vw polo -96 tyhjäkäyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
vw polo -96 tyhjäkäyntiongelma
Polo 6n 1.4 AEX Elikkäs autostani loppui aamulla akku kun yritin käynnistää sitä. Töiden jälkeen kävin hakemassa uuden akun ja vaihdoin sen. Tämän jälkeen kun käynnistin auton niin kierrokset nousivat noin 3000 ja pysyivät siellä kunnes sammutin auton. Kun käynnistin auton uudelleen niin auto ei käy enään tyhjäkäyntiä vaan sammuu kun kaasusta päästää. Autosta on loppunut akku kerran aikaisemminkin apuvirtakäynnistyksen jälkeen kierrokset nousivat samanlailla mutta lähdin suoraan ajamaan ja kävin kaupassa, jonka jälkeen auto toimi jälleen normaalisti. Missä voisi olla vika?
vw polo -96 tyhjäkäyntiongelma
Omassa autossanii oli sama vika... vika on kaasuläpän asentotunnistimen kalibroinnissa... oireesta pääsee eroon seuraavanlaisilla toimenpiteillä:
Tehtävään tarvitaan työkaluja: 10mm lenkkiavain ja ISO vasara.
1. Avain virtalukkoon ja virrat päälle niin että mittaristossa näkyy punaiset varoitus valot.
2. Konepelti auki ja irroitetaan maajohto akusta.
3. Mennään sisälle keittämään pari kuppi kahvia ja juodaan ne(myös pari kuppia teetä toimii).
4.Palataan autolle ja kiinnitetään maajohto akkuun(konehuoneesta kuuluu surinaa).
5.Startataan auto(KAASUPOLJUNTA EI SAA PAINAA!!).
Jos ihmettelette sitä isoa vasaraa, niin minusta vaan näyttää uskottavammalta kun on isoja työkaluja mukana.
Tehtävään tarvitaan työkaluja: 10mm lenkkiavain ja ISO vasara.
1. Avain virtalukkoon ja virrat päälle niin että mittaristossa näkyy punaiset varoitus valot.
2. Konepelti auki ja irroitetaan maajohto akusta.
3. Mennään sisälle keittämään pari kuppi kahvia ja juodaan ne(myös pari kuppia teetä toimii).
4.Palataan autolle ja kiinnitetään maajohto akkuun(konehuoneesta kuuluu surinaa).
5.Startataan auto(KAASUPOLJUNTA EI SAA PAINAA!!).
Jos ihmettelette sitä isoa vasaraa, niin minusta vaan näyttää uskottavammalta kun on isoja työkaluja mukana.
Nostelen hieman vanhaa juttu ylös, sillä samainen tarina tapahtui täällä viime viikolla.
Kovilla pakkasilla siis startetessa vetäisi akun tyhjäksi (kello nollaantui) ja sen jälkeen ei ole tyhjäkäyntiä ollut ja käynnistäessäkin täytyy pitää hieman jalkaa kaasulla.
Käväisin äsken kokeilemassa tuota akun irroittamista virrat päällä, mutta ilmeisesti pidin liian vähän aikaa kun muutosta ei tapahtunut?
Kahvia tai teetä kun en juo, niin voisiko joku kertoa kauanko parin kupin keittäminen sitten kestää? :)
Tässä talvella ja jo syksyllä teki sitä, että lämpimänä valoihin ajettaessa saattoi sammua jos polkaisi kytkintä ja päästi kierrokset vapaasti laskemaan tyhjäkäynnille, eikä vaikkapa moottorijarrulla ensin himmaillut.
Koskaan ennen ei kuitenkaan ole käynnistyksen suhteen ollut ongelmia millään kelillä, eli tuo tyhjäkäynti- ja käynnistysongelma tuli tuon akun tyhjenemisen myötä.
Pidemmäksi aikaa vaan akku irti vai?
EDIT
Sen verran voisin vielä kirjotella, että annoin olla yön akun johdon irti ja sen jälkeen virrat päällä kytkin johdon uudelleen. Hetken surisi ja startti ilman kaasupoljinta - toimii kuin kello! Ei ole enää merkkiäkään kierrosten laskusta alle tyhjäkäynnin, joten tässä korjaantui kaksi ongelmaa yhdellä iskulla.
Kovilla pakkasilla siis startetessa vetäisi akun tyhjäksi (kello nollaantui) ja sen jälkeen ei ole tyhjäkäyntiä ollut ja käynnistäessäkin täytyy pitää hieman jalkaa kaasulla.
Käväisin äsken kokeilemassa tuota akun irroittamista virrat päällä, mutta ilmeisesti pidin liian vähän aikaa kun muutosta ei tapahtunut?
Kahvia tai teetä kun en juo, niin voisiko joku kertoa kauanko parin kupin keittäminen sitten kestää? :)
Tässä talvella ja jo syksyllä teki sitä, että lämpimänä valoihin ajettaessa saattoi sammua jos polkaisi kytkintä ja päästi kierrokset vapaasti laskemaan tyhjäkäynnille, eikä vaikkapa moottorijarrulla ensin himmaillut.
Koskaan ennen ei kuitenkaan ole käynnistyksen suhteen ollut ongelmia millään kelillä, eli tuo tyhjäkäynti- ja käynnistysongelma tuli tuon akun tyhjenemisen myötä.
Pidemmäksi aikaa vaan akku irti vai?
EDIT
Sen verran voisin vielä kirjotella, että annoin olla yön akun johdon irti ja sen jälkeen virrat päällä kytkin johdon uudelleen. Hetken surisi ja startti ilman kaasupoljinta - toimii kuin kello! Ei ole enää merkkiäkään kierrosten laskusta alle tyhjäkäynnin, joten tässä korjaantui kaksi ongelmaa yhdellä iskulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa