TDI Bora ei lähde käyntiin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Paska paikka

TDI Bora ei lähde käyntiin?

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 22.2.2011 21:59

eli aamulla kun auto ei ollu roikassa sain käyntiin ja sit ajoin kauppaan, kaupassa olin max 5 min. sit tulin takas ja yritin saada auto käyntiin vaan eipä enää onnistunut, autosta kylläkin lähte käynistys äänet mut mitään ei tapahdu, valot vaan välkky ja ajotietokone huutaa STOP. aluks luulin että poltoaine valui alas kun ei ollu tasainen parkki mut sit lisäsin dieseliä mut sama homma jatkui (pakkasta oli n.-20c)

mikähän boran on tullu?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.2.2011 22:07

Vikakoodien lukuun niin sieltähän tuo varmasti heti näkyy mistä homma klikkaa.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 22.2.2011 22:08

no se on vähän hankala homma ku auto on siinä kaupan parkissa eikä oikein saa sieltä mihinkään. enkä omista laiteitta millä lukis koodia.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.2.2011 22:11

Jotain akuutimpaahan vikaa ecu sielllä luulee olevan jos se stoppia vilkuttelee innoissaan. Toimiko auto normaalisti matkan kauppaan ja lähtikö hyvin käyntiin kylmänä?

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 22.2.2011 22:17

no miten sen nyt sanois, eipä dieselit oikein hyvin näilä pakkasilla ilman roikka lähde käyntiin, mut pari kk vanha akku niin kyllä se lähti. matkan aikana ei ollu mitään erikoista, ja matka oli n.200m
stop merkin mukana aina palaa se öljy valo, mut öljyt on kunnossa

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.2.2011 22:26

Jos -20c pakkasella joutuu jo TDI konetta käynnistämään pitkillä sahauksilla on todennäköisesti hehkut pimeän. Pari omaa jakajapumppu suoraruiskua lähtee kyllä noissa lämmöissä vielä suht kivuttomasti käyntiin. Vähän on kankeampaa startin pyöritys mutta ~sekunnissa on jo kone käynnissä.
Öljyvalon vilkkuminen johtuu todennäköisesti rikkinäisestä öljynpaineanturista, sähköliittimessä hapettumaa.Huonoimmassa tapauksessa voi tietty öljypumppukin olla jo kaput...
Oetko käynyt uudelleen kokeilemassa sanooko kansanauto mitään?
Miten pitkiä startteja kylmällä koneella pakkasella ilman lohkista joutuu tekemään?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.2.2011 22:33

Ja öljyvalo vilkkuu kun sahaa tarpeeks pitkään koska paineet ei nouse (kone ei käy).. Ihan normaali juttu. Syttyykö hehkuvalo? Jos 109 rele sanoi sopimuksen irti.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 22.2.2011 22:42

hehku ei syty eikä valita siitä mitään. niin siis sillä hetkellä oli joku -20c mut 3-4 tuntia ennen sitä oli kait enemmänkin niin esim diesel voinut jäätyä? mut pääsin kuiteskin perille niin en tiiä mikä se vois olla

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.2.2011 22:52

Ehkä asian vierestä, mutta autolla kauppaan 200m päähän? :D Etenkin näissä olosuhteissa taitaa mennä enemmän aikaa auton käynnistelyyn ja kikkailuun kuin kävelyyn.

Mutta niin, vikakoodien luvullahan tuosta selviää. Muulla tavoin sama kun arvailis ensviikon lottonumeroita.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 23.2.2011 6:50

Ei ole "asian vierestä" mainita, että ei kannata käynnistää pakkasella 400m ajoa varten.. :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 23.2.2011 8:27

Joo tosiaan tuo stoppihan huitelee öljyvalon kanssa jos pitkää vieteriä vetää.
Itte ajattelin koko ajan että valot vilkkunu palanu jo pidemmän aikaa...

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 23.2.2011 15:39

200m asiasta. oli tarkoitus ajaa pitemmän matkan se vaan oli väli pysähdys röökien takia!

niin tänään yritin uudestaan kun oli enää -13c niin odotin hehkun sammuvan ja auto rupes heti sen jälken huutaa stoppia ja öljyä vaika en edes yrittänyt startata.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 23.2.2011 19:28

Kyllä tuossa nyt olisi kaikkista viisainta saada auto vikakoodien lukuun niin loppuu arvausleikki ja pääsee vian kimppuun....
Missäs päin auto majailee jos vaikka joku foorumilainen asuskelisi suht lähellä niin varmaan pullakahvi/mäyräkoira hinnalla tulisi katsomaan koodit paikan päälle??

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 24.2.2011 8:09

sain auto pihaan ja ollut roikassa mut ei auta mitenkään.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 24.2.2011 8:16

Yllättikö? Edelleenkin varmaan ne vikakoodit täytyisi saada luettua.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 24.2.2011 16:34

no ei siinä edes palaa mikään service valo niin mitä vikakoodia pitäis lukea???

mut joo tuli vaihdettua uusi poltoainesuodatin ja vanha oli aika kuivan näköinen, mutta miten nyt sais ilmattua tms että dieseli lähtis moottorin asti?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 24.2.2011 16:48

No ei kai siellä palakkaan mitään valoja :D Silti ne näkyy sieltä muistista

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 24.2.2011 16:50

hei miten olis että jos ei oo mitään järkevä neuvoa niin jätettäis nää "vie huoltoon" tyyliset kommentit pois?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2011 18:06

Se järkevin neuvo on edelleen että lue vikakoodit niin pääset niiden perusteella päättelemään vikaa.

Lue vaikka ite jos huolto ei hotsita.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 24.2.2011 18:27

eikä oo vieläkään kaapeleita millä lukis, kuinka monesti nyt oikein pitäis sanoa? lukisitte joskus kysymykset. KYSYMYS ON MITEN SAA ILMATTUA POLTOAINESUODATIN!!!
ONKO NYT SELVÄ MIHIN PITÄISI VASTATA?? KIITOS

Jässe
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.2.2011 17:57

ViestiKirjoittaja Jässe » 24.2.2011 18:43

Minulla teki tänä aamuna saman tempun. Laitoin vikakoodin lukulaitteen kiinni, niin ilmoitti että "kolarin jälkeinen sammutuselektroniikka aktivoitu". Nollasin tämän vian ja eiku hörähti sievästi käyntiin. En sitte tiiä mikähän tuon vian on aiheuttanut.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 24.2.2011 18:44

Kippaa se uus suodatin täyteen ja takas paikalleen. Sitten starttausta ja suutinputkia löyhälle. Itellä aina riittäny toi kun on suodattimeen jotaki edes laittanu.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 25.2.2011 16:33

ei se oikein jaksa ilmata, apuvirrallakin eka imee diiselit ja parit kuplat ja sit ku virta loppu niin pumppu päästää ne kuplat takas.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 25.2.2011 16:53

Jässe
LähetäLähetetty: 24.2.2011 18:43 Viestin aihe:
Minulla teki tänä aamuna saman tempun. Laitoin vikakoodin lukulaitteen kiinni, niin ilmoitti että "kolarin jälkeinen sammutuselektroniikka aktivoitu". Nollasin tämän vian ja eiku hörähti sievästi käyntiin. En sitte tiiä mikähän tuon vian on aiheuttanut.


kävin VW huollossa kysymässä neuvoa niin ei 2000vm borassa voi olla sellaista vika

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 25.2.2011 18:16

Ainakin AGR heräsi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ihan startin (30 sek) voimin ilman aineen lisäystä suodattimeen. Toki paremmin lähtisi jos ainetta laittais suodattimeen, muttan enpä muistanut ostaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2011 18:24

Ei varmaankaan ole näillä pakkasilla ihan pikkujuttu starttailla 30 sekuntia? Tai riippuu vähän missä päin maailmaa kysyjä asuu kun ei profiili ole täytetty...

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 25.2.2011 19:25

^ Unohtu mainita, että tuo tehtiin 3-4 viikkoa sitten -5 asteen keleillä tallissa, jossa lämpö ehkä asteen tai pari plussalla. Nythän tässä on kelit onneksi lauhtumassa niin ei oo pelit enään niin kovilla. Oman koslan juuri ja juuri saanut käyntiin ja viikon sisään sillä on 3 autoo autettu apuvirralla liikenteeseen. Vähän aiheen ohi mutta menköön.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 25.2.2011 19:49

lisäsin kyllä ainetta suodattimeen mut ei auta, ei vaan jaksa vetää niin kauan että sais imettyä ne kuplat pois

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 25.2.2011 20:08

Eikun suutinputkea löysälle ja sahausta niin tulee ilmat pois.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 25.2.2011 20:22

eli noi 4 putkea jotka menee pumpusta koneeseen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.2.2011 11:00

Joo. 1 sylinteristä alkuun ja sieltäkun alkaa tulla tavaraa niin kiinni ja pitäis startata aika pikaisesti, jos ei niin muita putkia löysälle. Löysää suuttimen päästä, älä pumpun. 17mm avaimella saa auki, kovassa voi olla. Mut aukee kyllä.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 26.2.2011 11:15

Nyt ainakin täällä Lahden seudulla kelit lämpeni vaatimattomat 25 astetta. Voipi olla helpompi kokeilla käyntiin. Jos siis auto ei edelleenkään käy. Selasin topicin läpi. Joku kyseli että missä Dober asut? Et vastannut mielestäni vielä. Laita toki missä päin vaikutat niin joku voisi ihan oikeasti tulla lukaisemaan nuo koodit. Joku voi haluta kympin rahaa, toinen pullakahvit, kolmas mäyriksen, neljäs ei kenties mitään. Noita kaapeleita ja läppäreitä kun alkaa olla jo aika monella.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 26.2.2011 11:58

jaa luulin että kysymys oli t1molle kun hän kertoi että siinä on enää -5c

joo kajaanissa mä asustelen, enää ei oo niin pakkasta viikon päästä pitäis olla nolla keli niin jospa se siitä.

tuossa parin tunnin päästä kun töistä pääse niin kaverin pitäis tulla auttaa sais apuvirta ja yrittäis nyt ilmata, suodatin onkin jo täynnä diiseliä niin pitäis eka imea ilmat siitä letkusta joka menee suodattimesta pumpulle (kirkas) ja siit putket pumpusta koneeseen.

sellainen noob kysymys
1 sylinteristä alkuun
niin kummasta suunnasta se eka on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.2.2011 12:17

Vaihdelaatikon päässä on viimeinen sylinteri. Laskutapa juontaa juurensa ajasta jolloin moottorit oli pitkittäin ja vaihteisto kardaanin suuntaisena perässä. Siten ensimmäinen sylinteri oli keulan päässä kauimmaisena vaihteistosta.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 26.2.2011 16:06

joo nyt pitäis olla ilmattu mut ei vieläkään pelaa. ja just huomattiin että takana penkin alla oleva PA pumppu ei taida toimia, kun kääntä avainta niin sen pitäis saada virta ja siitä pitäis kuulua jonkilainen ääni vaan ei tuu mitään. voisko se olla sökönä tai sit joku rele? mistä sit PA pumpun rele löytyis?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.2.2011 19:09

Ei jakajapumpullisessa ole mitään erillistä pumppua tankissa polttoaineelle.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 26.2.2011 19:16

mikä sit tuossa penkin alla on? kovasti vaikutti pumpulta ja siihen menee 3 piuhat

mut mikä sit vois olla vikana jos on ilmattu ne putket ja enää ei tuu ilma vaan diiseli. mut ei vieläkään lähde käyntiin. edessä oleva pumppu imee nesteet mut ei oikein jaksa kunnolla imee vaan päästää diiselin takas kun virrat katkea.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 26.2.2011 19:19

Eiköhän siinä sitten jotaki muutakin vikaa oo jossei kerta lähe käyntiin.
Olisko jo aika niitä vikakoodia luettaa jossain..

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 26.2.2011 19:21

edelleenkään ei ole piuhoja eikä autoa saa vedettyä mihinkään syystä että autoa ei saa käyntiin ja edellenkään joulupukki ei oo tuonut koukkua millä sais vedettyä auto huoltoon...

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 26.2.2011 19:42

Ei saatana... jos se on noin vaikeeta jo hinata autoakin ni anna olla ja osta uus... Täällä yritetään neuvoa ja ei kelpaa mikään. Jos kone saa löpöä ja ei lähe käyntiin ni kyllä siellä sillon on oikeasti joku vika.

On yritetty kertoa että on siellä kajaanin suunnalla foorumin käyttäjiä jotka vois lukea vikakoodit ni ei kelpaa sekään. Se vikakoodien lukeminen antas osviittaa että mistä etittäs seuraavaks mut ei sitten.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.2.2011 22:55

Joo niin se vaan on, ei auta kuin korjaamolle hinaaminen tai testerillä lukeminen, kaikki muu on testattu. Voi olla vaikka esim. pumpun aivot kärähtänyt ym ym.. eli nyt vaan roikan päähän tai korjaamolle. Turha tässä enää arvailla.


Sinne penkin alle menevät johdot on p-a mittarin anturille.

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 27.2.2011 10:40

Tuohon vikakoodien lukuun ei tarvita joulupukkia, hiukan vain viitseliäisyyttä.... tai hinausauto.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 Tuolla näkyi olevan kajaanikin edustettuna, liekkö muitakin lähikuntia.

Ja "vikaan"... Niinkun jo lukuisia kertoja sanottukin niin vikakoodit lukemalla todennäköisesti löytyy, ainakin suunta mistä lähteä vikaa etsimään.

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 27.2.2011 16:47


HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 27.2.2011 16:50

Tässä olisi ilmainen palvelu mikä huolehtii autostasi https://autopalvelut.kuusakoski.fi/
PAALIIN

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 27.2.2011 19:28

ite oon enemmän miettinyt että jos ajais auton kalliolta, tuossa olis yks sopiva paikka ja jos käy tuuri niin siinä on rautatie joten saattais junakin ajaa päälle

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 27.2.2011 19:54

Se olis vaan ensiks saatava kuntoon että voi ajaa sen sinne kalliolle.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 27.2.2011 20:19

ei oo pakko, hinaa jotenkin

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.2.2011 20:54

Tuleeko tähän nyt mitään vai onko tällaista jaarittelua?

Ei se autojen korjaaminen mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole, ainakaan tuon ikäisissä. Itse en yhden testerikäytön takia auton tuhoamista alkaisi miettimään...

Oishan se hyvä kun täältä kyselee ja ihmiset jaksaa vastailla niin ottaa tosissaan asian kysyjäkin, tämä on siis minun mielipide. Jos se apu ei kelpaa niin ei kysy ollenkaan. Comprende?

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 27.2.2011 23:01

no siis minä otan ne vastaukset vastaan mut ite just mietin että onko tässä järkeä jos vastaukset on vie huoltoon? eikös sitten vois koko foorumi pistä kiinni ja etusivulla olisi tälläinen teksti "GOOGLETA LÄHIMMÄN HUOLLON NUMERO JA VIE AUTO SINNE" ?
kuten jo sanoin tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta saada katsottua vikakoodit ja onko muita vinkejä mitä vois katsoa kuten esim paikka missä vois olla joku rele paskana tai kuten itse aluksi arvelin että PA suodatin olisi tukossa eli sellaiset vinkin mitä kannattais tarkistaa jos ei ole mahdollisuutta katsoa koodit.
varsinkin kun joka toinen kommenti topikissa on että katso vikakoodit, tuli kylläkin perille ekan kerran jälkeen että se olis helpoin homma mutta miks se ei muille tuu perille että EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MAHDOLLISTA???

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.2.2011 23:11

No mikä ongelma siinä on? Itse jos siellä suunnalla asuisin ja olis vermeet niin voisin vaikka korvauksetta katsoa koodit kun noin paljon ahdistaa :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2011 23:40

...miks se ei muille tuu perille että EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MAHDOLLISTA???
Sä et vaan viitti :)

Kai sulla joku auton omistava kaveri paikkakunnalla on joka auttais sua hinaamaan sen lähimpään autosähköliikkeeseen? Ei ne montaa kymppiä ota vikakoodien luvusta. Tolle nyt vaan ei kauheasti voi tehdä ilman mittalaitteita. Toki yleismittarilla näet jännitteet asianmukaisista paikoista.

Ei varmaankaan tekis pahaa että veisi akun lämpimään latautumaan, mutta EI SULLA VARMAANKAAN OO LATURIAKAAN?

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 0:00

eikä edelleenkään oo sitä vitun koukkua millä sen vittu hinais onko nyt tarpeeks selvästi kirjoitettu? laturi on vaan ei se auta kun ei apuvirrallakaan lähde käyntiin...lukisitko nyt koko teksti ennen kun laitat mitään tänne?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2011 0:10

Oonhan mä nyt koko tekstin lukenut. Ihmettelinkin että mitä koukkua sä tarkoitat? Kyllähän nyt autoissa hinauslenkki on johon hinausköysi laitetaan.

En siis tarkoittanut että trailerilla tai dollyllä alkaisi sun autoa korjaamolle siirtämään, vaan perinteisesti köydella hinaamalla.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 0:18

no just sitä meinasinkin mut kun sitä ei oo

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2011 0:22

Siis sun autosta on poistettu hinauslenkki?! Minkä ihmeen takia?

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 0:25

harmi kun kristallipallo hajos samana päivänä kun autokin niin en usko että sitä saa tietää miksi edellinen omistaja tai valmistaja poistivat sen tästä autosta :(

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2011 0:33

No jo on vittumaisen tempun sulle tehnyt! Tosta hyvästä sais hinauslenkin poistaja työntää sen auton korjaamolle. Valmistajan jäljiltä autossa on aina hinauslenkki edessä ja takana.

Ehdottaisin että soittelet kylän hinausliikkeet läpi ja kysyt kuka halvimmalla kuljettaa sun autos sopivaan autosähköliikkeeseen tai kotipihaan, jos niin katsot parhaaksi. Parempi olisi mainita että hinauslenkki puuttuu, koska siitä se mahdollisesti lavalle vedettäisiin.

Päiväsaikaan siirto ei varmaankaan mitää älyttömiä maksa? Tai ehkä sulla on jopa kasko jonka piikkiin se menisi?

E: Oothan sä varmistanut ohjekirjasta ettei se lenkki ole missään muovin takana jemmassa?

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 0:38

joo no onneks huomenna pitäis saada kaapelit niin katsois koodit. tuossa nyt vaan toinen auto jolla olis mennyt töihiin jne hajos kans laturi meni paskaks, joten eka pitäis käydä ostamassa laturi toiselle autolle ja sit jos sais kaapelit niin testais vikakoodit. vitun kiva viikko on ollut ja vielä nää vitunmoiset ihmiset jotka ei tahtoneet uskoa ettei tällä viikolla oo saanut niit kaapeleita ja/tai hinattua autoa pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2011 0:46

Niin, no. Kun puhut koukusta niin kukaan ei ymmärrä että se tarkoittaa että sun autoa ei pysty hinaamaan toisella autolla... Harva hinaa vetokoukulla, kun hinauslenkki on sitä varten.

Yks olis kans että jos saisit ladatulla irtoakulla annettua käynnistysjohdoilla lisävirtaa?

E: Ootko kattonu akulta napajännitteen? Jos sulla onkin akku sökö?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 28.2.2011 0:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.2.2011 0:51

Taidat olla itse se joka niitä ongelmia aiheuttaa tuollaisella asenteella...? Kyllä täällä auttajia on jos apu vaan kelpais! Ku ei nää oo vieläkään (tänäänkään) elämän ja kuoleman asioita.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 13:00

vikakoodit luettu ei mitään

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.2.2011 14:07

Ja se hehkun valo syttyy 100 varmasti?? Melkein aina vika 109 releessä vaan..

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 14:11

joo hehku valo syttyy ja sammu kuten aina, missä se 109 rele voi olla?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.2.2011 14:41

Jos rele 109 olisi pimeänä ei taitaisi saada edes vcds:llä yhteyksiä autoon??
Onkohan Bora pumppusuutindiesel? Jos on niin sitten tankissa saattaapi asua löpön siirtopumppu.<90% mutua> Pumpun rele on kait J17 ja sulake 28 (sama kuin bensakoneen polttoainepumpunn sulake). Sulakkeen pitäisi löytyä ainakin sivupaneelin takaa .. eli mikä jää kuskin oven alle kojelaudan päässä. Releen sijainnista ei tietoa mutta todennäköisesti kuskin jalkatilassa jos ei samasta paikkaa löydy. </90% mutua>
Sieltä on ennen kuulunut siirtopumpun surinaa pari sekunttia kun laittaa virrat päälle?
Näitä on kyllä jumahtanut jonkun verran kun hiilet kuluu loppuun, tankkiin muutamat iskut (ei sentään meiselillä) voi saada pumpun vähän liikahtamaan ja lähtee taas hyörimään (kunhan virtaa saa).

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.2.2011 16:14


Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 28.2.2011 16:28

no kun ei oikein saa selville mikä siinä on niin sama se on myydä jos joku tartte osia.

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 6.3.2011 19:53

Päivitelläänpäs tämä kun vika löytyi. Eli käyntiin pärähti heti kun pisti sulakkeen nro.43 paikoilleen :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2011 20:03

Minkä sulake se on?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 6.3.2011 20:04

Tonkka teki hyvät kaupat ja osti halvan Boratin? :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.3.2011 20:07

EI voi olla todellista :D Heleppo vika oli.

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 6.3.2011 20:13

Sulake on joku moottorin sähköihin liittyvä, tarkemmin en tiedä kun ei missään noille selityksiä ole.
Eipä tuo pahan hintainen ollu kun noin pikku homma oli korjata, vielä kun hammastangon jaksaisi vaihtaa niin loppuisi öljyn vuotaminen :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 6.3.2011 20:15

On kyllä aika erikoista jos VCDS ei anna vikakoodia noin tärkeälle sulakkeelle... :S

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.3.2011 20:30

Ei ne monesti anna sulakevioille, sikäli inhottavia. Muissa ohjainlaitteissa varmasti on vikakoodi että moottorin ohjainlaite- ei tiedonsiirtoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa