Passat '06 2.0tdi hyytyi, vikakoodin tulkinta-apuja
Valvoja: ffp jäsenet
Passat '06 2.0tdi hyytyi, vikakoodin tulkinta-apuja
Tervehdys, nyt sattui sitten mun kohdalle. Auto jätti tielle. Ensin sammui valoshown tahdittamana vauhdista (engine malfunction, contact service tjsp). Käynnistyi tämän jälkeen kuitenkin vielä pari kertaa ja ajoinkin sillä 10km ruokakaupalle, mutta siitä ei sitten enää lähtenyt.
Lukasin vikakoodit ja se antoi tälläisen:
17448 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction
P1040 -- 008 -- Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 14
Mileage: 127710 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.31
Time: 07:29:45
Freeze Frame:
RPM: 1440 /min
Text: 120 Nm
Speed: 39.0 km/h
Battery Volts: 107.6 V
Battery Volts: 117.6 V
Battery Volts: 123.6 V
Battery Volts: 121.6 V
Mitäs tämä tarkoittaa? Onko jokin helppo keino mitä voi vielä koittaa, ennen kallista huoltoa? Auto tosin hinattiin jo marmoritiskillä varustetun liikkeen pihaan, mutta tutkimaan alkavat aikaisintaan maanantaina.
Googlella löysin aika vähän juttua ko. koodista, enemmän oli näitä open circuit tai vastaavia koodeja. Jollakulla oli vain johto löystynyt suuttimelta ja tämä aiheutti vian. Onko mahdollista? Miten tämän voisi tarkistaa?
Kokemusta on vanhempien bensa-autojen ja prätkien rassaamisesta jonkinverran, mutta nämä uudet dieselit ovat uudempi tuttavuus. Eli voisiko joku ohjeistaa ihan alusta pitäen esimerkiksi ton suuttimien johtoliitosten chekkaamisen, kiitos?
Lukasin vikakoodit ja se antoi tälläisen:
17448 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction
P1040 -- 008 -- Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 14
Mileage: 127710 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.31
Time: 07:29:45
Freeze Frame:
RPM: 1440 /min
Text: 120 Nm
Speed: 39.0 km/h
Battery Volts: 107.6 V
Battery Volts: 117.6 V
Battery Volts: 123.6 V
Battery Volts: 121.6 V
Mitäs tämä tarkoittaa? Onko jokin helppo keino mitä voi vielä koittaa, ennen kallista huoltoa? Auto tosin hinattiin jo marmoritiskillä varustetun liikkeen pihaan, mutta tutkimaan alkavat aikaisintaan maanantaina.
Googlella löysin aika vähän juttua ko. koodista, enemmän oli näitä open circuit tai vastaavia koodeja. Jollakulla oli vain johto löystynyt suuttimelta ja tämä aiheutti vian. Onko mahdollista? Miten tämän voisi tarkistaa?
Kokemusta on vanhempien bensa-autojen ja prätkien rassaamisesta jonkinverran, mutta nämä uudet dieselit ovat uudempi tuttavuus. Eli voisiko joku ohjeistaa ihan alusta pitäen esimerkiksi ton suuttimien johtoliitosten chekkaamisen, kiitos?
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Ettei ois ny sähkösuuttimet /suutin rikki. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963
Kone on 103 kW, koodiltaan muistaakseni BKP. Toki suutin tai useampi tuli itselläkin ensin mieleen, mutta miten voi testata? Lähteekö yleensä käymään kolmella, jos sen viallisen etsii yksi kerrallaan johtoja irroittamalla?
Vikakoodi vähän ihmetyttää, kun Googlen mukaan usein koodi kertoo suoraan mikä sylinteri kyseessä jos suutin särki? Voisko sittenkin olla johtosarja? Tai huono liitos jossakin? Suuttimen puolella vai missä?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=130074 Tässä oli kerrottuna toi etsimismetodi, pitää vielä hakea auto viikonlopuksi omaan pihaan ja maanantaina takas marmorille jos ei ratkea.
Vikakoodi vähän ihmetyttää, kun Googlen mukaan usein koodi kertoo suoraan mikä sylinteri kyseessä jos suutin särki? Voisko sittenkin olla johtosarja? Tai huono liitos jossakin? Suuttimen puolella vai missä?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=130074 Tässä oli kerrottuna toi etsimismetodi, pitää vielä hakea auto viikonlopuksi omaan pihaan ja maanantaina takas marmorille jos ei ratkea.
Venttiilikopan päästä se iso pistoke auki, sieltä pystyt vastus mittarilla katsoon vuotaako joku suutin maihin. 6 napaa on suuttimille ja näistä navoista ei saa olla yhteyttä maihin.
Käy kato tuolta kaavio. ( en saanu tänne laitettua)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg102107
Numeroimattomat ovat suuttimien napoja, keskimmäisistä menee yhtestä navasta kahdelle suuttimelle.
En muista ulkoo mikä napa oli millekin suuttimelle.
4 napaa on hehkuille ja näistä pitää näyttää maan välille jotain vastusarvoa.
kaavio 1,2,3,4 ovat hehkujen navat (tuo pistoke on kallellaan siellä koneen päässä, mutta liittimien suuntaa verraten navat näin "ainakin omassa BMR:ssä)
Käy kato tuolta kaavio. ( en saanu tänne laitettua)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg102107
Numeroimattomat ovat suuttimien napoja, keskimmäisistä menee yhtestä navasta kahdelle suuttimelle.
En muista ulkoo mikä napa oli millekin suuttimelle.
4 napaa on hehkuille ja näistä pitää näyttää maan välille jotain vastusarvoa.
kaavio 1,2,3,4 ovat hehkujen navat (tuo pistoke on kallellaan siellä koneen päässä, mutta liittimien suuntaa verraten navat näin "ainakin omassa BMR:ssä)
Jees, olivat sitten kuitenkin aukoneet liikkeessä konetta jo tänään vaikka sanoin, että aloittaisivat vasta maanantaina. Kakkospytyn suutinhan se siellä oli kuulemma antautunut. Sen vaihto ja johtosarja samalla niin ei touhutonttu kuulemma välttämättä aivan riitä.. No alkuviikosta näkee kun masiinan noutaa.
Alkaa vahvasti tuntumaan konsernin vaihdolta, vaikka toki mitä vaan voi hajota mistä tahansa autosta
Alkaa vahvasti tuntumaan konsernin vaihdolta, vaikka toki mitä vaan voi hajota mistä tahansa autosta
Kyseleppäs, eikö maahantuoja tule vastaan suutin kustannuksissa.
(Tuolla topicilla yks. viitaus tällaiseen "vahinkoon")
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3611.0
(Tuolla topicilla yks. viitaus tällaiseen "vahinkoon")
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3611.0
Loppusumma oli noin 420e sisältäen yhden suuttimen ja työn. Niin kuului siihen se tehtaan korvauskysely, joka maksoi jotakin tyyliin 0.7*80e, eli ilmeisesti 40min näpyteltiin tietoja järjestelmään joka näytti korvaukselle vihreetävaloa? 8)
Johtosarjaa ei vaihdettu, vaikka kuulemma on tapana vaihtaa ensimmäisen suuttimen paukahtaessa. Johtosarjaa olisi saanut odotella muutaman päivän niin tekivät liikkeessä tämän ratkaisun, että vaihdetaan vasta seuraavan suuttimen kanssa se.
Johtosarjaa ei vaihdettu, vaikka kuulemma on tapana vaihtaa ensimmäisen suuttimen paukahtaessa. Johtosarjaa olisi saanut odotella muutaman päivän niin tekivät liikkeessä tämän ratkaisun, että vaihdetaan vasta seuraavan suuttimen kanssa se.
Liikkeeseen soiteltu ja yllätys olikin suuri, tehdas tulee mukaan kuluihin noin 50% osuudella sekä osan että työn osalta.
Vaatikohan tuo tehtaan kustannuksiin mukaan tuleminen esim. että huollettu merkki liikkeessä huolto-ohjelman mukaan?
Meinaan kun itellä tuo A4 ruottista tuotu ja ei ole sen jälkeen liikkeessä long life huollatettu. Muut huollot kuitenkin siellä tehty ( jakoremmi, suuttimen ja egr:n vaihdot...).
Niin mitenköhän mahtais käydä korvaus anomuksen kans?
Onkohan tuo korvaus käytäntö millloin muuttunu? Vai oisko ihan tapaus kohtanen...?
Käsitin, että niillä on ihan automaattinen järjestelmä mihin syötetään auton tiedot, vikakoodi, osat jne ja järjestelmä kertoo suoraan kuuluuko homma tehtaan puolesta korvattaviin.
Ainakin mulle sanoivat ettei auton historialla sen enempää maahantuojan kuin huoltojenkaan osalta ole tässä asiassa merkitystä. Omassakin on takuuaika huollettu merkkiliikkeessä ja viimeisimmät pari huoltoa muualla. Ja on tosiaan muun kuin virallisen maahantuojan Suomeen uittama.
Ainakin mulle sanoivat ettei auton historialla sen enempää maahantuojan kuin huoltojenkaan osalta ole tässä asiassa merkitystä. Omassakin on takuuaika huollettu merkkiliikkeessä ja viimeisimmät pari huoltoa muualla. Ja on tosiaan muun kuin virallisen maahantuojan Suomeen uittama.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa