Laitos varustettu lamdalla ja katilla. Moottori koodi JH. Auto käy ja toimii nätisti, mutta kun lämmöt on normaalissa niin auto sammuu ja ei tahdo lähteä käyntiin useampaan kymmeneen minuuttiin.
Onko tässä jonkinnäköinen ecu kun on lamdalla varustettu? Lambda on 1-johtoinen. Ja jos on ecu, niin silloin luulisi olevan myös jokin lämpötila-anturi joka antaa tietoa sinne? Vai mikä voisi olla vikana. Mulle on ihan hepreaa nämä k jetit. Ainoat lämpötila-anturit mitä on löytynyt ovat 2-napainen ilmeisesti kylmäkäynnistykseen liityvä, sekä mittarille tiedon antava 1-napainen anturi.
Vai voisiko vika olla bensanpaineen säätimessä tai sytytyspuolella?
Vinkkejä ja apua kaivataan.
mk1 cabrio 1.8 k jetronic sammuu lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
Saman letkuyhteen alapuolelta löytyy lämpötilakytkin, joka määrittää milloin mennään lambda-ohjauksella ja milloin vakioarvoilla. Lambdasäätöhän vaikuttaa tässä tapauksessa bensan paineeseen.
JH koneisen cabrion kanssa http://www.cabby-info.com/ on melko hyvä saitti tutustua. Tuolta kun klikkaa Fuel system ja sitte CIS information ni alkaa löytymään hyvää ohjeistusta vian hakuun ja säätöön nimenomaan JH koneeseen.
JH koneisen cabrion kanssa http://www.cabby-info.com/ on melko hyvä saitti tutustua. Tuolta kun klikkaa Fuel system ja sitte CIS information ni alkaa löytymään hyvää ohjeistusta vian hakuun ja säätöön nimenomaan JH koneeseen.
Tämä anturi ilmeisesti kyseessä: http://www.autohausaz.com/search/produc ... 027919369B
Tässä ei ole ilmastointia. Toinen anturivaihtoehto on mielestäni ilmastoituun.
Toinen arvailu voisi viaksi olla bensanpaineet. Eikös siellä bensalinjassa ole jonkinnäköinen takaiskuventtiili? Jos on, niin sijaitseeko se jossain bensapumpun läheisyydessä?
Tässä ei ole ilmastointia. Toinen anturivaihtoehto on mielestäni ilmastoituun.
Toinen arvailu voisi viaksi olla bensanpaineet. Eikös siellä bensalinjassa ole jonkinnäköinen takaiskuventtiili? Jos on, niin sijaitseeko se jossain bensapumpun läheisyydessä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Anturi on oikea B=45 astetta ja C= 25 astetta. 45 tarkoitettu ns. kylmiin maihin. 25 etelän lämpöön.
Toi lambdasäätö rukkaa tässä just tota bensan painetta. Määräjakajan takana on pikkunen venttiili paluukiertoon jota "ecu" ohjaa auki-kiinni jatkuvasti. Muuttamalla kiinni ja aukioloaikoja säätyy bensapaine vastaavasti. Lambdavika ajaa tämän säädön laitaan ja aiheuttaa kyllä käyntiongelmia.
Omasta oli anturi mennyt ja vika paikallistui edellisen linkin ohjeistuksella 1,5V pariston ja Dwell mittarin avulla. Samalla tuli K-jetin perussäätö suht kohilleen tai ainakin leimalle kelpasi.
Takaiskun pitäisi olla pumpun sisällä.
Varsinainen paineensäätöventtiili on siinä määräjakajan kyljessä / sisällä.
Lisäksi paineisiin vaikuttaa se rikastinpurkki koneen kyljessä mikä säätää ohjauspainetta lämötilan mukaan.
Toi lambdasäätö rukkaa tässä just tota bensan painetta. Määräjakajan takana on pikkunen venttiili paluukiertoon jota "ecu" ohjaa auki-kiinni jatkuvasti. Muuttamalla kiinni ja aukioloaikoja säätyy bensapaine vastaavasti. Lambdavika ajaa tämän säädön laitaan ja aiheuttaa kyllä käyntiongelmia.
Omasta oli anturi mennyt ja vika paikallistui edellisen linkin ohjeistuksella 1,5V pariston ja Dwell mittarin avulla. Samalla tuli K-jetin perussäätö suht kohilleen tai ainakin leimalle kelpasi.
Takaiskun pitäisi olla pumpun sisällä.
Varsinainen paineensäätöventtiili on siinä määräjakajan kyljessä / sisällä.
Lisäksi paineisiin vaikuttaa se rikastinpurkki koneen kyljessä mikä säätää ohjauspainetta lämötilan mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa