cordoban ratin irroitus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

cordoban ratin irroitus

ViestiKirjoittaja mikkole » 2.4.2011 8:51

Elikkäs ois tarkoitus vaihtaa pyyhkijän viiksi. Onko ratin ja bägin irroituksessa mitään erikoista? Lähinnä mietityttää se kun irroittaa ratin ettei purkaannu sieltä takaa mitään. Oisko täsmä ohjeita tarjolla

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.4.2011 9:18

Kannattaa ottaa 15-30min aikaisemmin akun kaapeli irti ennen kun alkaa bägejä irroittelemaan.

- Käännä pyörät suoraan
- Ratin takaa pari ruuvia auki (jos on, yleensä on)
- Bägi pois (muista irrottaa se bägin keltainen johto)
- Keskimutteri auki (24mm hylsy), mutterin alla on sellainen peltilätkä joka painaa punaista bägin johtospiraalin lukitsinnappulaa. Se lukitsee johdon oikeaan asentoon.
- Rattitolpan alamuovi irti sekä bägin johdon toinen töpseli irti
- Ratti pois

Tämän jälkeen pääsetkin käsiksi viiksiin, mikäli oikein muistelin nuo vaiheet.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 2.4.2011 10:20

kuinka se keltainen liitin lähtee irti? ei tuntunut irtoavan herkästi

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.4.2011 10:35

itse kampesin varovasti pikku meisselillä.

tuntuu aika kankeasti irtoavan eka kerralla.(voi johtua siitä että sitä ei uskalla kovin voimalla repiä =D)

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 2.4.2011 10:42

eli lähtee silleen pois päin bägistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa