Auto on Golf MK4 GTI AGU
Säädin akun kanssa kun tulin kotiin.. Ekana otin miinus kaapelin pois sit otin laatikon (akun päällä), jossa on pari sulaketta, irti akusta ja viimesenä plus kaapelin.. Laitoin kaapelit takas kiinni ja kun laitoin auton käyntiin kierrokset pomppii ja tuntuu että auto melkein sammuu. Painaa kaasua niin sama juttu, kierrokset nousee vähän kyllä, mutta sit auto ns. sammuu mutta ei ihan..
Voiko olla et joku virta kaapeli voi aiheutaa tän?
Meen nyt virta kynänkaa kattoo jos löytyis mitään. Ehdotuksia?
Kierrokset pomppii, kone melkein sammuu (Golf IV)
Valvoja: ffp jäsenet
Kierrokset pomppii, kone melkein sammuu (Golf IV)
Viimeksi muokannut madonion, 24.2.2011 8:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kun kierrokset pomppii ja auton valot on päällä, valot ei himmene ollenkaan kun pomppii.. Eli ei ole kai akusta kiinni..?
Eli mitä oon sörkkiny mikä tän voi aiheuttaa? Vai onko joku sähkö komponentti menny rikki (Oikkarin takia? Otin kyl miinus kaapelin heti ekana pois ku aloin säätään)
Tässä on video viä jos toi mun selittely meni ohi... (Lukekaa videon teksti)
http://www.youtube.com/watch?v=NUyElJSIZjQ
EDIT: Otin Mafin pois päältä ja kun painan kaasua kone sammuu saman tien. Jos se on päällä niin kone tekee tollain ku videossa ku painaa kaasua..
Eli mitä oon sörkkiny mikä tän voi aiheuttaa? Vai onko joku sähkö komponentti menny rikki (Oikkarin takia? Otin kyl miinus kaapelin heti ekana pois ku aloin säätään)
Tässä on video viä jos toi mun selittely meni ohi... (Lukekaa videon teksti)
http://www.youtube.com/watch?v=NUyElJSIZjQ
EDIT: Otin Mafin pois päältä ja kun painan kaasua kone sammuu saman tien. Jos se on päällä niin kone tekee tollain ku videossa ku painaa kaasua..
Viimeksi muokannut madonion, 23.2.2011 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yiritän tässä parasta aikaa saada jonku tuleen lukeen koodit ku en voi ajaa autolla minnekkään..
Miettiny tota kaasuläppää kans mutku se on vaijerilla ja vika alko heti akun poiston jälkeen. Et miten kaasu läppä voi mennä suoraa sököks?
EDIT: Tulin just kotiin ja kävin laittaan auton päälle. Kun auto on kylmänä tyhjäkäynti pysy tasasena mutta kun kone alko lämpeneen alko taas pomppiin. Aluks pomppas kerran sit tasaantu, sit pari kertaa ja tasaantu jne. Kun kone oli melkein kokonaan lämmin pomppi kokoajan. Vaikka painaa vähän kaasua niin pomppi...
Vöiko tämmönen oireilu muka olla kiinni MAF tai Kaasuläpästä?
Entä jäähdytinnesteen lämpötila-anturi tai Lämpötila-anturi?
Miettiny tota kaasuläppää kans mutku se on vaijerilla ja vika alko heti akun poiston jälkeen. Et miten kaasu läppä voi mennä suoraa sököks?
EDIT: Tulin just kotiin ja kävin laittaan auton päälle. Kun auto on kylmänä tyhjäkäynti pysy tasasena mutta kun kone alko lämpeneen alko taas pomppiin. Aluks pomppas kerran sit tasaantu, sit pari kertaa ja tasaantu jne. Kun kone oli melkein kokonaan lämmin pomppi kokoajan. Vaikka painaa vähän kaasua niin pomppi...
Vöiko tämmönen oireilu muka olla kiinni MAF tai Kaasuläpästä?
Entä jäähdytinnesteen lämpötila-anturi tai Lämpötila-anturi?
Vedin just MAFin irti ja putsasin sen, samalla vaihdan uuden ilmasuodattimenu ku toi oli melkein kokonaan tukossa...
Putsaan kaasuläpän huomenna, mutta en usko että on siitä kiinni. Ajattelin kans vaihtaa ton Jäähdytysnesteen lämpöanturin.. Ehkä Tulpat.
EDIT: Silti en ymmärrä miten voi mennä tämmöseks ku ottaa akun pois :/
Putsaan kaasuläpän huomenna, mutta en usko että on siitä kiinni. Ajattelin kans vaihtaa ton Jäähdytysnesteen lämpöanturin.. Ehkä Tulpat.
EDIT: Silti en ymmärrä miten voi mennä tämmöseks ku ottaa akun pois :/
Laitoin putsatun MAFin, uuden suodattimen ja tulpat äsken ja nyt on muuttunut vähän. Auto pysyy lämpimänä noin 1400rpm ja pomppii mutta vähemmän. Kun painaa kaasua kierrokset nousee normaalisti mutta ei enään pompi. Eli veikkaan et autolla pystyis nyt ajaan.
Ku sais jonku nyt lukeen ne koodit vaan :/ Kaasuläpän ajattelin kyl repiä irti ja pustat.. Kattoo sit
Onks se normaalia et ku ottaa MAFin pois niin auto lähtee käyntiin ja heti sammuu?
Ku sais jonku nyt lukeen ne koodit vaan :/ Kaasuläpän ajattelin kyl repiä irti ja pustat.. Kattoo sit
Onks se normaalia et ku ottaa MAFin pois niin auto lähtee käyntiin ja heti sammuu?
Tolla mun halpis kaapelilla ja VDCS Lite tulee virhe too many communication erros ku yrittää scannata moottorin. Ja muistaakseni joku Cant communcate with interface jossain?
Yks virhe tuli joka on
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Saturday, 26 February 2011, 12:20:00.
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 E
Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Coding: 13504
Shop #: WSC 01316
VCID: 33199CCF123B
1 Fault Found:
01312 - Powertrain Data Bus
37-10 - Faulty - Intermittent
Ja heti ku löytää tän ohjelma loppuu..? Eli onko hongkong kaapeli sökö? Pitää varmaan yrittään ajaa/hinata auto johonki missä vois lukee kunnolla virheet..
Yks virhe tuli joka on
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Saturday, 26 February 2011, 12:20:00.
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 E
Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Coding: 13504
Shop #: WSC 01316
VCID: 33199CCF123B
1 Fault Found:
01312 - Powertrain Data Bus
37-10 - Faulty - Intermittent
Ja heti ku löytää tän ohjelma loppuu..? Eli onko hongkong kaapeli sökö? Pitää varmaan yrittään ajaa/hinata auto johonki missä vois lukee kunnolla virheet..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa