Passat TDI alustan kolina
Valvoja: ffp jäsenet
Passat TDI alustan kolina
Vm. 2003 Passat sedan etupäästä kuuluu välillä "klok" samoin joskus takaakin. Autoon vaihdettiin juuri iskarit (Bilstein) ja ongelma helpotti paljon. Etupään pyöräntuenta tsekattiin n. kuukausi ennen iskareiden vaihtoa ja kaikki oli ok, ja on periaattessa nytkin. Silti jokin ääntää silloin tällöin, etenkin kun ajaa kaupungissa kohtuu huonoilla hoidolla olevia katuja, joilla lumien ja jään muodostamaa nimismiehenkiharaa riittää tänäkin talvena. En ole katsonut vielä auton alle ja kyselenkin tässä mikä/mitkä etutuennan pallonivelistä menevät helpoiten väljiksi, mites kallistuksenvakaajan kiinnitykset alatukivarsiin?
Takana tonen alkuperäinen iskari vuoti ja luulin äänen tulevan siitä, mutta edelleenkin ääntää, tosin harvemmin.
Pakkasella on selkeä yhteys kolinoihin, nyt nollakelillä on paljon hiljaisempi alusta, kolisee harvemmin ja hiljempaa. Pakkasilla toki aina ajan varovasti ensimmäiset kilometrit, jotta iskareiden öljy ehtii lämmetä. Jääkylmän iskarin saa varmasti rikki ajamalla vauhdilla monttuun. Mietin, että pitäisi vakio-Bilsteinin olla laaadukas/sopiva iskari Passatiin ja ei vika niissä lienekään.
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
Takana tonen alkuperäinen iskari vuoti ja luulin äänen tulevan siitä, mutta edelleenkin ääntää, tosin harvemmin.
Pakkasella on selkeä yhteys kolinoihin, nyt nollakelillä on paljon hiljaisempi alusta, kolisee harvemmin ja hiljempaa. Pakkasilla toki aina ajan varovasti ensimmäiset kilometrit, jotta iskareiden öljy ehtii lämmetä. Jääkylmän iskarin saa varmasti rikki ajamalla vauhdilla monttuun. Mietin, että pitäisi vakio-Bilsteinin olla laaadukas/sopiva iskari Passatiin ja ei vika niissä lienekään.
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
JOUSTEN IKÄÄNTYMINEN
Jeep
Mites 200tkm / 7-vuotta ajettujen alkuperäisien jousien kunnon voi tutkia. Poikki jouset toki eivät ole, mutta mietin ovatko "painuneet kasaan" matkan varrella. Onko jossain tietoa paljonko esim. joustintuen ala- ja yläpään välinen mitta tulee olla, kun auto on pyöriensä päällä omalla painollaan tasaisella alustalla?
Jussi
Mites 200tkm / 7-vuotta ajettujen alkuperäisien jousien kunnon voi tutkia. Poikki jouset toki eivät ole, mutta mietin ovatko "painuneet kasaan" matkan varrella. Onko jossain tietoa paljonko esim. joustintuen ala- ja yläpään välinen mitta tulee olla, kun auto on pyöriensä päällä omalla painollaan tasaisella alustalla?
Jussi
Pitää tutkia viikonlopun aikana mikä siellä Passatin keulassa kolisee. Jos näyttää että on mennyt useampia palloniveliä väljäksi, lienee järkevintä vaihtaa kaikki nivelet kerralla. Originaalit osat lienevät Lemförder -merkkisiä, joita saa tukivarsi-sarjana Ojanperältä kahta eri mallia. Hinta on 469e tai 500e, riippuen kumpi sarja autoon käy. Mistähän Lemförderin sarjan saisi halvimmalla??
http://www.ojanpera.net/index.php?sivu= ... ryhmaid=76
http://www.ojanpera.net/index.php?sivu= ... ryhmaid=76
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olemme myyneet tuota omaa tukivarsisarjaamme noin 500 autoon Suomessa viimeisen noin 4 vuoden aikana (Viimeisen kuluneen vuoden aikana yli 100 sarjaa) ja takuuasioita on ollut hoidettavana ERITTÄIN vähän.
Sarjaa on asenneltu mm 4Motion Passatteihin, jotka ovat olleet metsureiden työkaluina ja toisaalta myös mm Ässä- Audeihin, joilla on ajettu madalletulla alustalla varmasti keskimääräistä reippaammin.
Ja kyllä, useilla myymillämme sarjoilla alkaa olla jo se 200tkm varmasti jo monessa autossa kilometreja takana. Eli voisin vilpittömästi suositella tuota meidän sarjaamme myös:
http://www.slamit.net/product/3886/tuki ... -a6-superb
Eli halpista tuossa ei ole kuin hinta. ;)
Sarjaa on asenneltu mm 4Motion Passatteihin, jotka ovat olleet metsureiden työkaluina ja toisaalta myös mm Ässä- Audeihin, joilla on ajettu madalletulla alustalla varmasti keskimääräistä reippaammin.
Ja kyllä, useilla myymillämme sarjoilla alkaa olla jo se 200tkm varmasti jo monessa autossa kilometreja takana. Eli voisin vilpittömästi suositella tuota meidän sarjaamme myös:
http://www.slamit.net/product/3886/tuki ... -a6-superb
Eli halpista tuossa ei ole kuin hinta. ;)
Yhden passatin kolinat juuri korjasin.
Vika paikallistui jarrusatulan liun tappeihin ja kumeihin. Autolla oli ajettu jo 520 tkm eli uusi peli ei ollut kyseessä. uudet liukutapit ja kumit ja kolinat loppuivat.
Tuon kolinan saat poissuljettua jos painat vähän jarrua niin loppuuko kolina. Tuo siis kolisi pienimmissä kiharissa hiljasemmissa vauhdeissa tosi selvästi sisälle...
Vika paikallistui jarrusatulan liun tappeihin ja kumeihin. Autolla oli ajettu jo 520 tkm eli uusi peli ei ollut kyseessä. uudet liukutapit ja kumit ja kolinat loppuivat.
Tuon kolinan saat poissuljettua jos painat vähän jarrua niin loppuuko kolina. Tuo siis kolisi pienimmissä kiharissa hiljasemmissa vauhdeissa tosi selvästi sisälle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa