoista, että tuo modattu softa on täysin toimiva kaikinpuolin, en nyt muista oliko tätä samaa ongelmaa ennen tuota modausta vai alkoiko myöhemmin. Luultavasti oli sama ongelma ennen.
Jättivät väännöt sinne 280Nm hujakoille, sanoivat ettei ole järkevää tuolle automaattilootalle enempää vaikka olisikin saanut lisää.
Lukitusventtiili pakko-ohjattavissa mutta vaatii puuhaa.
Turbiini lukon pois tippuminen riippuu vaihteiston boxin softasta.
Ekoissa murhe jotta ajoi liian isolla momentilla turbiinilukkoa vasten.Kitkapinta oli kovilla.On parempi jotta irtoaa niin eipähän kitkapinta sula.Kuluu pirun nopeasti.Voihan se turbiinikin kusta.Itselläni paistettiin hiilari pinta niin kestää hieman enemmän jos luistaa.
Toisaalta se on ongelma joka tulee vasta 220 km/h jälkeen.
Tuo on ihan turvallista jättää momentti ales niin ei joudu softan tekijä vastuuseen.
Itselläni reilut 550Nm tuossa nelivaihteisessa.Ei kestävyys ongelmia ainakaan vielä ,mutta eipä laatikko ole ihan vakio.Kolmosella murhe kierrosten yläpäässä että pito irtoaa pakasta ja lähtee luistelemaan mutta siihen tod.näk. ratkaisu tai sitten ei.
Aloittaa siitä että uusi ensimmäitteksi öljyt ja suotimen.Sitten linjapainemittaus.
Freak ! Mitkä on koneen kierrokset kun tekee tuon rynkytyksen?Eihän siivikko sekoile?
Turbiini lukon pois tippuminen riippuu vaihteiston boxin softasta.
Ekoissa murhe jotta ajoi liian isolla momentilla turbiinilukkoa vasten.Kitkapinta oli kovilla.On parempi jotta irtoaa niin eipähän kitkapinta sula.Kuluu pirun nopeasti.Voihan se turbiinikin kusta.Itselläni paistettiin hiilari pinta niin kestää hieman enemmän jos luistaa.
Toisaalta se on ongelma joka tulee vasta 220 km/h jälkeen.
Tuo on ihan turvallista jättää momentti ales niin ei joudu softan tekijä vastuuseen.
Itselläni reilut 550Nm tuossa nelivaihteisessa.Ei kestävyys ongelmia ainakaan vielä ,mutta eipä laatikko ole ihan vakio.Kolmosella murhe kierrosten yläpäässä että pito irtoaa pakasta ja lähtee luistelemaan mutta siihen tod.näk. ratkaisu tai sitten ei.
Aloittaa siitä että uusi ensimmäitteksi öljyt ja suotimen.Sitten linjapainemittaus.
Freak ! Mitkä on koneen kierrokset kun tekee tuon rynkytyksen?Eihän siivikko sekoile?
Yöllinen koeajo katupölyn seassa:
Liikerata-arvot ei näyttäny heiluvan kuin 0,1 mm.
Mutta kakkoskytkimen solenoidin ampeerit heiluu tai huojuu silloin kun oireilee.
Näkyy 4. ja 6. vaihteilla ja selvästi myös moottorijarrulla 4. vaihteella, eli moottorijarrutus on hieman epätasainen kun kytkin välillä luistelee ja välillä tarraa kovemmin.
Ykköskytkin pelaa hyvin, eli kolmosella ja vitosella ei oireile ja ampeerit muuttuu rauhallisesti.
Onkohan tiedossa isompaa vai pienempää remppaa? Vai peräti softapäivitystä? Pitää Laakkoselta kysellä kohtapuoliin.
Edit: Huoltotiedote löytyi. Vielä epäselvää meneekö softapäiyityksellä vai ei.
Liikerata-arvot ei näyttäny heiluvan kuin 0,1 mm.
Mutta kakkoskytkimen solenoidin ampeerit heiluu tai huojuu silloin kun oireilee.
Näkyy 4. ja 6. vaihteilla ja selvästi myös moottorijarrulla 4. vaihteella, eli moottorijarrutus on hieman epätasainen kun kytkin välillä luistelee ja välillä tarraa kovemmin.
Ykköskytkin pelaa hyvin, eli kolmosella ja vitosella ei oireile ja ampeerit muuttuu rauhallisesti.
Onkohan tiedossa isompaa vai pienempää remppaa? Vai peräti softapäivitystä? Pitää Laakkoselta kysellä kohtapuoliin.
Edit: Huoltotiedote löytyi. Vielä epäselvää meneekö softapäiyityksellä vai ei.
Vanha topic mutta jatketaanpa tähän. Potilas on octavia 2006 dsg ja bkd-yhdistelmällä. Kierrokset heiluu n 100 rpm tasakaasulla nopeusalueella 80...100km/h. Lisäksi kun nostaa kaasun vaihde päällä (moottorijarrutus) niin kierrokset laskee 100 tai 200 rpm pykälissä. Vaihteisto vaihtaa nätisti ja napakasti. Löytyikö Tdifreakiltä tai muilta vikaa vaihteistosta vai onko vikapää yleensä ollut tuo egr? Hankinta on onneksi tuore ja autoliikkeestä tehty joten siihen 6kk sääntöön voi (ainakin yrittää) vedota....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 17 vierailijaa