Millä hyvä putsata imukanava hässäkkä?
Valvoja: ffp jäsenet
Millä hyvä putsata imukanava hässäkkä?
Tota korjailin tuossa turbon edellisenä talvena ja lopuks sit putsasin imukanavahässäkän niinku bensalla ja rentuil. Kävi sitten niin jot auton ku laitoin käyntiin, auto kävi hienosti ½h ja sitten menin kokeileeen kaasulla vaan turbon toimivuutta. No siihen loppu lysti, auto rupes kilikattaan ku perkele! Suutin siis meni tukkoon!
Millähän ton imukanava hässäkän ois paras puhistaa?
Millähän ton imukanava hässäkän ois paras puhistaa?
Olisi järkevää käyttää osien oikeita nimityksiä niin voisi olla paljon helpompi auttaa. Ollakseni rehellinen niin en ainakaan itse ymmärtänyt mitä "imukanavahässäkällä" tarkoitat? Jos ei tiedä osien oikeita nimiä niin niitä kannattaa kuvailla seikkaperäisesti. Eli kiinnitetään huomioita siihen kielenkäyttöön ja kysymyksen asetteluun niin täällä on paljon mukavampi ja helpompi jutella.
Eli sama periaate ku mopon pakoputkel, se aikoinaan kyllä lämmitettiin melkeimpä vaan kosanilla heti siihen asti jot sytty palamaan sisusta. Karstana sais sit kopsutella pois. Eiks toi alumiini ole aikasta pehmyttä mössöä tosiaan helposti jos liiaksi lämmittää, sen kans saa varmaan olla varovainen kyl?
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Oman muovisen imusarjan putsasin pulloharjalla ja laimentamattomalla wurthin pinelinellä. Pari kolme kertaa sai pesasta ennekuin tuli puhdasta. Toki oma on muovia niin vois kuvitella ettei tartu yhtä tiukkaan kuin alumiiniseen. Ja imusarja kannattaa kyllä irrottaa ihan jo työn sujuvuudenkin takia. Itsellä oli ainakin sellaiset kököt että hirvittää kuvitella ne männän päälle tai venan ja kannen väliin.
Ihan irto oli imusarja ja liotin päivän tai kaksi. Siitten siis ennen paikalleen asentamista takas pyyhin rentuilla mitä sain. Kyllähän imusarjassa varmaan paska oli pehmenny niiltäosin mitä ei nähnyt ja voinut rentuil putsata.
Homma korjaantu tällöin ku vaihdoin suuttimet eikä sen jälkeen ole kilakatellut. En minä tiedä mitä tapahtui ku ei ole mikää läpinäkö sylintereihin..
No mutta nyt toimii, kysyin vaan kätsyä konstia miten puhistaa imusarja. Ne muvipätkät saa varmaan sit rentuil ja liottelemal kyllä ku vaan ajan kans.
Homma korjaantu tällöin ku vaihdoin suuttimet eikä sen jälkeen ole kilakatellut. En minä tiedä mitä tapahtui ku ei ole mikää läpinäkö sylintereihin..
No mutta nyt toimii, kysyin vaan kätsyä konstia miten puhistaa imusarja. Ne muvipätkät saa varmaan sit rentuil ja liottelemal kyllä ku vaan ajan kans.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Taannoisen kannentiiviste rempan yhteydessä omasta passatin afn koneesta imusarjaa koitin putsailla kuumavesipainepesurilla. Siitä mihin pesurilla pääsi puhaltamaan suoraan karsta lähti. Mutta pesurin suutin sen verran iso ja kömpelö että imusarjan sisuksiin ei oikeen kunnolla pääsyt puhaltamaan. Liotusta koitin niin löpöllä kuin jarrukliinerillä pulloharjan kera. Tuloksena oli mustia pärskeitä ympäriinsä, myös omassa naamassa.... Mutta karsta oli edelleen pääosin tukevasti imusarjan uumenissa. Viimein tyydyin mekaanisesti kaapimaan karstat pois tarkoitukseen sopivaksi muotoilulla pellin soirolla.
Lopuksi huolellinen jälki puhdistus että ei jää irto kokkareita. Siitä huolimatta alkoi moottorista kuulua ylimääräinen "tikitys" muutamien koekäyttöjen jälkeen. Oli jo hermojen menetys lähellä. Kaikki oli tarkistettu moneen kertaan ja mistään syytä äänelle ei löytynyt. Kun en muuta keksinyt niin laiton "lämän tiskiin" ja aattelin että hajokkoon tähän halliin mieluummin kuin tuonne tien päälle taas joskus kello viiden aikaan aamulla keskelle korpitaivalta 30 asteen pakkasessa....
Noh, mikään ei hajonnu mutta tikittävä ääni katosi ja ainakin vielä on toiminut vaikka on jo ajettu hyvän matkaa toistatuhatta kilometriä.
Lopuksi huolellinen jälki puhdistus että ei jää irto kokkareita. Siitä huolimatta alkoi moottorista kuulua ylimääräinen "tikitys" muutamien koekäyttöjen jälkeen. Oli jo hermojen menetys lähellä. Kaikki oli tarkistettu moneen kertaan ja mistään syytä äänelle ei löytynyt. Kun en muuta keksinyt niin laiton "lämän tiskiin" ja aattelin että hajokkoon tähän halliin mieluummin kuin tuonne tien päälle taas joskus kello viiden aikaan aamulla keskelle korpitaivalta 30 asteen pakkasessa....
Noh, mikään ei hajonnu mutta tikittävä ääni katosi ja ainakin vielä on toiminut vaikka on jo ajettu hyvän matkaa toistatuhatta kilometriä.
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa