Passat ahu vm99 vikoja!?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

Passat ahu vm99 vikoja!?

ViestiKirjoittaja epeli86 » 8.4.2011 9:06

Eli siis kyseessä 1.9tdi ahu passatti ja ensimmäinen vika on vetojen katoaminen, muutaman kerran menny ihan tehottomaks? Ahtomittarin mukaan ahtoja on silti noin 0.9bar, eli ei vissiin ole ahtopaineensäätimessä vika? Niin ja vika ilmenee ku ajelee evry päällä hieman pidempään, auton sammuttaminen auttaa tohon aina... mitään varotusvaloja ei ikinä syty. Ja toinen vika on erittäin satunnainen kumma nykiminen, eli siis ratti nykii todella rankasti oikealle, tuo on käyny vaan pari kertaa ja auto on ollu mulla jo melki puol vuotta, toi nykiminen on ihan hetken ja loppuu..? Joskus aikanaan yks pösö teki samaa ja vetarihan siitä sitte loppupeleissä meni.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 8.4.2011 9:32

Ahdot nousee liian suureksi ja siitä menee vikatilaan(syötöt pudotetaan). Jos on jotain häikkää ohjauspuolella tai varsinkin vnt vehkeissä siivikko jumissa niin ahtaahan se pienilläkin määrillä varmaan ihan normaalit lukemat vikatilassa siltikin, näin luulisin. Tuon AHUn hukkaportillisen turbon tarkastuskohteista voi varmaan joku enemmän asiaan perehtynyt kertoa lisää.

Toinen vika kuulostaa juurikin vetarilta, vain yhden kerran olen moisen joutunut toteamaan. Meni poikki aika pikaseen nykimisen alkamisesta.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.4.2011 18:56

Ei tuo ahtopaineongelmalta kuulosta, varsinkaan jos ahdot ei ennen vikatilaan menoa nouse paljoa korkeammalle.. mulla oli vikatilassa max ahdot jotain 0,5 bar ja ennen vikatilaa lähelle 1,5 bar... N75 venttiilin vaihdoin ja sillä tokeni, nyt pysyy 0,9 paikkeilla, piikittää hieman yli.
Oliskohan evry säädetty hieman liian reippaalle? Voi toki olla vika muuallakin... Vikakoodit kannattais ensin tarkistaa...

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 8.4.2011 19:08

Vikakoodeja oli 01268 Quantity adjuster n176 ja 00575 intake manifold pressure. Toi eka tulee vissiin siitä kun käynnistää auton evry päällä!? Toi toinen vähä viittais siihen et ahtoja liikaa jossain vaiheessa, ahtoja en pääse kokoajan kyttään ku mittari on hanskalokerossa:D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 9.4.2011 19:33

Eka tulee just evry päällä käynnistämisestä, mulla ja monella muulla hehkun merkkivalo jää tosin vilkkumaan tässä tapauksessa. Entäs toi toinen, mitä siinä luki vielä perässä? Control Limit Not Reached tai Control Limit Exceeded?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.4.2011 21:20

Ota ihmeessä se mittari näkösälle sieltä hanskalokerosta :)
Tai kaveri mukaan ja katsomaan miten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksissä, ei saisi juurikaan yli 1 bar mennä.. vikatila vissiin tulee siellä 1,4 bar paikkeilla.
Tokihan voit käydä ajamassa Vag-comin kans koelenkin ja tallentaa lokia tapahtumista ;)

Noihin vikakoodeihin tosiaan kannattaa myös ne tarkentavat osat näytille niin joku osaa neuvoa eteenpäin...
Saako sitä milloinkaan vikatilaan ilman evryä?

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 10.4.2011 10:42

Noi on vagcomilla katottu eikä tos toisen peräs lukenu mitään? Katottiin kaverin kans noita ahtoja kun kiihdytti kaasu pohjassa ni ilman evryä max ahdot oli 1bar ja evryn kanssa 1.1bar mutta sitte tasaantu sinne 0.9bar. ilman evryä en oo saanu ikinä vikatilaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa