2.0tdi tyhjäkäynnin säätäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

2.0tdi tyhjäkäynnin säätäminen

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 5.4.2011 8:37

Koitin etsiä tietoa aiheesta mutta ei löytynyt. Miten onnistuisi nostaa -05 2.0tdi skodan tyhjäkäyntiä? Onnistuuko vag-comilla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.4.2011 8:38

Onnistuu.

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 5.4.2011 10:15

okei siis vagcomilla onnistuu, olisko jossain vielä ohjeet moiseen operaatioon :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.4.2011 17:42

ravisteleeko? :D

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 5.4.2011 20:37

Ei ole oma auto. Joo jotain kolinaa pitää, mut ku pikkasen lisää kierroksia niin lopettaa. Löytyhän tuolta jonkinlaiset ohjeet kun vähän googletti.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.4.2011 21:28

Laita ihmeessä linkkiä tänne niin tietää muutkin. esim itse tarttis tota tietoa.

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 6.4.2011 10:08

Passat -05 2.0 TDI:ssä (BKP) homma menee ainakin seuraavasti:

Control Module -> 01-Engine -> Adaptation - 10
Channel 06
Stored value: 128 (default)

Test value:lla voi kokeilla onko vaikutusta.
Suurentamalla tuota arvoa tyhjäkäynti kasvaa.

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 7.4.2011 8:09

Tuolla ohjeella ei ilmeisesti onnistu dsg-vaihteisen skodan tyhjäkäynnin nostaminen. Ainakaan tuota channel 6 ei pääse muuttamaan tai sit en vaan osannut.

Vois kuvitella että dsg-vaihteisessa täytyy tehdä jotain laatikon ohjaukselle jos nostaa tyhjäkäyntiä. Jos vaikka nostaa 100 kierroksella tyhjäkäyntiä niin auto hyökkää erimalliin eteenpäin kun laittaa pykälänsilmään.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.4.2011 10:35

Automaattivaihteisessa tarvitsee varmasti enemmän säätötoimia kuin pelkän tyhjäkäynnin nosto, ihan "hyvä" vaan että ei pääse tuota vagcomilla sitten säätämään.
Itse selvittelisin suosiolla mistä se kolina tulee ettei tule yllätyksenä tuosta aiheutuvia ongelmia.
Ja suurin ongelmahan pikaisella googletuksella näyttäisi olevan kaksoismassavauhtipyörä mikä kolisee....

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 7.4.2011 10:47

Juu kaksoismassa sen kolinan aiheuttaa. Kuulemma aika hintava kapistus merkkiliikkeessä (1400€) ja tarvikkeena vaikeasti saatavilla tällähetkellä.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.4.2011 11:09

Kannattaa ulkomailta katsella moista. Esim http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=506
350€ + postit ja tullailua... Jää hinta varmasti reilusti alle puolen tuosta marmoriliikkeen hinnasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa