1.9tdi kytkinpaketeista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

1.9tdi kytkinpaketeista

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 8.3.2011 8:28

Onko kenelläkään kokemuksia kytkinpaketeista joissa mukana kiinteä vauhtipyörä 2-massan korvaamiseen?

Alkaa tympäistä tuo noitarummun kolina joka vain voimistuu kokoajan, valeolta saisi pakettia 450€ hintaan, borg&beck merkkistä 300€. Onko tällainen borg&beck minkaanlainen kytkin vai joutuneeko sen vaihtamaan vuoden päästä taas uudestaan?
Mukava olisi luotettava kytkin, josta ei tarvitsisi vähään toviin huolehtia.

Auto on ihan vakiotehoinen 1.9TDI PD 101hv, eikä tehonlisäystä ole ainakaan suunnitelmissa, mutta ei tarvitsisi ainakaan tuossa vielä luistaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.3.2011 17:59

Tuota viisivaihteisen 228mm kytkimen parantamista on käsitelty aika kattavasti tässä Variantclubin tuoreessa topikissa:

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10532

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 9.3.2011 8:58

Ainakaan gti:ssä nuilla boris begger kytkimillä ei tehny mitään. Repeili ne jouset irti siitä levyn keskeltä. Sitte ku sachsin paketin laitto niin rupes pysymään kasassa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 9.3.2011 17:57

Tietoa kaipaillaan täälläkin. Pihassa T5 1.9 TDI 77kW AXB koneella. Kaksoismassa vp. antautunut. Ilmeisesti samat kytkimet käy kun Golfissa, yms?

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 9.3.2011 18:34

Valeon paketin pistin hommaukseen, ensviikon lopulla jos sais alle ja kokeilla miten kestää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.3.2011 19:03

en voi onnitella valinnasta

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.3.2011 19:05

en kans, rupee luistamaan jo lastullakin luultavasti =( , tohon 450€ sais jo toimivankin paketin

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 9.3.2011 20:22

Edelliseen AAZ:iin hommasin 1z:n kiinteän vp:n, sre-asetelman ja vr6 levyn ja oli käyttöominaisuuksiltaan niin vittumainen että semmosta en ainakaan ihan pikkukummassa tilalle värkkäile, kuitenkin jotenkin saisi ajettavuuskin säilyä.

katsellaan mitä tällainen paketti tuo sitten tullessaan

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.3.2011 20:35

Ei tässä oo kukaan SRE:tä ehdottanutkaan.No Valeo varmaan riittää kunhan vaan et ala virittämään...

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 9.3.2011 20:50

Eiköhän se riitä kunhan nuo vakiotehot kestäisi. Jos tuo paketti irroittaisi ennenkuin kytkinpoljin tulipellissä kiinni ja muutenkin olisi vähän käyttäjäystävällisempi.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 9.3.2011 20:58

en kans, rupee luistamaan jo lastullakin luultavasti =( , tohon 450€ sais jo toimivankin paketin


Mikäs kokonainen ja asennusvalmis paketti olisi parempi tuossa hintaluokassa? Itsellänikin AFN:stä VP ja kytkin mäsä :(

Täytyisi siis olla täysin bolt-on setti jonka voisi viedä auton kera korjaamolle ja sanoa että saa asentaa :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.3.2011 17:21

D-Ivil: Sie oot tätä asiaa kysynyt ja oot saanu siihen vastauksenkin jo aikaisemmin. Käyttäkää hyvät herrat hakua ja lukekaa teille kirjoitetut vastaukset ja priva viestit vaikka sen toisenkin kerran.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 10.3.2011 20:39

JukkA, juu, mutta kiinnosti vain väite että 450e saisi hyvän ja kestävän kytkinsetin. Epäilin väitettä ja siksi kysyin :)

Itse olen jo henkisesti valmistunut siihen vajaaseen tonniin joka osiin menee, mutta toki olen persaukisena kiinnostunut jos puoleen hintaan on vastaavaa tarjolla :P

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.3.2011 22:28

juur semmosen setin lähetin matkaan pari päivää sitten... siis alottajalle sopivaan autoon, sulla varmaan afn passatissa pitkittäin ? ku ei tiedoissa lue... Jos on niin sitten menee hiukan kallimmaks

JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 12.3.2011 14:19

Itselläni on Borassa Saksan Ebaystä tilattu setti, joka sisälsi kiinteän vauhtipyörän, levyn, paineasetelman ja painelaakerin. Koko paketti kulkeutui kotiovelle asti alle 500 eurolla tuolloin. Samaa settiä ei näköjään enään tuolta saa (väri muuttunut paineasetelmassa ja hinta hieman noussut), mutta tässä linkki vastaavaan: http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-VW-Bora-1-9-TDI-AGR-ALH-ATD-AXR-AHF-ASV-/170606725191?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b8f40847. Puolisen vuotta tuo on nyt ollut asennettuna, eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollut. Nuo luvatut tehonkestot voi kyllä olla hieman yliampuvat, mutta ainakin tuon pelkästään ohjelmalla piristetyn PD100 tehot on vielä kestänyt.

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 18.3.2011 18:49

Nyt on Valeon paketti saatu alle, huomattavasti mukavamman tuntuinen paketti käytöltään kuin SRE-asetelmalla ja vr6 levyllä, tosin eihän se pitokaan liene samaa luokkaa.

Melko herkkiä särkymään nuo orkkiskytkinosat/vauhtipyörät. Reilut 20tkm sitten VV-autossa kytkin vaihdettu. nyt oli kaksoismassa aivan paskana sekä paineasetelma halki useammasta kohtaa. Tai sitten vaihdettu vain kytkinlevy, kukapa noista tietää..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.3.2011 19:44

Valeon kytkimen tuntuma ja pito vastaa vakio kytkintä. Eli sinällään aika turha verrata kytkimeen jonka paketissa lukee "for racing use only".

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 18.3.2011 22:11

Tuohon omaan b5 quattro Audiin kans pitäs alkaa kytkin/vauhtis remppaa suunnitteleen joten minkähänlainen paketti olisi siihen hyvä?

Koneena siis afn ja tulevaisuudessa ois tarkotus pikku piristystä saaha koneeseen että ei ihan vakiota kannata laittaa,mutta kummiskin käyttömukava pitää olla.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.3.2011 4:24

Aika heikkojalkanen saa olla jos SRE+VR6 on jonkin mielestä epämukava käytössä? Omasta mielestäni kyllä pirun hyvä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.3.2011 11:57

^^ itellä on yks paketti vielä valmiina pitkittäiskoneeseen. sorvatulla kiinteellä vauhtipyörällä ja kunnon kytkimellä, suurin osa porukasta ton paketin laittanu

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 19.3.2011 12:42

Tota Terzin pakettia voin suositella, ei eroa vakion tuntumasta yhtään ja kestäny ainakin 465Nm.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.3.2011 13:24

Valeon poikittaista pakettia ei voi suositella minkäänlaiseen virityskäyttöön, ei pidä oikein sitäkään mitä huonoimmat vakiokytkimet.
Eli SRE999645 ja VR6 levy on se toimiva ja pitävä paketti. Ainakin LuKin tekemällä kytkinlevyllä laatikon rallatuskin jää erittäin vähäiseksi.

vesa79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2010 19:22

ViestiKirjoittaja vesa79 » 22.3.2011 0:11

SRE + TDI:n levy (sachs) on kans hiljainen.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 22.3.2011 8:51

Omassa autossa SRE+T4 2.4D levy, pirun jäykkähän tuo poljin on. Rallatuksia en ole juurikaan kuullut. Ei meinaa liikennevaloissa jaksaa pitää poljinta pohjassa vaan täytyy pitää vapaalla.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 22.3.2011 10:09

Eikö niissä poikittaiskoneissa ollut jotain kytkinkäpälän pituuden muuttamista tuon sre kytkimen kanssa vai muistanko oikein? ettei se olisi jäykkä?

vesa79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2010 19:22

ViestiKirjoittaja vesa79 » 22.3.2011 10:40

Mulla ei ainakaan tarvinnu tehhä mitään muutoksia 02 ALH Octaviaan. Kytkin toimii lähes samoin kun vakio, paitsi jäykempi polkea, mutta ei haittaavasti.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 4.4.2011 22:56

Kysytääs täältä, eli kestääkö 5 vaihteinen laatikko ja 100heppanen yleensä vakio osilla pientä ohjelmointia ? Ois halvalla tiedossa boksia joka lupaa 100hv -> 125hv ja 240nm -> 290nm vääntöä. Kysessää 220tuhatta ajettu vessa, ja aivan vakio kaluilla.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.4.2011 6:44

Taitaa olla taikasanana tuo halpa boksi. Eli jos ohjelma on tehty vähän sinne päin niin vääntöjä ei ole rajattu alakierroksilta joka taas käy kytkyttimen päälle...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.4.2011 7:07

Mikä ihmeen ohjelma. Kuitenkin on kyseessä taas lämpötila anturii huijaava vastus hässäkkä. Noi lukemat jää silloin ihan unelmaksi...

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 5.4.2011 8:23

Niin, siis halvalla siksi että on käytetty :D Kyseessä siis KCR boksi, tässä linkkiä http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... icleid=421
Edit parempaa linkkiä http://www.kcr.se/render_homepage_fi.asp?pageid=1
Kyseinen kampe maksanut siis usemammanki vihreän setelin uutena...

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 12.4.2011 8:29

mikä ois käypänen levy tohon valeon premiumin kylkeen.
tällä hetkellä siinä on 6-lapanen sinterilevy, joka pitäis vaihtaa.

seat leon 1.9tdi -01

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 12.4.2011 11:20

^^ Ei kait tuolla boksilla mennä itse ohjelmaan muokkaamaan, eli ei voida puhua ohjelmasta, kuten JukkaA jo totesi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.4.2011 11:31

ghousti: hävitä koko valeo ja vaihda parempaan.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 12.4.2011 17:02

Aikas kallis evry on kyllä jos uutena maksaa jonku 500-600e :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.4.2011 17:58

Niinpä, nyt olet todellakin asian ytimessä!

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 12.4.2011 20:20

Lainaus tuosta omasta linkistä ylempää: "The KCR boxes are connected with a plug-in cable kit between the ECU and the injectors and modify the injection timing." Onko tuo tosi, eli ruiskutuksen ajoitusta muka säätäis ? Evryhän huijaa käsittääkseni polttoaineen lämpötilaa... yhtäkaikki, melko kallis viritys verrattuna evryyn :d


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa