aaz ja egr

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

aaz ja egr

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.3.2011 20:01

miten tuo aazin egr ohitus oikein toimii. pitääkö tulpata suoraan vai riittääkö pelkästään alipaineletkun irroitus? eli miten se tuossa tuo härpäke pelaa?

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 8.3.2011 20:59

Laipat vaan väkertelet molemppiin päihin ja thäts it =)

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Vain letu irti

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 11.3.2011 15:59

Tuli heti omasta AAZ ventostani poistettua tuo egr käytöstä. Ei tarvitse muuta kuin vettää se ohut letku irti siitä kellosta. Irrotettuun letkuun van sopiva kone ruuvi ja kelloon käy pyörän venttiilin suoja hattu, nämä vain siksi, ettei mene likaa sisälle. EGR on alipaineella auki vain osakuormituksella, ja pois päältä kun koneessa täysi rähinä. Muista laittaa takaisen letku paikoilleen kun menet katsastukseen.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.3.2011 20:58

Itse laittelin EGR:n eläkkeelle AAZ ventossa ottamalla sen solenoidin johdon irti.. eivät leimallakaan siitä mitään ihmettelyä saaneet aikaiseksi vaikka irti oli.. Muitakaan ongelmia ei sen irrottamisella saanut aikaseksi..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 12.3.2011 0:19

Ei ne leimalla sitä egr:n toimintaa paljoa ihmettele. Helpoimmalla päässee kun laippaa sen vähintään jommasta kummasta päästä pakosarjan ja egr:n väliltä. Tuota säätömokkulaa ei välttämättä kannata ottaa pois pelistä, sillä silloin häviää myös ahtimesta ns. matkakevennys.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 12.3.2011 16:05

Minä tein laipat molempiin päihin ja otin siis koko systeemin pois.
Eivät katsastuksessa sanoneet mitään..

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 13.3.2011 21:19

Itse tein samoin ku wetbussy. Kolme kertaa kerkesin auton omistuksessani noin katsastaa, eikä koskaan mitään sanomista.

Hytsky
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.4.2010 18:16

ViestiKirjoittaja Hytsky » 2.4.2011 15:39

Eli siis mikä letku irti.. Se mikä lähtee pumpun päältä vai se haarautuva letku mikä menee siihen "kelloon" turbon yläpuolella?

Iljander
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.4.2011 10:27

ViestiKirjoittaja Iljander » 19.4.2011 10:31

MIllaisella laipalla ootte tukkinu EGR:N putken? Tietenkin metallilevyllä ja tiivisteet molemmin puolin, mutta kuinka paksu sen pitää olla ettei pala puhki?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.4.2011 10:43

2mm riittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa