Jeps! Isän puolesta kyselen...
Autossa on nyt 8kk ajan ollut turbon kanssa suuria ongelmia. Autoa käytetty 7 kertaa Pörhön huoltamolla ja tehty vaikka kuinka monet vikakoodaukset ja turbon huollot (mm. muutama letku ja liitin vaihdettu, en muista mitkä). Huoltomiehet ovat joka kerta yhtä pihalla eivätkä saa mitään aikaiseksi. EGR venttiiliä epäilivät yhdeksi vaihtoehdoksi, mutta siitäkään eivät olleet varmoja. Huoltoliikkeessä ovat oikeastaan lyöneet hanskat tiskiin asian suhteen, samoin isäkin.
Eli vika on:
Auto käynnistyy normaalista ja käy käynnistyksen jälkeen normaalisti, toki turbolle pitää antaa pitempi heräämisaika kuin normaalisti. Kun liikkeelle lähtee pääsee ensimmäiset metrit hyvin jos ei liikaa paina kaasua, mutta heti ensimmäisen kerran kun painaa kaasua kunnolla katoaa turbosta paineet ja alkaa kuulua pelkkää pihinää eikä kulje yhtään minnekkään (0-100 ei ikinä). Mittaristoon tulee aina ilmoitus Emissions Workshop huoltoilmoitus... Joskus turbo saa koottua itsensä ajossa ja saa kerättyä jonkun verran paineita, mutta nekin katoaa nopeasti... Viime aikoina on alkanut myös ilmestymään monenlaisia sähkövikoja jotka vähän vaihtelevat. Ei mikään tietty laite sekoile...
Autolla on ajettu 350 tkm. Autossa on ollut vuodesta -05 lähtien teholastu (n.+25% tehoja ja vääntöjä) jonka on asennuttanut aikasemmin omistajana ollut taksikuski. Voisiko vika johtua tästä?
Olisi kiva saada tietoa/apua tähän liittyen nopeasti...
2.0TDI -04 Passat tehojen katoaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Auto kannattaisi palauttaa vakio-ohjelmalle, sillä se selviäisi nopeasti, onko vika siinä... eikä tuo operaatio montaa kymppiä maksaisi. Itselläni ex-auto bensa-auto toimi softalla ongelmitta ja syötöissä ei ongelmia, uudella omistajalla ei saatu enää katsastuksesta läpi liian rikkaan seoksen vuoksi ja vian syyksi paljastui softa.. niin oudolta kuin kuulostaakin :)
2004 ja 2005 on ollut markkinoilla saatavilla 3BG koria 2.0TDI pannulla, jossa myös DPF onnellisesti mukana. Meilläkin käynyt sellaisia jo useita kappaleita. Useimmat saksantuliaisia. http://autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_3BG
olipa malli 3BG tai 3C, niin samat temput kutakuinkin pitäisi tehdä, että näkee mitä tapahtuu tai mitä pitäisi tapahtua.
olipa malli 3BG tai 3C, niin samat temput kutakuinkin pitäisi tehdä, että näkee mitä tapahtuu tai mitä pitäisi tapahtua.
Auto kannattaisi palauttaa vakio-ohjelmalle, sillä se selviäisi nopeasti, onko vika siinä... eikä tuo operaatio montaa kymppiä maksaisi. Itselläni ex-auto bensa-auto toimi softalla ongelmitta ja syötöissä ei ongelmia, uudella omistajalla ei saatu enää katsastuksesta läpi liian rikkaan seoksen vuoksi ja vian syyksi paljastui softa.. niin oudolta kuin kuulostaakin :)
No vakio ohjelma palautettiin n.6kk sitte. Ja vikoja on ollut edelleen samanlaisia, toki vähän suurentuneita olivat turbo vaivat ohjelman poistamisen jälkeen...
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan edelleen.. Voi viedä huoltomiehelle ehdotuslistaa jos joskus jotain aikaiseksi sais :D vituttaa vaan kun ei edes "ammattimiehet" huoltoliikkeessä tiedä mikä vikana...
Pitäisikö sinun tuoda autosi meille katsottavaksi, niin loppuisi arvailu?
Varmasti toisinkin. Ku on tullut todettua, ettei tuolla koillismaalla nuo huoltomiehet oikeastaan mitään saa aikaiseksi. Mutta kun auto Kuusamossa, josta on noin 400km siilijärvelle?
Isä on ammatiltaan yksityisyrittäjä, taksikuski ja on töissä 7 päivää viikossa ja on muutenkin kuskeista pulaa... Ja auto on myös sen verran heikkohappinen (liikkuu kyllä), että vaikea lähteä matkustamaan. Toki hinattuahan sen saisi... (Nyt joku tietenkin sanoo "selityksiä") Jos itse asuisin Kuusamossa olisi huomattavasti helpompaa lähteä isän puolesta autoa kuljettamaan
Mutta pakko kai se on silti kysästä paljonko olisi veloitus Passatin turbon huollosta/vian etsinnästä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa