Eibach + iskarit?? Audi a4 b6

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

Eibach + iskarit?? Audi a4 b6

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 20.3.2011 17:35

Aiheesta löytyy paljon keskusteluja mutta varmimmin saan vastaukse kysymykseeni näin.

Eli 3bg mallin passattiin (1.9 tdi) olisi tulossa keväällä alustauudistusta. Vaihtoehtoja on enää pari kipaletta mutta haluaisin vielä mahdollisia kokemuksia/mielipiteitä. Vaihtoehdot ovat seuraavat:

1. Eibach pro system
2. Eibach pro kit + sopivat iskarit. (sachs advantage?)

NYT kysymys kuuluukin, että onko järkevämpää hankkia suoraan vaihtoehto 1 (ja mitkä iskarit paketissa on) VAI ajaako vaihtoehto 2 esimerkiksi sachs advantage iskareilla saman asian?? olisi hieman vielä edullisempi vaihtoehto (omien laskujen mukaan n.100e) kuin pro system... Mitä olen googletellut niin juuri eibach + advantage yhdistelmästä on aika paljon positiivista palautetta tullut. Eivätkös nuo iskarit ole niitä mitä MOTONETkin myy?? Eibachin jouset ovat siis oikeastaan lyöty lukkoon, mutta tolpat mietityttää..

En siis halua kulkupelistä mitään kivirekeä vaan mukavan ajettavan + vähemmän traktorin. =)
Viimeksi muokannut vanutuippo, 19.3.2015 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mika79
-
Viestit: 16
Liittynyt: 14.3.2011 1:12

kone

ViestiKirjoittaja mika79 » 20.3.2011 19:41

tutulla oli koni alusta ja kun olin kyytissä niin asiallisen jämäkkä ja mukavan tuntuinen hiekkatien montuissakin toimi nätisti .. säädettävällä jäykkyydellä niin minipuolinen ..
auto ei heilunu niinku keinutuoli ja ei ollu myöskää kivireki ..

eari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.8.2008 11:19

ViestiKirjoittaja eari » 20.3.2011 22:16

Mulla oli edellisessä Octaviassa (1.9tdi combi 2006) pro-system. Voin vain suositella. Pro-systemissä olevat iskarit oli Sachs:in tekemät ja nimenomaan säädetty toimimaan eibachin jousien kanssa yhteen. Jos kerran aiot laittaa koko alustan (jouset+iskarit) uusiksi, niin itse kyllä ottaisin ehdottomasti pro-systemin. Saat siten varmemmin toimivan setin. Aion laittaa saman setin nykyiseenkin kulkineeseen jossain vaiheessa.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 21.3.2011 8:09

Joo kyllä taitaa kuppi pikkasen olla kallistumassa system sarjaan päin. Tuon kun vielä saa saksasta tilattua reiluun 500e hintaan. Suomessa kuitenkin saa pulittaa aika reippaasti. vielä jos löytyis kokemuksia noista itse kootuista niin olis jees.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 21.3.2011 20:52

Kannattaa selvittää saatavuus pelkille iskareille jos laitat pro-systemin (esim. johonki kuoppaan ku runttaa ja lentää mehut pihalle). Tuota perus advantagea löytyy joka torpasta. Mulla on ollu kahessa autossa pro-kit ja advantage, eikä oo vielä pumput antautunu ja on ihan mukava ajolleenki. Leonissa (oli 100tkm alla) tuntu että iskarit ois saanu olla pikkusen jäsymmät, pompautti välillä takasi. Nyt 3b passatissa (ollu 70tkm) tuntuu että pelais mukavammin.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 22.3.2011 5:57

Janssonilta hyvä pointti kyllä. Ja nyt kun tarkemmin muistelen niin taisipa jossakin keskustelussa lukea, ettei saisi iskareita kuin koko satsin kerrallaan. Jännä homma kyllä jos pitää paikkansa. Jääkö pasuuna sulla hyvin vaateriin? Eikä jää heilumaan montuissa tjms...?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 22.3.2011 8:01

Mulla oli edellisessä -02 Octaviassa Eibachin prokit -30mm jouset alla muutaman vkon, keula jäi niillä turhan ylös. Vaihdoin alle sportlinen jouset -50/30 ja edelleen keula horotti kohti taivasta. Tämän jälkeen alla kävi vielä KW:n kiinteä setti -40mm, mutta onni löytyi vasta säädettävästä alustasta.
Nykyisin passatissa on H&R -35mm Bilsteinin sprinteillä ja toi meni hyvin vaateriin. Takapumput antautuivat 100 tkm kohdalla, muuten toi setti on todella hyvä ajaa.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 22.3.2011 8:56

Hmm.. Bilsteinin sprintit taitaa mennä hippasen yli suunnitellun budjetin. Paljonko tepi pulitit tolpista??

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 22.3.2011 17:38

Iskarit oli jotain 550€ ja jouset n. 200€.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 22.3.2011 18:21

Ehkä hieman OT, mutta itsellä 3b:ssä (-98) on koni STRT -40mm alusta, jouset ja iskarit. Ihan kunnollisilta on tuntunut ajossa, ei mitenkään pintakovat ja vakaa ajaa mutkissa. Auton asento sopiva, vaikka keula voisi olla alempanakin (tai mielummin perä ylempänä). Asiansa ajaneet ja alle 300€ taisin niistä köyhtyä. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Alla ollut n.20-25tkm.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 22.3.2011 19:30

tottahan kokemuksiaan saa kertoa. Kyllä se jompikumpi nyt tulee tilattua, joko se pro system, tai sitten jouset ja siihen ne advantaget. Vielä kun löytyis kokemuksia just vähän lisää tuosta viimeisimmästä yhdistelmästä niin vois tilata. Onko jollakin muuten varmaa tietoa siitä saako noita pro systemin tolppia sitten pareittain ollenkaan jos sattuu laukeamaan??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2011 20:05

Ainakin muita nippeleita saa varaosana, niin miksei iskareitakin... Varminta tietty lähettää maahantuojalle mailia.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 23.3.2011 20:40

Auto seisoo aika lailla tasallaan, ehkä ihan vähän keula on ylempänä kuin perä, jos on tankki ihan täynnä ja muutaki tavaraa kyydissä niin sillon huomaa selvemmin. En oo mittaillu sen kummemmin navoista kaariin. Ajettavuutta ei kyllä vakioon voi verratakkaan. Ei nyökkäile tai kallistele liikoja. Pasuuna ei tunnu jäävän heilumaan montuista, seatissa teki just tuota että montusta tuntu heilahtavan yhen kerran liikaa ennenku asettu.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 26.3.2011 10:40

jaahas.. taas alkaa taittua pikkuhiljaa sinne jousiin + sachsin advantageihin. versio olisi a edullisempi ja b: iskarit voisi ostaa pareittain (pro systemissä käsitykseni mukaan siis saa tolppia vain 4 satseissa) ja c: toimii ilmeisesti passatissa ihan hyvin.. Onko vielä joillakin mielipiteitä? :)

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 3.4.2011 2:56

Noniin..

eli pasuunaan nyt sitten tilataan pro kit sarja mutta mutta.. auto on siis 1.9 tdi 74kw -01 ja akselimassat 1050/980. Sarjassa, joka mielestäni muuten olisi oikea max akselimassat ovat 1175/1070 http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27429_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html kun taas tässä massat olisivat lähempänä http://www.aze-tuning.de/product_info.php/info/p27428_Eibach-Federn-Pro-Kit-30-30-VW-Passat--3B3-3BG--Lim.html

Kumpikas nyt sitten pitäis oikein ottaa?? järki sanoo, että tietysti se missä lukee 1.9 tdi!!

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 12.4.2011 21:16

jouset tilattu ja kyselyt iskareista aloitettu.. miltäs kuulostaa kun Sachs advantage iskareista paras tarjous on nyt 322€ kierros AD:ltä. Jotenkin on sellanen olo, että vois irrota pikkasen edullisemminkin?? mistä olette noita ostelleet?

ja perhanan motonet ei enää myy noita...

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 14.4.2011 9:01

Nostetaan..

Eli mistä hemmetistä ootte ostelleet noita Sachs iskareita.. Motonet ei enää myy ja muilla on aika suolaisia hintoja. TAI sitten jotkut on puhuneet puutaheinää kun kertovat saaneensa Advantageja tooodella edullisesti. Nyt tarjoukset tolpista joka nurkkaan olleet 322-400€ välillä..

anzik5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 8.10.2010 7:23

ViestiKirjoittaja anzik5 » 17.4.2011 8:48

Mulla vento tdi ja ostin itte eibachin sportlinet ja koni sport iskarit ja huomasin et etupää jää makaan pohjaanlyönti kumien varaan. Sitten lyhensin etupohjaan lyönti kumit n. 30mm ja totesin et ei toimi. Sit ostin prokit sarjan ja sillä on joku 10mm jouston varaa et ei paljoo. onko joku törmännyt samaan aiheeseen? kuulin et kantsis eteen tilata sasch jokku kaasut mis pohjaanlyöntikumi iskarin sisällä kiinteenä ja pystyy madaltaan enemmän?! Konin huoltaja kehu vaan et laita vakio jousi sille konille ni toimii?? Voihan vakio iskarillakin madaltaa 40mm.? Miks ei konilla ja miks koni myy 40mm madallusjousta tällä iskarilla?!? Numerot iskaris täsmää et olis oikeet.

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 5.5.2011 2:37

Noniin! nyt on pasuunaan saatu alusta alle, muttei aivan ongelmitta =)

Surullisen kuuluisa ylätukivarsien pallonivelten pultti nimittäin taisteli kuskin puolella vastaan ja lujasti. Crc liuotteluiden, hakkaamisen ja pyöritys-yritysten tuloksena katkennut pultti kierteiden hajoaminen ja hienoinen v*****s. Pultti saatiin lopulta pois hitsaamalla mutteri kiinni toiseen päähän, lämmittämällä reilusti ja pieksämällä hieman lisää! loppu hyvin kaikki hyvin. Samalla tuli vaihdettua kuskin puolelle jo uhkaavasti roplattanut vetonivel.

Lopputuloksena ja noin 100km testiajojen jälkeen todella miellyttävä ajettavuus ja parempi ulkonäkö! ei todellakaan liian kova alusta, vaan juuri sopivan jämäkkä. Ei ole eibachia turhaan kehuttu. En todellakaan aio tulevaisuudessakaan tuhlata tuhansia euroja alustoihin, koska halvemmallakin saa näköjään hyvää.. katsotaan vielä kuinka kauan kestää ;)

kuvia nähtävissä täällä --> http://minunauto.com/auto/27124

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 5.5.2011 21:56

Kyllä se kestää..

vanutuippo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.3.2011 17:16

ViestiKirjoittaja vanutuippo » 19.3.2015 11:30

Nostellaas tätä!!

Eli auto vaihtunut jo pari vuotta sitten Audi a4 b6 avanttiin, ja nyt kiinnostais samanlainen setti kuin passatissa aikoinaan. Hieman vaan passatissa häiritsi keuliminen JOTEN:

Onko kenelläkään tietoa toimiiko sachs advantage iskarit suuremmilla kuin -30mm madalluksella? Suunnitelmissa olisi laittaa noiden tolppien kaveriksi Eibachin sportlinet, joissa tiputus siis 45-50/35-40. Voi myös kehaista joitain muita toimivia iskareita näiden jousien pariksi, mutta unohdetaan samantien luokkaa bilstein b8-12 kovuudelta olevat, koska kuulemani mukaan meno on aika töyssyistä.

Kiitos etukäteen..

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 19.3.2015 16:04

En osaa toimivuudesta sanoa isommalla madalluksella, mutta kannattaa varmaan varmistaa ettei jousi käy liian lyhyeksi iskaritolppaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa