vw golf lll 1.8 öljynpaineet katosi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

vw golf lll 1.8 öljynpaineet katosi

ViestiKirjoittaja NPL » 31.3.2011 8:35

eli olin töihin lähdössä ja pikku matkan kerkesin ajaa niin rupes valo vilkkuun ja kohta huusi summeri,ei muutaku auto äkkiä ympäri ja kotia. ajoa ei tullu ku 100 metriä

eli menikö öljypumppu paskaksi? ite ainaki veikkaan että meni koska yläkerta alko käymää kuivana,paineet katos yhtäkkiä. tähän asti toiminut moitteetta.

öljyä on ja apuakseli pyörii :D

niin ja koneeseen on vaihdettu alakerran laakerit/koneremppa noin 15tkm sitte,öljypumppu kaytettiin muös auki ja näytti kyllä ihan ok.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.3.2011 13:24

Mittarilla varmistus vielä paineista. Sitten vikaa etsimään. Jos noin tuore remppa takana, niin veikkaisin että siinä on mennyt nyt joku mönkään.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 31.3.2011 20:01

tuskin on rempassa mennyt mitään vikaan,en usko että ois kestäny nuin kauan jos ois pahemmin sössitty. öljypumpulla rullattu jo 320tkm.

osaako kukaan sanoa kuin hyvin pumpun pitäs pumpata,purin tänää pumpun pois ja nakkasin öljyastiaan ja pyörittelin sahköporakoneella niin pumppu jakso pumpata noin 15-20cm korkeuteen 2500rpm,tokihan se on eri asia kun pumpun saa tiiviiksi.

ja ei paljon huvittas mittailla paineita jos ei nosta ollenkaa paineita,laakerit vaa kärsii

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 31.3.2011 20:46

Kun noi anturi viat ovat aika yleisiä niin kyllä minä uskaltaisin mittarin laittaa ja startata hetihän sen näkee että nouseeko paineet, eli ei oikeastaan yhtään sen kummempi tilanne kuin laittaa auto kylmästä käyntiin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.4.2011 15:24

Ihan hyvin voi mitata.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 1.4.2011 19:08

kyllähän ne mittais jos ois mittari.
omat epäilykset menee öljynpaineenrajoittajalle että ois juuttunu auki asentoon/jousi väsyny. rajoittajan reijässä oli outoa kuluma jälkeä

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.4.2011 19:21

eikös se silloin nostele paineita kunnolla jos öljynpaineenrajoitin heittää toimimasta?

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 1.4.2011 19:39

just kokeilin että pyörittelin pumppua porakoneella niin rajoitin ku oli paikoillaan pumppas öljyä ja sitte otin koko rajoittimen pois ei pumpannu yhtään. että eikös tuo toimi niin päin että aukiaa jos meinaa paineet nousta liikaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.4.2011 2:29

Osta eka uudet anturit ja testaa niillä.
Yleensä tosiaan noissa VW öljypumpuissa se venttiili jumii kiinni ja sit öljyt tulee pellolle suodattimen yms välistä.
Ja eikä se uusi öpumppukaan tainut maksaa kuin jotain 100e?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 2.4.2011 7:52

Anturi vikojahan noissa alkaa tuonikäisissä olemaan. Mulla rupesi kanssa summeri kiljumaan tuossa mk3:ssa, vaihdoin kummatkin anturit, yläpaine, alapaine niin sammui summerikin.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 2.4.2011 10:05

150€ makso pörhöllä pumppu. ei pitäs ainakaan sitte pumpusta olla kiinni,anturit aattelin pistää samalla vaihtoon.

maanantaina näkee miten käy

valo/summeri tarvii vain 0.5bar muistaakseni että sammuu

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 4.4.2011 21:06

nonii,nyt on pumppu ja ylä sekä alapaine anturi vaihdettu ja taas rokkaa,pikku hetken kerkesin käytellä ja valo sekä summeri pysyi poissa. ihan varma ei vielä voi olla ku ei kerinny lämpimäksi asti käytellä mutta melko varmasti toimii,paineet kerta katos viimeksi kylmällä koneella.

pitää vielä varalta mitata paineet ku löyty mittariki. kummasta anturista paineet mitataan,ylä vai alapaine vai onko väliä? ja mikä on 3anturin tehtävä?

yläkerta tuntus saavan paremmin voitelua ku entisellä pumpulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa