Golf II lämm.laitteen Kennon letkujen paineenalennin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

Golf II lämm.laitteen Kennon letkujen paineenalennin?

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.4.2011 9:31

Tuossa Golfissa on lämmityslaitteen kennolle menevässä letkussa "paineenalennin", se tosin on tulpattu, tässä entisöinnin yhtdeyssä halauisin saattaa senkin kuntoon. Olisko kellään kuvaa miten sen kuuluisi oikeasti olla tai osaisiko joku kertoa miten sen kuuluisi olla.

Auto on vm -85.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.4.2011 9:36

Missä päin sellainen sulla on? Mä en kennon vaihdon yhteydessä omastani huomannu sellaista olevan ollenkaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.4.2011 9:44

No en kyllä itsekään tommoseen ole törmännyt.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.4.2011 9:54

Se on siis konetilassa tulipellin lähellä letkuissa. Olen vaan olettanut että se on osa joka aikanaan on asennettu kun noita kennoja mossahteli.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.4.2011 9:58

Ei kai jäähdytysjärjestelmän painetta saa alemmas kuin isommalla jäähdyttimellä tai löysemmällä korkilla ja silloin karkaa nesteet?

Ota kyseinen mokkula pois vaan?

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.4.2011 10:08

Poishan se on käytöstä kun on tulpattu, ihan silkasta mielenkiinnosta vaan kiinnostaisi miten se oikeasti on ollut. Mikään hanakaan se ei ole. Voin nappasta kuvan siitä.

Olen antanut itselleni kertoa että se rajoittaa kiertoa sisään tai taasaa sitä. Pohjoisessa kuulemma ottavat pois kun ei lämpiä yhtä paljon?

JeeJeeVW
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.7.2003 17:52

ViestiKirjoittaja JeeJeeVW » 6.4.2011 10:27

Passat 1,8 vm -88 vastaava systeemi "särkyi" parisen vuotta sitten. Uusia ei marmorilta saanut, eikä silloisen tiedon mukaan ole valmistuksessakaan. Minulla lakkasi kierrättämästä lämmintä kennolle kun jäähdytysneste lämpeni normaaliin käyttölämpöön ja siten kabiiniin puhalsikin kylmää ilmaa. Itse vaihdoin tilalle suorat meno- ja paluuletkut, eikä ole menoa haitannut.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.4.2011 11:14

JeeJee muistatko kuinka letkut meni?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 6.4.2011 21:26

Mulla oli myös samaa ongelmaa PL:ssä ton venttiilin kanssa, eli koppiin ei tullu kun viileetä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.4.2011 22:49

Mites sulla se homma ratkes? Muistan että puhuit siitä aiemmin.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 6.4.2011 23:13

Suorilla rosteriputkilla :)

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 8.4.2011 12:21

Kuvasta löytyy miten lämppärikennokampanja on mun PL:ssä tehty. Kyllä lämpöä riittää kabiiniin kovillaki pakkasilla, et ei oo mitään ongelmia siinä ollu...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.4.2011 12:31

Mikä tuossa on ideana?

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 8.4.2011 13:23

Vanhemman mekaanikon mukaan tällä ratkaisulla estettiin lämmityslaitteen kennon "räjähtäminen" jota oli muutamissa autoissa tapahtunu.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.4.2011 17:14

Eli vissiin niin jos kenno tukkeutuu, niin ei sitten paineella räjäytä sitä vaan kiertää ton bypassin kautta??

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.4.2011 23:05

Jeps elikkä tuollainen se toinen putki.

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 10.4.2011 0:07

Niin kauan kuin autossa on suljettu jäähdytysjärjestelmä niin kennolla taitaa olla aika lailla sama paine kun muuallakin korkeuseron ollessa olematon.
Voi olla väärässäkin...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.4.2011 13:01

Mutta kyllähän tuo systeemi estää kennoa räjähtämästä, kun mahdollisen tukoksen sattuessa tuo väliputki päästää nestettä myös paluuletkuun.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.4.2011 13:46

Vesipumppu pystyy nostamaan painetta vain olemattoman vähän, joten ei hirveitä merkitystä paineessa onko se kenno tukittu vai auki.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.4.2011 16:17

Jokatapauksessa suurin vaikutus tuolla on tuntunu olevan koppiin tulevan lämmön määrä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa