Audi 80 2.0l tekniikka mk2 golffiin.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

Audi 80 2.0l tekniikka mk2 golffiin.

ViestiKirjoittaja niemisk » 22.3.2011 11:24

Elikkä mielessä olisi siirtää audin 2.0l tekniikkaa mk2 golffiin. Elikkä jos täällä on henkilöitä jotka tälläisen projektin ovat toteuttaneet niin voisivat kertoa kuinka vaikea homma on.

Sitä mietin että kun audin ja golffin tekniikat ovat todella samanlaisia nii vaikuttaako kun audissa on suorakone ja golffissa on vinokone? Onko se vaikeaa vain kääntää? Käykö kiinnikkeet melkein suoraan paikoilleen?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.3.2011 20:52

Kaverille tein näin, että 6A Audin 2l alakerta johon Golfin 1.8 16V KR kansi.

Onko jotain tiettyjä osia olemassa mitä meinasit laittaa vai suoraa haku ammuntaa?
Onko autossasi levyjarrulinen taka-akseli?

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

tarkoitus olisi

ViestiKirjoittaja niemisk » 22.3.2011 22:37

Tarkoitus olisi siirtää kokopaketti audista golffiin akseleita ja jarruja myöten.

Kun on tuossa golffi ja audi vierekkäin niin siitä tekniikkaa siirtämään audista golffiin

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 23.3.2011 6:32

Eikös se ois parempi kun viskaat sen kakkiksen 1.3 tekniikan audin keulalle ja ajelet sitten sillä, ei ois monella ;D

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.3.2011 8:24

Käykö kiinnikkeet melkein suoraan paikoilleen?


Mikäs mahtaa olla golffin tällä hetkellä Woimaa tuottava voimanlähde? 1.3l, 1.6l vai 1.8l?

En ulkoa osaa sanoa onko esim. 1.3l moottorin tuet samat kuin 1.8:ssa, kun en ole tuollaisella koneella koskaan golffia omistanut...
Epäilisin, että on samat.

Eikö olisi halvempi ja parempi, kun myyt tuon omasi pois ja ostat suoraan alkuperäisen 16V GTI:in?

PS. Kaverilla myynnissä MK2 2.0 16v GTI myynnissä=)
Itsellä olisi myös rullaavana 1.8 16V KR koppa, jos haluat alkaa rakentamaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.3.2011 10:06

Itse peruslohko ja kansi on samat Audissa kuin Golfissa, kaikki muu konehuoneessa ja alustassa on erilaista ja vaihtokelvotonta keskenään.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 23.3.2011 11:28

audissa on suorakone ja golffissa on vinokone?


Enpä nyt tiedä minkä kori- ja vuosimallin 80:stä haastelet, mutta kaikki, joiden konepellin alle olen itse katsonut, ovat sellaisia, joissa kone on kallellaan. Vahvalla mutulla uskaltaisin yhtyä MJF:n kommenttiin. Toki jos Golfissa on nyt 1,6/1,8 paikoillaan, niin niiden moottorinkannatinkorvakkeet käynevät Audin lohkoon sellaisenaan. Jos taas Golfissa on nyt 1,3 lohko tällä hetkellä, niin käytännössä viisainta olisi ostaa esim. konevikainen 1,8 varaosiksi. Siitä saisi kannatinkorvakot, imu- ja pakosarjat, vaihdelaatikon jne.

Helpompiakin projekteja siis on...

Ootko muuten siirtämässä 8- vai 16-venttiilistä tekniikkaa Golfiin?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.3.2011 11:43

Tossa omassa projektissa on tämä projekti menossa toisinpäin, eli 80 Audiin on tarkoitus laittaa Golfissa ollut 1.8 16V kone. Mulla pitäis jossain olla ylimääräisenä noi poikittaiskoneen moottorinkannakkeet, kun tilalle tuli nyt pitkittäiskoneen kannakkeet. Laita privaa jos on noille tarvetta.

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

siis kun

ViestiKirjoittaja niemisk » 23.3.2011 14:45

Siis kun tarkoituksena olisi tuosta n.90vuosimallin audi 80 siirtää 2.0l 20v tekniikka golffiin jossa on 1.3 tekniikka. kun golffi on valmiiksi maalailtu ja muutenkin kilpapeli ja tarvitsisi vain tehoja lisää muttei kummiskaan ole varaa hommata mitään GTI tekniikkaa kun yksi vaihtotekniikkainen kulkupeli jo löytyy. niin tarkoitus olisi vain saada halvalla lisää tehoa golffiin.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.3.2011 15:15

Siis kun tarkoituksena olisi tuosta n.90vuosimallin audi 80 siirtää 2.0l 20v tekniikka golffiin


Oletko varma, että on 20 venttiilinen =) Joku voi korjata, jos muistan ihan heiniä eli jotkut Audi 90 mallia olevat oli varustettu 2.0l 20v tekniikalla?


Kun golffi on valmiiksi maalailtu ja muutenkin kilpapeli ja tarvitsisi vain tehoja lisää muttei


Oikein kilpapeli ja kaikki=) Hyvä ideahan sinulla on, mutta sanoisin näiden juttujen perusteella, että ei järkeä tehdä, jos tieliikenne kelpoiseksi laillisesti haluat.

kummiskaan ole varaa hommata mitään GTI tekniikkaa kun yksi vaihtotekniikkainen kulkupeli jo löytyy. niin tarkoitus olisi vain saada halvalla lisää tehoa golffiin.


Kaikki on suhteellista.

Mites meinasit sähköt + moottorin ohjauksen toteuttaa?[/code]

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

ViestiKirjoittaja niemisk » 23.3.2011 16:32

Oletko varma, että on 20 venttiilinen =) Joku voi korjata, jos muistan ihan heiniä eli jotkut Audi 90 mallia olevat oli varustettu 2.0l 20v tekniikalla?


siis audi on 2.0E

Oikein kilpapeli ja kaikki=) Hyvä ideahan sinulla on, mutta sanoisin näiden juttujen perusteella, että ei järkeä tehdä, jos tieliikenne kelpoiseksi laillisesti haluat.


ei mitään tieliikennelaillisia :D monttupeliksi :D-+


Mites meinasit sähköt + moottorin ohjauksen toteuttaa?[/code]


Audista meinasin kaiken ottaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.3.2011 16:35

Valitettavasti tähänkin on vastauksena että myy audi ja osta sopiva tekniikka. Audista et saa kuin perusmoottorin, eli lohkon ja kannen. Imusarjasta öljypohjaan kaikki moottorissa kiinniolevat osat menee vaihtoon. Lisäksi joudut hommaamaan laatikon kaikkine osineen, jarrut yms, mikään ei sovi 1,3 koneesta tai Audista. Näin mikäli Audissa on 16v moottori, 20v kone ei sovi kuin kaikki itse tekemällä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.3.2011 17:14

ei mitään tieliikennelaillisia :D monttupeliksi :D-+
kun golffi on valmiiksi maalailtu ja muutenkin kilpapeli

Maalaa se Audi ;)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.3.2011 17:20

ei mitään tieliikennelaillisia :D monttupeliksi :D-+


Miksi et aja suoraan sillä Audilla? Et niin suurta hyötyä tule saamaan kuitenkaan, jos viskaat sen konee golffiisi vaikka kuinka on nopean värinen jne...

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

koska

ViestiKirjoittaja niemisk » 24.3.2011 14:23

silloin tarvitsisi audi riisua ja asennella kuppipenkit ja tehdä turvakaaret ja hommata poikkituet sun muuta ja alusta tarvitsisi hommata. siinä se syy miksi en aja suoraan audilla

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 24.3.2011 15:11

hommata poikkituet ja alusta tarvitsisi hommata


Anteeksi, mutta pistää kyllä hieman hymyilyttämään tämä juttusi.

monttupeliksi


Kyllä on kovat kriteerit haussa... Meinasitko ihan kiivetäkkin johonkin hiekka kasan päälle etuvetoisella, kun tarvitset kaaret ja kaikki=)

niemisk
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2010 19:00

montuilla on

ViestiKirjoittaja niemisk » 24.3.2011 23:33

montuilla on kyllä aikas isoja pudotuksia jos menee hieman pitkäksi niin voi olla sellainen 10m pystysuora pudotus edessä :D mutta löysin jo vaihtoehtoisen jutun. hommaan golffiin jostain 1.6 tai 1.8 volkkarin koneen.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 25.3.2011 9:01

mutta löysin jo vaihtoehtoisen jutun. hommaan golffiin jostain 1.6 tai 1.8 volkkarin koneen.


Juurikin näin!
Etippäs siitä Audista tietoa onko 6A koneella, jos on voisin ostaa pois?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.3.2011 15:14

siis audi on 2.0E


= 8v

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 25.3.2011 16:00

Lainaus:
siis audi on 2.0E


= 8v



Mitenköhän tuo 2.0E alakerta eroaa 6A alakertaan...
Poraus varmaan sama ja epäilen myös iskua samaksi?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.3.2011 10:06

Sylinterimitat on samat, ainakin eri männät, ehkä veivitkin, liekö noissa 8v 2litraisissa öljyruiskuja männille? Jos ei niin öljypumppu on erilainen.
8v on virranjakaja lohkossa, 16v ei. Ainakin nuo on erona


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa