Vakkarin asentaminen Golf IV BCB 1.6, liittimen sijainti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

Vakkarin asentaminen Golf IV BCB 1.6, liittimen sijainti?

ViestiKirjoittaja G0lf » 29.3.2011 9:11

Eli kytketäänkö tuon vakkarin johdot siihen 121 pinniseen liittimeen suoraan vai onko tuossa autossa myös se musta T10e liitin siinä lähistöllä ja johdot voi kytkeä suoraan siihenkin? Ohjeesta saisi sen käsityksen, että suoraan tuohon 121 pinniseen ja siitä vain johdot pois ja uudet tilalle vaikka toisaalta olisihan se helpompi kytkeä suoraan tuohon T10e liittimeen? Vähän jos saisi kommenttia ja apuja tähän niin olisi mukavempi ryhtyä toimeen!

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 29.3.2011 13:27

Omaan AZD koneiseen 1.6 16v koneeseen tuli vakkari taannoin asennettua, ja piuhat piti vetää moottorinohjainlaitteelle asti. Muistelisin jostain (täältä?) lukeneeni, että nuo piuhat on valmiina sieltä läpiviennin liittimiltä vain dieselmalleissa, ja bensaan ne joutuu vetämään "loppuun asti". Liittimiä varsinkin sulakerasialta ja tuolla moottorinohjainyksiköllä irroiteltaessa kannattaa olla varovainen ettei riko auton omia johtoja. Taisi olla ns. dummy-pinnit siellä ECU:n liittimellä vakiona.

Vaatihan se sorminäppäryyttä viedä ne johdot sen liitinboksin läpi, mutta ei siinä paljoa auttanut valittaa. :D Eniten aikaa meni jumittuneen pyyhinvivuston irroittamisessa. Meinasi olla tiukassa nimittäin varret.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 29.3.2011 13:49

No se sopisi hyvin, että nuo naftavehkeet olisivat hieman toisenlaisella toteutuksella. Eli siitä 121 pinnisestä liittimestä vain ne dummyt pois ja oikeat tilalle niin homma toimii.
Jos joku muu vielä osaisi kertoa omat näkemykset tähän projektiin niin eiköhän sitten olisi enää toteutusta vaille valmiina tämä homma.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 29.3.2011 14:38

Pajalle.com:ssa projektikertomus vakkarin asennuksesta boraan/golffiin, tuossa linkki: http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 29.3.2011 14:49

Joo niin on ja asennus TDI malliin ja kysyjällä on bentsiinimallia oleva kapistus.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 29.3.2011 20:01

No, ajattelin että kuvista olis ollu jotakin hyötyä tähän tapaukseen.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 30.3.2011 7:56

Voisiko joku varmistaa sen, että onko tuossa 121pinnisessä valmiina johdonpätkät vai täytyykö vakkarin johtosarjassa olla sopivat liitinpinnit mukana?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 30.3.2011 8:18

Vakkarin johtosarjassa oli ainakin minulla sieltä läpivientikotelosta tuonne ECU:n 121-pinniseen liittimeen tuleva johto mukana. Lisäksi oli kaksi johtoa jotka jäivät ylimääräiseksi (Dieseliin ja johonkin toiseen bensamalliin taisivat olla).

Eli 121-pinnisessä liittimessä ei minulla ollut JOHTOJA paikallaan vakkarille, vaan vakkarin johtosarjan liittimienkin kohdalla oli dummy-pinnit, jotka siis eivät olleet kytketty mihinkään. Dummyt pois, ja vakkarin johtosarjassa läpivienniltä eculle menevän johdon päissä valmiina olevat pinnit kiinni. Tuossa ei tarvinut mitään pinnien kolvailuhommia tehdä.

Sulakerasialla piti sitten ryöstää sopivasta paikasta sulakkeelta virta vakkarille, mutta se ei ECU:n 121-pinniseen liittimeen vaikuta.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 30.3.2011 8:43

Ostitko ConD mistä tuon sarjan? Jos se oli se alkuperäinen niin olisiko heittää sitä osanumeroa?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 30.3.2011 9:04

http://www.slamit.net/product/4699/vaki ... -skoda--vw

Tuossa oli kaikki... täysin OEM sarja, saman paketin saat lähimmältä marmoritiskiltäkin, mutta hinta voi olla jotain muuta kuin slamitilla.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 10.4.2011 17:20

Löytyykös tuo 121pinninen liitin tuolta tuulilasinpyyhkijöiden vivuston alta sieltä pienestä kotelosta? Kovin näyttää pieneltä luukulta, että sinne tuo moottorinohjausboksi mahtuisi... Viitsisikö ConD ainakin vähän valottaa tapahtumaa?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 10.4.2011 21:43

Se moottorinohjausboksi näkyy siinä keskellä pyyhkimien alla olevaa koteloa, tuulilasin keskikohdan alapuolella. Se ei ole missään luukussa, vaan ihan näkösällä. Näkyy jopa sopivasti kurkistamalla ilman mitään purkamisia. Ecuun pitäisi mennä paksu nippu johtoja jotka jakaantuvat kahdeksi liittimeksi.

Jotta pääset käsiksi ECU:uun pitää pyyhkimet irroittaa vivustosta, sitten poistaa muovisuoja etulasin alapuolelta koko matkaltaan ja lopuksi pyyhkijöiden vivusto poistaa autosta. Sen jälkeen vakkarin asennushomma onnistuu.

*edit* Onhan sulla varmasti alkuperäinen asennussetti, jossa jokseenkin nämä ohjeet mukana: http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdf

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 11.4.2011 19:46

Sarja on vielä kaupassa, mutta tarkoitus olisi ostaa kyllä se alkuperäinen setti. On vaan näistä volsuista vähemmän kokemusta niin siksi tässä kyselen ja varmistelen tilannetta. Audiin tuon vakkarin asennus sujuu jo vaikka toinen silmä kiinni...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.4.2011 20:33

No pyyhkijöiden varret voi olla se tiukin paikka irroittaa vivustosta. Ainakin minulla oli... Keplottelin vivuston irti läskeineen varsineen, ja irroittelin autosta irti ne varret. :)

Toinen "temppu" oli sitten sulakerasian takaa varastaa virta cruiselle. Tuo piuhojen lisääminen sinne ECU:n liittimeen ei loppujen lopuksi ollut temppu eikä mikään.

Tuo ohje tosiaan on sama kuin mikä alkuperäisen sarjan kanssa tulee, joten siitä voi esiopiskella.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 11.4.2011 20:53

No periaatteessa pitäisi tuon sulakejohdon irroitus sujua leikiten kun siihen pitäisi olla oikeanlainen työkalu tuolla työkalujen kirjossa... Ehkäpä tämä tästä selviää kun kerran tekee niin se eteni tuolla Audi sarallakin... Kolmatta kertaa kun asenti niin ei tarvinnut paljoa enää turhia tuumailla.

zuiker
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29.5.2010 8:05

ViestiKirjoittaja zuiker » 4.7.2011 11:50

Lainaan vähän tätä aihetta. Meneeköhän cruisen aktivointi myös näissä Bxx koneissa tämän ohjeen mukaan?:

Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. If this is the case, there will not be a letter "G" in the Component field of VCDS when connected to the Engine.

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]

After doing this procedure, there should be a letter "G" in the Component field.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.7.2011 19:10

Login ja 11463 on cruisen aktivointi koodi kaikissa VAG vehkeissä, paitsi uusimmat joissa moottorin ohjainlaitteella longcoding .


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa