Tuossa ransportterissa on (lisä?) akku kuskin penkin alta, nyt olisi tulossa invertteri tavaratilaan, ja tuohan olisi sopiva paikka liittää se.
Onko tuo akku erotettu toistesta akusta auton ollessa sammuksissa? Jos ei, niin onko joku tehnyt jonkinlaisen relevirityksen sinne että invertteri ei voi jäädä päälle kun auto sammuttaa?
Eli autossa on tehdaswebasto, säädetään siitä taustapeilin yläpuolelta.
Joku rele sekä pari sulaketta (olisko ollut 40A) siellä penkin alla on.
Miten tuon penkin saa pois että pääsee akkuun kiinni?
T5 kuskin penkin alla oleva lisäakku
Valvoja: ffp jäsenet
Onko tuo akku erotettu toistesta akusta auton ollessa sammuksissa?
On erotettu. Voi siis hyvin jurnuttaa vaikka kuivaksi auton ollessa sammutettuna ja käynnistyä pitäisi.
Miten tuon penkin saa pois että pääsee akkuun kiinni?
Jos bussi, niin helposti siirtämällä penkki aivan eteen ja ylös.
Jos taas pakusta on kyse, niin penkin saa irti irroittamalla sen neljä kiinnityspulttia ja mahdollinen penkinlämmittimen piuha. Pultit ovat kiskojen etu- ja takareunassa. Kannattaa varautua siihen, että ovat xzn-kannalla.
Ja se 40A sulake on sille Webastolle.
kiitoksia,
pitää huomenna tutkia enemmän.
tämä on ihan pakettiauto, ei bussi. Sitten ei tarvi tuota relesysteemiä, auto on lämpimässä tallissa aina yöt niin ei sinäänsä haittaa vaikka tuo kakkosakku joskus menisi tyhjäksi, lähteehän se latautumaan heti kun auton pistää käyntiin.
Miten se on erotettu? onko jossain rele tai jotain sille? Vai onko se juuri se rele mikä on siinä akun vieressä penkin alla?
pitää huomenna tutkia enemmän.
tämä on ihan pakettiauto, ei bussi. Sitten ei tarvi tuota relesysteemiä, auto on lämpimässä tallissa aina yöt niin ei sinäänsä haittaa vaikka tuo kakkosakku joskus menisi tyhjäksi, lähteehän se latautumaan heti kun auton pistää käyntiin.
Miten se on erotettu? onko jossain rele tai jotain sille? Vai onko se juuri se rele mikä on siinä akun vieressä penkin alla?
Älä sitten vaan koske penkin etäisyyden säädön kahvaan kun penkki on irti. Todella ärsyttävä saada sen jälkeen kiskot samaan asentoon että saa paikalleen.
Ja tosiaan penkinlämmittimen piuha irti ensin. Se on se ainoa kaapeli joka yhdistää penkin ja alustan ja irrotettava liitin on penkin pohjassa kiinni.
Autossasi on automaattinen webasto ja jos käytät lisäakun aivan totaalisen tyhjäksi, olisiko mahdollista että webasto menee alijännitteen takia lukkoon.
Ja laita se rele nyt kuitenkin ettei mene aivan tyhjäksi. Akku ei tykkää eikä varmaan laturikaan jos toinen akku on täysin tyhjänä joka aamu.
Samoilla tulilla kun penkki on irti niin voi laittaa jotain materiaalia penkin kiskojen ja rungon väliin. Itsellä piti ääntä mutta tiivistenauha kiskon ja rungon välissä poisti äänet.
Ja tosiaan penkinlämmittimen piuha irti ensin. Se on se ainoa kaapeli joka yhdistää penkin ja alustan ja irrotettava liitin on penkin pohjassa kiinni.
Autossasi on automaattinen webasto ja jos käytät lisäakun aivan totaalisen tyhjäksi, olisiko mahdollista että webasto menee alijännitteen takia lukkoon.
Ja laita se rele nyt kuitenkin ettei mene aivan tyhjäksi. Akku ei tykkää eikä varmaan laturikaan jos toinen akku on täysin tyhjänä joka aamu.
Samoilla tulilla kun penkki on irti niin voi laittaa jotain materiaalia penkin kiskojen ja rungon väliin. Itsellä piti ääntä mutta tiivistenauha kiskon ja rungon välissä poisti äänet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa