Tommonen vapari passatti löytyy ja tänään kohtasin ensimmäisen kerran melko eksoottiseen ongelmaan johon toivon pikaista vastausta ja asiallista vinkkiä.
Auto on pelannu normaalisti kunnes tänään starttasin volokkarin pihalta, eipä lähteny käntiin mutta moottori pyöri normaalisti.
Tunnosti iha että ois tulpat kastellu, noh tarkastin tulpat ja yllätykseksi huomasin että tulpat oli märät !!MOOTTORIÖLJYSTÄ!!, tai samannäköisellä ja tuntoisella töhnällä tulpat oli kuorrutettu, kävin jokaisen tulpan erikseen läpi ja putsasin yms.
Tämän jälkeen tulpat takaisin ja uutta starttausta ja sehä räjähti käyntiin aivan normaalisti eikä mitään sivuääniä yms kuulunut ja tehot tuntuu olevan tallella ja lämmöt on normaalit eikä missään välissä ole noussut yli 90asteen (lämpömittarin keskivaiheen)
Mietin että voiko nesteet ja öljyt mennä sekaisin jos joku tiiviste on rikki, mutta jos niin olisi niin tuskin tuo auto pelaisi enää?, kuitenkin tuon operaation jälkeen ajelin 50km ja ei mitään ongelmia.
Pari tankillista ehdin ajaa 95e10:llä jonka jälkeen oon ajanu 2-3 tankillista 98:lla
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :)
VW Passat 1.8 20V -99 Outo vika??
Valvoja: ffp jäsenet
Joo,
alko tuo vika pikkuhiljaa selvita ku tuota kirjaa kahtelin.
Tosiaan se venttiilikopan alla tulppien luona oleva tiiviste todennäköisesti on jaskana, kun se tulpan "kipinäpää/kärki" ei ollu öljyssä vaan se sytytystulppaputki oli niin öljyssä ja kun tulpan veti pois niin se kasteli tulpan jne, ja kun öljyä on ollu sielä putkessa niin paljo että kipinä pääsee suoraan siihe runkoon iskemään eikä mene kärkeen asti.
ja tulpan hatuttuja myöten alkoi olla öljyä niin siinäpä se syy.
sellane 13tuhatta on ajettu ku jakohihna vaihettiin niin ehkä huoltamolla tullu huolimattomuusvirhe sen tiivisteen kanssa ja pikkuhijlaa tulppaputkeen on öljy valunu.
laiton mailin korjaamolle ja odottelemme mitä vastaavat, jos takuun piikkiin vaihtasivat sen tiivisteen.
alko tuo vika pikkuhiljaa selvita ku tuota kirjaa kahtelin.
Tosiaan se venttiilikopan alla tulppien luona oleva tiiviste todennäköisesti on jaskana, kun se tulpan "kipinäpää/kärki" ei ollu öljyssä vaan se sytytystulppaputki oli niin öljyssä ja kun tulpan veti pois niin se kasteli tulpan jne, ja kun öljyä on ollu sielä putkessa niin paljo että kipinä pääsee suoraan siihe runkoon iskemään eikä mene kärkeen asti.
ja tulpan hatuttuja myöten alkoi olla öljyä niin siinäpä se syy.
sellane 13tuhatta on ajettu ku jakohihna vaihettiin niin ehkä huoltamolla tullu huolimattomuusvirhe sen tiivisteen kanssa ja pikkuhijlaa tulppaputkeen on öljy valunu.
laiton mailin korjaamolle ja odottelemme mitä vastaavat, jos takuun piikkiin vaihtasivat sen tiivisteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa