Golf IV Gti 2003 "R32-look"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

Golf IV Gti 2003 "R32-look"

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.3.2011 13:34

Eli laitetaas nyt tarinaa tästä nykyisestä menopelistä kun jotain muutoksia vakiosta on jopa tapahtunut. Kipolla on tullut ajeltua reilut 2v. 2008 joulukuussa auto oli vielä täysin vakio ja tarkoitus on ollut tehdä muutoksia hyvällä maulla ja OEM-hengessä.

Varustelistaa:

- Highline-varustetaso
- Vakkari
- "Rekarot"
- 3-puol. nahkaruori
- Aut. Ilmastointi
- Softapäivitys
- 4x sähkölasit, sähköpeilit lämmityksellä
- Yms. kilkkeet

Suomiauto joten siksi melko maltilliset varusteet Highlineksi. Toisaalta eipä niitä himmeneviä peilejä yms orkkisnaveja kaipaakaan. Auto ulkoa ja sisältäpäin virheettömässä kunnossa. Pientä kertomusta seuraavana siitä mitä tehty perushuoltojen lisäksi.

Tilanne silloin 2008 (alla olevat kaksi kuvaa 2009 keväältä):

Kuva
Kuva

2008 joulukuu: Ensimmäiseksi vaihdoin etuovien kaiuttimet, soittimeksi Alpine CDE-9880R, vaimennuksia laitoin etuoviin ja konttiin subbari. Erkkasarjaksi DLS MS6A ja sen asensin 100%:sesti alkuperäisille paikoille, vaihtoa ei huomaa päältäpäin juuri ollenkaan. Subbariksi tuli silloin Autostudion X-12 joka tuli miltei kaupanpäälle kun ostin vahvistimen joten kelpasi väliaikaiseksi ratkaisuksi. Ei kovin kummoinen tekele, ei soinut kunnolla matalalta 43L refleksissä ja jerkkua vaati hillittömästi. Lankuksi tuli SPL Dynamicsin S-4006.

http://i7.aijaa.com/b/00235/7685159.jpg
http://i10.aijaa.com/b/00973/7685160.jpg
http://i8.aijaa.com/b/00372/7685080.jpg

2009 alkukesä: Lisämittareita tuli muutama. Öljynpaine, akun jännite ja ahtopaine. Ölppä ja jännite ovat asennettu soittimen yläpuolelle DIN-paikkaan tulleeseen peitelätkään. Ahtopainemittari löysi paikkansa ratin ja peilin välistä. Vakion by-passin tilalle tuli Forgen 007P. Myös takaoviin tuli MS6A (alkup. paikoille joten ainoastaan tarkkasilmäinen huomaa) + vaimennuksia, kontin subbarielementti vaihtui Hertzin HX300:een (vanhempi malli, oranssilla magneetti"suojalla"). Tässä vaiheessa alkoi R32-korinosien hamstraaminen varastoon.

http://i7.aijaa.com/b/00036/7684644.jpg

2010. Kesällä vaimensin kontin kokonaan, mukavasti vaimeni melu maantieajossa. Mittaristo sai kromirinkulat ja sisäovenkahvojen ympärille kromikehykset. Sisustan ulkonäkö muuttui noilla pienillä muutoksilla kertaheitolla parempaan suuntaan. Jarrut purin ja huolsin kokonaan niin samalla satulat saivat sinisen jarrusatulamaalin pintaansa. Punainen on niin nähty väri ja musta ei oikein näy mihinkään joten päädyin siniseen, antaa hyvän kontrastin harmaan auton ja vanteen kanssa.

Ulkoisia muutoksia 2010 loppuvuodesta oli xenonien asennus vakioumpioihin. Valoteho hyppäsi potenssiin 2 ja eivät häikäise ollenkaan, ihmeen nätisti leikkaa vakioumpiot valokuvion. Myös Webaston Thermo TOP EVO 4 + Telestart T100 asennettiin toimintaan, "miten on voinut tulla toimeen aikaisemmin ilman tätä..." hiipi mieleen parin kuukauden käytön jälkeen. ;D

2011 tammikuussa löysi kaikki tarvittavat R32-korinosat paikkansa ja auto näyttää siltä miltä sen olisi tehtaalta tullessaan pitänyt näyttää. ;) Etupuskuri muovinen kopio (tuningkauppa.com), helmat Hofele R32-look (modificars), takaspoileri kusilaituinen kopio (ebay), takapuskuri aito R32 (ebay). Erittäin pienillä muutoksilla sain nuo kopiot istumaan nätisti paikoilleen.

Kuva
http://i10.aijaa.com/b/00748/7684820.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00585/7684821.jpg
http://i4.aijaa.com/b/00644/7684822.jpg
http://i9.aijaa.com/b/00383/7684823.jpg

Suunnitelmissa olisi vielä vaihtaa kaikki polttimot LED-mallisiksi. Vanteet näyttävät pari tuumaa liian pieniltä mutta niitä ei ole tarkoitus vaihtaa vähään aikaan. Ehkä vielä joskus jos innostusta riittää. Tarkoitus ei ole todellakaan ollut rakentaa tästä mitään "wannabe R32":sta joten GTI-merkki on ja pysyy kontin luukussa. Hankinnat on tehty lompakkoa ajatellen joten suurin osa osista ovat olleet käytettyjä. Ainoastaan etupuskuri, helmat ja spoileri, kromihilppeet mittaristoon ja oviin sekä ahtopainemittari (ja tietenkin tuo webasto, mikä lie ajatuskatkos tätä kirjoittaessani) ovat minulle saapuessaan olleet uusia joten kohtuuttoman kalliiksi tämä "projekti" ei ole vielä käynyt. ;) Kommentteja, mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan! :)

Ps. Pahoittelut noiden viimeisten kuvien laadusta ja siitä että valoisuus mennyt vituilleen, ei ollut aikaa opetella Canon Eos:in valikoita joten mentiin niillä säädöillä mitä siinä oli. :D Kuvia sisustasta tulossa lähiaikoina.
Viimeksi muokannut Jusa101, 15.3.2011 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weeberi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.3.2011 16:36

ViestiKirjoittaja weeberi » 14.3.2011 16:55

Siististi muokattu vastaamaan ulkoisesti R32:sta :P
Vielkö suunnitelmissa muutoksia ulkokuoreen?

Kävi mielessä et keula kaipais mielestäni ainaki erilaiset ajovalot ja maskin(ehkä merkki pois/hiilarimerkki tilalle tjsp)...Sais vähä muokattuu säyseetä luukkia terävämmäks.

Sitte takaa lasinpyyhin pois ja ehkä laseja miedosti tummaks,niin ja merkki joutas takaaki pois tai vaihtoon...peilit vaihtasin vilkku/(kromipeileiks,vaatis muuta yhtenevää). Millaset kesävanteet tulossa alle?

Kiip ap kuut wörk!!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.3.2011 17:06

^ Olen linsseillä varustettuja etuvaloja katellut ebaysta, 120€:llä sais rahteineen Depon tekeleet, ilman mitään enkelin rinkuloita siis. Ei vaan omaan silmään se pistemäinen lähivalo näytä hyvältä, mutta voishan sitä kokeeksi moisen setin hankkia.

Takalasinnaarmutin lähtee veke kun kevät koittaa ja MKV vilkkupeilit ois jees mutta niistä joutuu köyhtymään sen +200€. Merkitöntä maskia ei tule, ehkä korkeintaan joku tummempi/hiilari voisi sopia tuon alkup. tilalle.

Kesävanteina ovat täysin samanlaiset alkup. BBS GTI-vanteet 205/55/16-rengastuksella, Nokian Hakka H:t. Rahatilanne näyttää siltä että seuraava kesä mennään vielä sillä setupilla.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 14.3.2011 17:14

Näinkö tämän eilen Rauhankadun ja Koulukadun risteyksessä puolen päivän jälkeen?

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.3.2011 17:31

^ Voi olla hyvinkin mahdollista, siihen aikaan tuli siellä suunnalla liikuttua.

haisuhatti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2010 17:35

ViestiKirjoittaja haisuhatti » 14.3.2011 17:59

Nätisti toteutettu! Vanteet vaihtoon kuten tuolla mainitsitkin että mieli tekisi.

Ootkos vaihtanut pelkän takapöntön vai koko putkiston? Mitenkäs toteutit lampun pesureiden poiston kun itellä sama rojekti puskee päälle?

Itselläni on sama etupuskuri tuossa olohuoneen nurkissa pyörimässä ja r32 helmoja ja takapuskuria oottelen tälle viikolle niin saan vietyä maalaamoon ja kevääksi kiinni!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.3.2011 18:15

Alustaa ja vanteitahan tuo huutelee, muuten ihan ok. :)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.3.2011 20:19

^^ Takaulostulot on jatkettu alkup. takavaimentimesta. Jos tuohon downpipen vaihdan niin sitten menee kerralla koko putkisto uusiksi, nyt kelvatkoon tämmöinen väliaikaisratkaisu. Turhakkeet kuten lampunpesurit irrotin niin että pesurisysteemi irti letkun päästä ja siihen tulppa. Kertaakaan en ole pesureita käyttänyt niin joutivat lähteä eikä tarvinnut alkaa rei'ittää tuota uutta puskinta.

^ Alustasarjaa olen katellu, esim Ta-Technixillä olisi halpoja säädettäviä alustoja saksan ebayssa mutta koska tuossa golfissa on muutenkin niin matala pohjaratkaisu niin ei kyllä talvella ainakaan tuota vakiota matalempaa tarvitse olla, kesällä tietty vois tiputtaa jonkun verran mutta sitten pitäisi olla jo isompaa vannetta alla.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 16.3.2011 22:07

On muuten pitemmän aikaa vaivannut tuota autoa surullisen kuuluisa 17705: Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve. Auto saattaa olla limp modessa ihan milloin vain (päivän eka startti tai esim rampilta kiihdytys liikenteen sekaan ja oho, tehot poissa). Korjaantuu sammuttamalla moottori ja lyömällä uudestaan tulille mutta saattaa tulla takaisin nopeastikin esim reippaan kiihdytyksen jälkeen. Vikaa on yritetty paikallistaa (by-pass ok, testit eri solenoideille(N75, N249) ok, maffin pitäisi olla kunnossa, ei vuotoja missään) joten näyttäisi siltä että koska AUM-moottorikoodilla oleva kapistus kyseessä niin voisi olla ECU:n ohjelmassa vika? Jos kys. vikakoodin nollaa esim vag-comilla, niin se uusiutuu muistiin välittömästi heti kun seuraavan kerran käynnistää, auto ei välttämättä ole silloin limp modessa mutta vikakoodi on ilmestynyt takaisin kuitenkin. Milläpä sen näyttää lastuttajalle että vika olisi todellakin siellä? ECU:n versiota vilauttamalla?

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

AUM-kaima

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 13.4.2011 7:07

Moro! Siisti golffi, ja vielä oikea moottorikoodi ;) Itelläni sama AUM -03 ja täysin samalla varaosanumerolla ecu kun sinulla ja 17705 ja täysin samat oireet. Täälläkin hiukan epätoivo alkaa valtaamaan.

Olen käyttänyt myös FIN-Turbolla näytillä pariin kertaan, sanoivat että kunnossa on eikä mitään vikaa tuntuisi olevan (oireet hävinneet molemmilla kerroilla kun siellä käynyt :D). Muiden oireiden lisäksi ahdin vielä sakkaa välillä.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 13.4.2011 10:52

Havaintoja mitä itse olen tehnyt tuon 17705-koodin suhteen:

- Tulee heti takaisin muistiin kun sen on poistanut ja käynnistää auton.
- Jos vikakoodin poistaa muistista, niin hyvin suurella tod. näk. auto on limp-modessa kun seuraavan kerran käynnistää moottorin ilman että on ajanut metriäkään.
- Voi mennä limp-modeen ihan milloin vain, suurimmalla todennäköisyydellä reippaan kiihdytyksen jälkeen.
- Limp-mode katoaa kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, voi uusiutua heti seuraavassa kiihdytyksessä tai olla tulematta pariin päivään.

Ainoat osat mitkä ovat tutkimatta ovat takaiskuventtiilit tuolla huohotinletkuissa yms. En ole alkanut niin pitkälle purkamaan että niiden kuntoa olisin tutkinut. Mutta epäilen suuresti että niissä olisi vikaa. Auto on kuitenkin oireillut jo niin pitkään ja viittaa hyvin pitkälti softan suuntaan nuo oireet.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

vika korjaantui

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 14.4.2011 11:12

Poistin koodin, vaihdettiin koneen päällä oleva haljennut haarautuva huohotusletku silikoniseen vahvempaan --> vedot takasin eikä mene enää limpmodeen.

Toivottavasti sullakin löytyy vian aiheuttaja!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 31.5.2011 10:48

Päivitetääs tännekin välillä eli 17705-vika oli softassa. Mitä ilmeisimmin tuo N75-solenoidin ohjausbugi mistä joku täällä joskus muinoin kirjoitti. Oireet viittasivat juurikin siihen suuntaan. Nyt laitettu uusi softa ja auto pelittää hyvin. Onneksi pidettiin järki matkassa ja vianetsintä tapahtui vaihtelematta osia summanmutikassa ja toivoen että jokin korjaa vian.

Kiinasta tuli tilattua uudet VW-keskiökupit (laatu ihan ok, ei OEM-tasoa kuitenkaan viimeistelyltään), VW-venttiilinhatut, lyhyempi antenni ja keskikyynärnojan kannen lukitussalpa (piti vähän muokata mattopuukolla jonka jälkeen toimii kuin unelma). Näiden lisäksi kotia saapui Autobahn88 silikoniletkusarja ja short shifter. Nämä asentuu kunhan kerkiää alkaa värkkäilee.

Kuva

Kuva


Etuvalot vaihtuivat Depon linssimallisiin, ihan tyytyväinen kys. kapistuksiin olen ottaen huomioon hinnan Saksasta tilattuna, tietenkin. Sitten muutama kesäinen kuvatus.


Kuva
Kuva

http://i7.aijaa.com/b/00802/8125002.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00166/8125003.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00264/8125004.jpg
http://i6.aijaa.com/b/00354/8125005.jpg

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 31.5.2011 10:57

Vaihda ihmeessä nuo etupuskurin ritilät alkuperäsiin...

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 31.5.2011 11:11

^ Joo tarkoitus olisi pistää jotain vähän fiksumpaa ratkaisua kiinni. Kuvat toisaalta hämää aika paljon eli ei ne ihan noin "olemattomilta" näytä. Kilikali ei oikein kestä ilman suurempia toimenpiteitä näköjään noissa. Pistäkääs lisää kommentteja tulemaan! :)

Lisätääs vielä epätarkka kuva sisustasta:

http://i8.aijaa.com/b/00781/8125402.jpg

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 31.5.2011 15:32

En nyt koko topicia jaksa selata läpi, mutta isompaa+leveempää vannetta se kaipaa ja madallusta. Muuten siistin oloinen :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa