Passat ahu vm99 vikoja!?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat ahu vm99 vikoja!?
Eli siis kyseessä 1.9tdi ahu passatti ja ensimmäinen vika on vetojen katoaminen, muutaman kerran menny ihan tehottomaks? Ahtomittarin mukaan ahtoja on silti noin 0.9bar, eli ei vissiin ole ahtopaineensäätimessä vika? Niin ja vika ilmenee ku ajelee evry päällä hieman pidempään, auton sammuttaminen auttaa tohon aina... mitään varotusvaloja ei ikinä syty. Ja toinen vika on erittäin satunnainen kumma nykiminen, eli siis ratti nykii todella rankasti oikealle, tuo on käyny vaan pari kertaa ja auto on ollu mulla jo melki puol vuotta, toi nykiminen on ihan hetken ja loppuu..? Joskus aikanaan yks pösö teki samaa ja vetarihan siitä sitte loppupeleissä meni.
Ahdot nousee liian suureksi ja siitä menee vikatilaan(syötöt pudotetaan). Jos on jotain häikkää ohjauspuolella tai varsinkin vnt vehkeissä siivikko jumissa niin ahtaahan se pienilläkin määrillä varmaan ihan normaalit lukemat vikatilassa siltikin, näin luulisin. Tuon AHUn hukkaportillisen turbon tarkastuskohteista voi varmaan joku enemmän asiaan perehtynyt kertoa lisää.
Toinen vika kuulostaa juurikin vetarilta, vain yhden kerran olen moisen joutunut toteamaan. Meni poikki aika pikaseen nykimisen alkamisesta.
Toinen vika kuulostaa juurikin vetarilta, vain yhden kerran olen moisen joutunut toteamaan. Meni poikki aika pikaseen nykimisen alkamisesta.
Ei tuo ahtopaineongelmalta kuulosta, varsinkaan jos ahdot ei ennen vikatilaan menoa nouse paljoa korkeammalle.. mulla oli vikatilassa max ahdot jotain 0,5 bar ja ennen vikatilaa lähelle 1,5 bar... N75 venttiilin vaihdoin ja sillä tokeni, nyt pysyy 0,9 paikkeilla, piikittää hieman yli.
Oliskohan evry säädetty hieman liian reippaalle? Voi toki olla vika muuallakin... Vikakoodit kannattais ensin tarkistaa...
Oliskohan evry säädetty hieman liian reippaalle? Voi toki olla vika muuallakin... Vikakoodit kannattais ensin tarkistaa...
Eka tulee just evry päällä käynnistämisestä, mulla ja monella muulla hehkun merkkivalo jää tosin vilkkumaan tässä tapauksessa. Entäs toi toinen, mitä siinä luki vielä perässä? Control Limit Not Reached tai Control Limit Exceeded?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
Ota ihmeessä se mittari näkösälle sieltä hanskalokerosta :)
Tai kaveri mukaan ja katsomaan miten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksissä, ei saisi juurikaan yli 1 bar mennä.. vikatila vissiin tulee siellä 1,4 bar paikkeilla.
Tokihan voit käydä ajamassa Vag-comin kans koelenkin ja tallentaa lokia tapahtumista ;)
Noihin vikakoodeihin tosiaan kannattaa myös ne tarkentavat osat näytille niin joku osaa neuvoa eteenpäin...
Saako sitä milloinkaan vikatilaan ilman evryä?
Tai kaveri mukaan ja katsomaan miten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksissä, ei saisi juurikaan yli 1 bar mennä.. vikatila vissiin tulee siellä 1,4 bar paikkeilla.
Tokihan voit käydä ajamassa Vag-comin kans koelenkin ja tallentaa lokia tapahtumista ;)
Noihin vikakoodeihin tosiaan kannattaa myös ne tarkentavat osat näytille niin joku osaa neuvoa eteenpäin...
Saako sitä milloinkaan vikatilaan ilman evryä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa