Eibach + iskarit?? Audi a4 b6
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Eibach + iskarit?? Audi a4 b6
Aiheesta löytyy paljon keskusteluja mutta varmimmin saan vastaukse kysymykseeni näin.
Eli 3bg mallin passattiin (1.9 tdi) olisi tulossa keväällä alustauudistusta. Vaihtoehtoja on enää pari kipaletta mutta haluaisin vielä mahdollisia kokemuksia/mielipiteitä. Vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Eibach pro system
2. Eibach pro kit + sopivat iskarit. (sachs advantage?)
NYT kysymys kuuluukin, että onko järkevämpää hankkia suoraan vaihtoehto 1 (ja mitkä iskarit paketissa on) VAI ajaako vaihtoehto 2 esimerkiksi sachs advantage iskareilla saman asian?? olisi hieman vielä edullisempi vaihtoehto (omien laskujen mukaan n.100e) kuin pro system... Mitä olen googletellut niin juuri eibach + advantage yhdistelmästä on aika paljon positiivista palautetta tullut. Eivätkös nuo iskarit ole niitä mitä MOTONETkin myy?? Eibachin jouset ovat siis oikeastaan lyöty lukkoon, mutta tolpat mietityttää..
En siis halua kulkupelistä mitään kivirekeä vaan mukavan ajettavan + vähemmän traktorin. =)
Eli 3bg mallin passattiin (1.9 tdi) olisi tulossa keväällä alustauudistusta. Vaihtoehtoja on enää pari kipaletta mutta haluaisin vielä mahdollisia kokemuksia/mielipiteitä. Vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Eibach pro system
2. Eibach pro kit + sopivat iskarit. (sachs advantage?)
NYT kysymys kuuluukin, että onko järkevämpää hankkia suoraan vaihtoehto 1 (ja mitkä iskarit paketissa on) VAI ajaako vaihtoehto 2 esimerkiksi sachs advantage iskareilla saman asian?? olisi hieman vielä edullisempi vaihtoehto (omien laskujen mukaan n.100e) kuin pro system... Mitä olen googletellut niin juuri eibach + advantage yhdistelmästä on aika paljon positiivista palautetta tullut. Eivätkös nuo iskarit ole niitä mitä MOTONETkin myy?? Eibachin jouset ovat siis oikeastaan lyöty lukkoon, mutta tolpat mietityttää..
En siis halua kulkupelistä mitään kivirekeä vaan mukavan ajettavan + vähemmän traktorin. =)
Viimeksi muokannut vanutuippo, 19.3.2015 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kone
tutulla oli koni alusta ja kun olin kyytissä niin asiallisen jämäkkä ja mukavan tuntuinen hiekkatien montuissakin toimi nätisti .. säädettävällä jäykkyydellä niin minipuolinen ..
auto ei heilunu niinku keinutuoli ja ei ollu myöskää kivireki ..
auto ei heilunu niinku keinutuoli ja ei ollu myöskää kivireki ..
Mulla oli edellisessä Octaviassa (1.9tdi combi 2006) pro-system. Voin vain suositella. Pro-systemissä olevat iskarit oli Sachs:in tekemät ja nimenomaan säädetty toimimaan eibachin jousien kanssa yhteen. Jos kerran aiot laittaa koko alustan (jouset+iskarit) uusiksi, niin itse kyllä ottaisin ehdottomasti pro-systemin. Saat siten varmemmin toimivan setin. Aion laittaa saman setin nykyiseenkin kulkineeseen jossain vaiheessa.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Kannattaa selvittää saatavuus pelkille iskareille jos laitat pro-systemin (esim. johonki kuoppaan ku runttaa ja lentää mehut pihalle). Tuota perus advantagea löytyy joka torpasta. Mulla on ollu kahessa autossa pro-kit ja advantage, eikä oo vielä pumput antautunu ja on ihan mukava ajolleenki. Leonissa (oli 100tkm alla) tuntu että iskarit ois saanu olla pikkusen jäsymmät, pompautti välillä takasi. Nyt 3b passatissa (ollu 70tkm) tuntuu että pelais mukavammin.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Mulla oli edellisessä -02 Octaviassa Eibachin prokit -30mm jouset alla muutaman vkon, keula jäi niillä turhan ylös. Vaihdoin alle sportlinen jouset -50/30 ja edelleen keula horotti kohti taivasta. Tämän jälkeen alla kävi vielä KW:n kiinteä setti -40mm, mutta onni löytyi vasta säädettävästä alustasta.
Nykyisin passatissa on H&R -35mm Bilsteinin sprinteillä ja toi meni hyvin vaateriin. Takapumput antautuivat 100 tkm kohdalla, muuten toi setti on todella hyvä ajaa.
Nykyisin passatissa on H&R -35mm Bilsteinin sprinteillä ja toi meni hyvin vaateriin. Takapumput antautuivat 100 tkm kohdalla, muuten toi setti on todella hyvä ajaa.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Ehkä hieman OT, mutta itsellä 3b:ssä (-98) on koni STRT -40mm alusta, jouset ja iskarit. Ihan kunnollisilta on tuntunut ajossa, ei mitenkään pintakovat ja vakaa ajaa mutkissa. Auton asento sopiva, vaikka keula voisi olla alempanakin (tai mielummin perä ylempänä). Asiansa ajaneet ja alle 300€ taisin niistä köyhtyä. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Alla ollut n.20-25tkm.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
tottahan kokemuksiaan saa kertoa. Kyllä se jompikumpi nyt tulee tilattua, joko se pro system, tai sitten jouset ja siihen ne advantaget. Vielä kun löytyis kokemuksia just vähän lisää tuosta viimeisimmästä yhdistelmästä niin vois tilata. Onko jollakin muuten varmaa tietoa siitä saako noita pro systemin tolppia sitten pareittain ollenkaan jos sattuu laukeamaan??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auto seisoo aika lailla tasallaan, ehkä ihan vähän keula on ylempänä kuin perä, jos on tankki ihan täynnä ja muutaki tavaraa kyydissä niin sillon huomaa selvemmin. En oo mittaillu sen kummemmin navoista kaariin. Ajettavuutta ei kyllä vakioon voi verratakkaan. Ei nyökkäile tai kallistele liikoja. Pasuuna ei tunnu jäävän heilumaan montuista, seatissa teki just tuota että montusta tuntu heilahtavan yhen kerran liikaa ennenku asettu.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Noniin..
eli pasuunaan nyt sitten tilataan pro kit sarja mutta mutta.. auto on siis 1.9 tdi 74kw -01 ja akselimassat 1050/980. Sarjassa, joka mielestäni muuten olisi oikea max akselimassat ovat 1175/1070 http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27429_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html kun taas tässä massat olisivat lähempänä http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27428_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html
Kumpikas nyt sitten pitäis oikein ottaa?? järki sanoo, että tietysti se missä lukee 1.9 tdi!!
eli pasuunaan nyt sitten tilataan pro kit sarja mutta mutta.. auto on siis 1.9 tdi 74kw -01 ja akselimassat 1050/980. Sarjassa, joka mielestäni muuten olisi oikea max akselimassat ovat 1175/1070 http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27429_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html kun taas tässä massat olisivat lähempänä http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27428_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html
Kumpikas nyt sitten pitäis oikein ottaa?? järki sanoo, että tietysti se missä lukee 1.9 tdi!!
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Mulla vento tdi ja ostin itte eibachin sportlinet ja koni sport iskarit ja huomasin et etupää jää makaan pohjaanlyönti kumien varaan. Sitten lyhensin etupohjaan lyönti kumit n. 30mm ja totesin et ei toimi. Sit ostin prokit sarjan ja sillä on joku 10mm jouston varaa et ei paljoo. onko joku törmännyt samaan aiheeseen? kuulin et kantsis eteen tilata sasch jokku kaasut mis pohjaanlyöntikumi iskarin sisällä kiinteenä ja pystyy madaltaan enemmän?! Konin huoltaja kehu vaan et laita vakio jousi sille konille ni toimii?? Voihan vakio iskarillakin madaltaa 40mm.? Miks ei konilla ja miks koni myy 40mm madallusjousta tällä iskarilla?!? Numerot iskaris täsmää et olis oikeet.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Noniin! nyt on pasuunaan saatu alusta alle, muttei aivan ongelmitta =)
Surullisen kuuluisa ylätukivarsien pallonivelten pultti nimittäin taisteli kuskin puolella vastaan ja lujasti. Crc liuotteluiden, hakkaamisen ja pyöritys-yritysten tuloksena katkennut pultti kierteiden hajoaminen ja hienoinen v*****s. Pultti saatiin lopulta pois hitsaamalla mutteri kiinni toiseen päähän, lämmittämällä reilusti ja pieksämällä hieman lisää! loppu hyvin kaikki hyvin. Samalla tuli vaihdettua kuskin puolelle jo uhkaavasti roplattanut vetonivel.
Lopputuloksena ja noin 100km testiajojen jälkeen todella miellyttävä ajettavuus ja parempi ulkonäkö! ei todellakaan liian kova alusta, vaan juuri sopivan jämäkkä. Ei ole eibachia turhaan kehuttu. En todellakaan aio tulevaisuudessakaan tuhlata tuhansia euroja alustoihin, koska halvemmallakin saa näköjään hyvää.. katsotaan vielä kuinka kauan kestää ;)
kuvia nähtävissä täällä --> http://minunauto.com/auto/27124
Surullisen kuuluisa ylätukivarsien pallonivelten pultti nimittäin taisteli kuskin puolella vastaan ja lujasti. Crc liuotteluiden, hakkaamisen ja pyöritys-yritysten tuloksena katkennut pultti kierteiden hajoaminen ja hienoinen v*****s. Pultti saatiin lopulta pois hitsaamalla mutteri kiinni toiseen päähän, lämmittämällä reilusti ja pieksämällä hieman lisää! loppu hyvin kaikki hyvin. Samalla tuli vaihdettua kuskin puolelle jo uhkaavasti roplattanut vetonivel.
Lopputuloksena ja noin 100km testiajojen jälkeen todella miellyttävä ajettavuus ja parempi ulkonäkö! ei todellakaan liian kova alusta, vaan juuri sopivan jämäkkä. Ei ole eibachia turhaan kehuttu. En todellakaan aio tulevaisuudessakaan tuhlata tuhansia euroja alustoihin, koska halvemmallakin saa näköjään hyvää.. katsotaan vielä kuinka kauan kestää ;)
kuvia nähtävissä täällä --> http://minunauto.com/auto/27124
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20.3.2011 17:16
Nostellaas tätä!!
Eli auto vaihtunut jo pari vuotta sitten Audi a4 b6 avanttiin, ja nyt kiinnostais samanlainen setti kuin passatissa aikoinaan. Hieman vaan passatissa häiritsi keuliminen JOTEN:
Onko kenelläkään tietoa toimiiko sachs advantage iskarit suuremmilla kuin -30mm madalluksella? Suunnitelmissa olisi laittaa noiden tolppien kaveriksi Eibachin sportlinet, joissa tiputus siis 45-50/35-40. Voi myös kehaista joitain muita toimivia iskareita näiden jousien pariksi, mutta unohdetaan samantien luokkaa bilstein b8-12 kovuudelta olevat, koska kuulemani mukaan meno on aika töyssyistä.
Kiitos etukäteen..
Eli auto vaihtunut jo pari vuotta sitten Audi a4 b6 avanttiin, ja nyt kiinnostais samanlainen setti kuin passatissa aikoinaan. Hieman vaan passatissa häiritsi keuliminen JOTEN:
Onko kenelläkään tietoa toimiiko sachs advantage iskarit suuremmilla kuin -30mm madalluksella? Suunnitelmissa olisi laittaa noiden tolppien kaveriksi Eibachin sportlinet, joissa tiputus siis 45-50/35-40. Voi myös kehaista joitain muita toimivia iskareita näiden jousien pariksi, mutta unohdetaan samantien luokkaa bilstein b8-12 kovuudelta olevat, koska kuulemani mukaan meno on aika töyssyistä.
Kiitos etukäteen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa