1Z muutama kysymys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

1Z muutama kysymys

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 28.2.2011 19:35

Onko kyseistä moottoria valmistettu ahdonalaisella syötöllä vai onko moottoriin sellainen laitettu jälki käteen, miten egr voiko sen poistaa ja onko sillä suurta vaikutusta että cooleri on poistettu.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.2.2011 20:06

Hymyilyttää...

1Z on TDI kone eli sähköisesti säädettävällä syöttöpumpulla. Siinä ei siis tarvita mekaanista ahdonalaista syötön lisäystä. 1Z moottorissa syöttömäärä määräytyy ecun ohjelman perusteella, perustuen siis kaasupolkimen asentoon, ilmamäärää ja väännönrajoitukseen.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 28.2.2011 21:01

Joo mutta nyt kun tilanne on se että moottori on mk1 caddyssä kiinni, eli siinä on 1.9td joka on passatista peräisin. Vaihtoehtoja on aaz, 1z tai afn. Mutta ainakin tdi mallista siihen kävi venttiilinkopan tiiviste mutta aaz taas ei. Moottorin koodia lohkosta etsinyt mutta sitä en ole siitä löytänyt.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.2.2011 21:34

1z ja AFN on vakiona sähköpumpulla eli TDI koneita, mutta olisiko mahdollista että joku olisi rakentanut siihen mekaanisella pumpulla olevan TDI koneen?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.2.2011 22:37

Valokuvat auttaisi asiaa taas kerran huomattavasti.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 1.3.2011 9:37

itsekkin veikkaan että mekaaninenpumppu asennettu, otan kuvia siitä moottorista kun kotiin pääsen.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 1.3.2011 13:32

kyllä se m-TDI on jos ei AAZin kopantiiviste passaa. TDI:ssä on upotukset suuttimille kopan etureunalla.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 1.3.2011 21:37

Tuossa pari kuvaa jotka saatais selventää asiaa.

Kuva

Kuva

Sitten pari kysymystä, eikös tuossa imusarjan päällä olevassa mötikässä ole egr?
Ja mikä virka tuolla osalla pumpussa on josta sähköjohto puuttuu?

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 2.3.2011 9:48

Kyllähän se vaikuttais olevan m-TDI, eli 1Z moottori AAZ pumpulla, imusarjalla ja ilman cooleria.

Sähkömokkula on kylmäkäynnistysventtiili. Venttiilin tarkoitus lienee ollut (uudessa tiiviissä pumpussa) päästää kammiopaine ennakonsäätimen vastapuolelle ja eliminoida täten ennakon säätyminen väkisin kammiopaineella. Käytännössä vanhassa pumpussa lienee tarpeeton keksintö, mikäli kylmäkäynnistyshantaaki jaksaa pysyä ulosvedettynä omin voimin. (Viisaammat oikokaa jos on puutaheinää)

Bytheway... tuo pumpunkannesta lähtevä LDA:n letku lähtee kyllä aivan vikasuuntaan ... mihin menee ?

Edittiä... Ei näy EGRrää tuosta kuvakulmasta...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.3.2011 17:24

Heebo kirjoitti:Bytheway... tuo pumpunkannesta lähtevä LDA:n letku lähtee kyllä aivan vikasuuntaan ... mihin menee ?


Jos en ihan väärin näe niin se on vaan irrallaan ja on otettu irti tuosta imusarjan letkulähdön kyljessä olevasta pienestä letkulähdöstä.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 2.3.2011 18:32

Juu siitä letkulähdöstä irroitettu letku, onko samassa mötikässä sisällä egr?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa