1.9TDI 85kw Boran ajotietokone nollaantuu?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDI 85kw Boran ajotietokone nollaantuu?
Tuli vaihdettua kyseiseen autoon akku ja tämän jälkeen on alkanut ajotietokone nollailemaan itseään. Trippimittari ja kello ei nollaannu, mutta ajotietokoneesta lähtee kaikki tiedot. Auto saattaa olla yön parkissa ja aamusta ei oo enää mitää lukemia ajotietokoneessa.
Sen ymmärtäis jos trippi ja kello häviäis samalla, niin sitten pitäis ettiä vikoja liitännöistä.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Sen ymmärtäis jos trippi ja kello häviäis samalla, niin sitten pitäis ettiä vikoja liitännöistä.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
-
- -
- Viesti:
-
- -
-
- -
-
- -
- Viesti:
Joo ohjekirja on saksaksi niin ei oo tullu sitä ees katottua. Nii joo no kyllähän siinä on ideaa jos se kerta toiseen kerää kuintekin kaikki ajot ja toisessa on vaan sen kertaset ajot. Mut heti tulee vaa mielee et mikä tätä vaivaa ku se iteksee nollautuu. Täytyy illalla tutkailla kampetta tarkemmin.
Nyt tuli autoa tutkittua tarkemmin, niin kyllähän siinä näköjään on kaksi asentoa 1 ja 2 ilmeisesti se toinen sitte tyhjenee kun auto on parkissa jonkun aikaa.
Tossa muutenkin oon vähän ihmetelly, et miten toi ajotietokone näyttää niin isoja lukemia. Kaupungissa näyttää ihan hirveitä ja maantien ajossa 300km matkalla se näytti 6,8l/100km kun taas laskin sen tankkauksen jälkeen niin oikee kulutus oli 5,5l/100km.
Oon kyllä kuullu et monissa on ollu heittoa sillee et ajotietokone näyttää vähemmän mitä todellisuudessa, mutta toi näyttää ihan järettömästi ylimäärästä. Saakohan sitä mitenkään kalibroitua?
Tossa muutenkin oon vähän ihmetelly, et miten toi ajotietokone näyttää niin isoja lukemia. Kaupungissa näyttää ihan hirveitä ja maantien ajossa 300km matkalla se näytti 6,8l/100km kun taas laskin sen tankkauksen jälkeen niin oikee kulutus oli 5,5l/100km.
Oon kyllä kuullu et monissa on ollu heittoa sillee et ajotietokone näyttää vähemmän mitä todellisuudessa, mutta toi näyttää ihan järettömästi ylimäärästä. Saakohan sitä mitenkään kalibroitua?
Voi säätää, tuossa ohjeet.
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=589117&sid=33691e0ecd60db5a055935858c2ac31c
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=589117&sid=33691e0ecd60db5a055935858c2ac31c
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”