Eli nyt kun rupesi tulemaan leudompia kelejä niin auto käynnistyy hirveän huonosti kylmänä.Lämpöisenä lähtee normaalisti käyntiin.
Ei vaikuta onko tolpassa vai ei.
Ajettu reilu 430thkm.
Pakkasilla käynnistyi hyvin.
Toinen ongelma tuli kun jouduin vaihtamaan akun pienempi tehoiseen(55ah/500amp),
syttyi airbagin valo ja se jää palamaan kun auton on saanut käyntiin.
Voisiko johtua tuosta akusta tuo?Ennen akun vaihtoa ei tehnyt tuollaista.
Kuluttamaankin on ruennut dieseliä jostakin syystä ihan älyttömiä lukemia.
Tankilla ei aja kuin noin 500-600km rauhallista ajoa.
Pumpun syötöt säädetty AD-korjaamolla hetki sitten.Sen jälkeen kokeiltu nostaa noin 30minuutilla syöttöjä mutta ei muuta isommalle kulutusta siltikkään.Ja vaikka kääntää syöttöjä takaisin tuosta 30min noin 45min niin saman verran tuntuu vievän dieseliä jostakin syystä.
Autoon on tehty seuraavia huoltoja mm:
Jakopää ihan äsken.Ajettu reilu tonni sen jälkeen.
Ilman ja diesel suotimet.
öljyt ja suodin.
Tuntuu että kun osti tuota arktista dieseliä silloin kun oli kovempia pakkasia, että olisi silloin ruennut kuluttamaan enemmän.Vai kuvittelenko vain.
Vento aaz heikko käynnistyminen ja airbag valo palaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Pistetäänpä sama varmistuslitanja kuin aiemmillekin::
- Onko kaikki hehkut varmasti ok? Jos yksi pimeänä, niin voi lyhyillä hehkuajoilla puolilämpöisenä vähän kiukutellakin
- Onko ilmaa nähtävillä polttoainelinjoissa?
- Tarkastettiinko pumpun ajoitus jakopäärempan yhteydessä?
Akku on auttamattoman pieni dieselin perään. joku 70-80Ah on oikealla alueella.
Bägin liittimet kannattaa putsata ja nollauttaa valo jollain tavalla jossakin. Muista kytkeä akku irti, ettei tule lisävahinkoa. Luultavasti vastusarvo on rajalla ja alhaisella jännitteellä on mennyt raja-arvon ylitse.
AAZeissa syötön määrä ei suoraan ole verrannollinen kulutukseen. Sanoisin jopa että päinvastoin. ;)
- Onko kaikki hehkut varmasti ok? Jos yksi pimeänä, niin voi lyhyillä hehkuajoilla puolilämpöisenä vähän kiukutellakin
- Onko ilmaa nähtävillä polttoainelinjoissa?
- Tarkastettiinko pumpun ajoitus jakopäärempan yhteydessä?
Akku on auttamattoman pieni dieselin perään. joku 70-80Ah on oikealla alueella.
Bägin liittimet kannattaa putsata ja nollauttaa valo jollain tavalla jossakin. Muista kytkeä akku irti, ettei tule lisävahinkoa. Luultavasti vastusarvo on rajalla ja alhaisella jännitteellä on mennyt raja-arvon ylitse.
AAZeissa syötön määrä ei suoraan ole verrannollinen kulutukseen. Sanoisin jopa että päinvastoin. ;)
Pumpun ajoitus luulisi olevan kohdillaan koska tuo käy kuin ajatus kunhan saa ensin käyntiin.
Hehkujen kunnosta ei hajua.
Pitänee vaihtaa tuo akku tuollaiseen isompi tehoiseen.
Ilmasta en osaa sanoa onko polttoaineen joukossa vai ei.
Mitäs tuosta voisi nyt veikata viaksi tuolle suurelle kulutukselle?
Auto kuitenkin vetää hyvin ja toimii hyvin kun on kerran käyntiin saanut.
Hehkujen kunnosta ei hajua.
Pitänee vaihtaa tuo akku tuollaiseen isompi tehoiseen.
Ilmasta en osaa sanoa onko polttoaineen joukossa vai ei.
Mitäs tuosta voisi nyt veikata viaksi tuolle suurelle kulutukselle?
Auto kuitenkin vetää hyvin ja toimii hyvin kun on kerran käyntiin saanut.
Kyllä liian pienen akun ja airbagin valon välillä saattaa olla syy-yhteys. Itsellä oli joskus diesel rellussa hetken aikaa liian pieni akku. Tämä aiheutti sen, että käynnistyksessä mm. osamatkamittari sekä radiokanavat nollautuivat sekä osa mittariston varoitusvaloista vilkkui. Isommalla akulla ei ollut mitään ongelmia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa