missä vois olla vikaa kun nyt pakkasten aikaan pakokaasu on ruvennut haisemaan aika kitkerälle palaneelle öljylle?
pääsi jäätymään tuo huohotinventtiili tuosta imuputkesta mikä tulee ahtielle,jonka seurauksesta rupesin putsailemaan ahto putkia ja myös kuulerin jossa oli jonku verran öljyä.
rupesin vaan miettimään että onko nyt öljyä pääsyt pakoputkeen ja sen takia haisee vai missä ois vikaa??
auto ei savuttele kummemmin,eikä tuprauttele samanlailla savua kuin jos olisi venttiilivarrenkumit rikki. käryäminen alkaa jonkun ajan päästä kun auto on ollut tyhjäkäynnillä.
vinkkejä kaivataan mistä ruveta etsimään vikaa
pakokaasu haisee vw passat 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Joo kyllähän turbon hajoamisen monesti alkaa haistamaan mutta olisko tässä tapauksessa sitä öljyä jäänyt vielä välijäähyynkin ja muualle senverran että vie vielä aikansa kun sieltä poistuu.
Joten saattaa haisut loppua kun vaan odottelee, mutta haittapuolena tietysti se että jos sitä öljyä pääsee kokoajan lisää niin katti saattaa kärsiä, eli kannattaa ainakin seurata öljynkulutusta.
Turbon kuntokin on aika helppo kokeilla jos Passatissa samanlainen rakenne kuin A4:ssa jossa abbout 20 min homma ottaa turbon imuletku irti (oikeaa etuvaloa vähän tieltä pois) ja kokeilla onko välyksiä - tosin on välyksettömätkin turbot kuulemma öljyä syöneet.
Joten saattaa haisut loppua kun vaan odottelee, mutta haittapuolena tietysti se että jos sitä öljyä pääsee kokoajan lisää niin katti saattaa kärsiä, eli kannattaa ainakin seurata öljynkulutusta.
Turbon kuntokin on aika helppo kokeilla jos Passatissa samanlainen rakenne kuin A4:ssa jossa abbout 20 min homma ottaa turbon imuletku irti (oikeaa etuvaloa vähän tieltä pois) ja kokeilla onko välyksiä - tosin on välyksettömätkin turbot kuulemma öljyä syöneet.
Tuota vaan mietin, että jos se käryää tyhjäkäynnillä... Ei noi öljyt coolerista/ahtoputkistosta yleensä tyhjäkäynnillä liiku, vaan vasta vedättäessä, kun tulee rajummin virtausta ahtoputkistoon. Ekana lähtisin tsekkaamaan ahtimen kuntoa tosiaan.
Ja mitä tuohon öljyn vientiin tulee, niin kyllä mulla kumpikin 1.8t on öljyä hieman syönyt, vaikka ei mitään varsinaista vikaa ole ollutkaan. Litra kymppitonnille on ainakin mun mielestä vielä iohan suht normaalia hävittämistä turbomoottorilla... Paria litraa jos alkaa hävittelemään, niin kannattaa jo huolestua.
Ja mitä tuohon öljyn vientiin tulee, niin kyllä mulla kumpikin 1.8t on öljyä hieman syönyt, vaikka ei mitään varsinaista vikaa ole ollutkaan. Litra kymppitonnille on ainakin mun mielestä vielä iohan suht normaalia hävittämistä turbomoottorilla... Paria litraa jos alkaa hävittelemään, niin kannattaa jo huolestua.
onkohan tässä samoja oireita kun meikäläisen 2.0 Tfsi Gti:ssä?? -05 130 tkm ajettu, just käynyt nestehuollossa alle 1000 km sitten.
tänä aamuna kun lähdin tuosta salille niin isommalla tiellä rupes 80-90 kmh nopeudessa puskemaan vaaleta savua pihalle, kohtalaisella syötöllä. Vetoon ei vaikuttanut, häiriövaloja ei syttynyt, pääsin pihaan niin haisi mädän kananmunan pistävä tuoksu katista? Lähdin salilta toimi normaalisti, mitä nyt pakokaasu haisee sellaselle pistävälle katkulle edelleen...
ei oo kertaakaan aiemmin tehnyt tuollalailla?
tänä aamuna kun lähdin tuosta salille niin isommalla tiellä rupes 80-90 kmh nopeudessa puskemaan vaaleta savua pihalle, kohtalaisella syötöllä. Vetoon ei vaikuttanut, häiriövaloja ei syttynyt, pääsin pihaan niin haisi mädän kananmunan pistävä tuoksu katista? Lähdin salilta toimi normaalisti, mitä nyt pakokaasu haisee sellaselle pistävälle katkulle edelleen...
ei oo kertaakaan aiemmin tehnyt tuollalailla?
kyllä tuo ahdin on katsottu ensimmäisenä eikä ole välyksiä,eikä imuputkessa ainakaan öljyä juuri nimeksikään
ahdin on vasta uusittu ajettu n.35tkm
ja huohotinputketkin on tarkistettu ja tosiaankin haju ei tule konehuoeesta,vaan pakokaasu haisee.
katista ei ole tietoa kuinka vanha on,joten voihan se olla sielläkin se vika
mut pitää nyt ajella ja kuullostella mille tuo alkaa kun kaikki paikat on puhdistettu
ahdin on vasta uusittu ajettu n.35tkm
ja huohotinputketkin on tarkistettu ja tosiaankin haju ei tule konehuoeesta,vaan pakokaasu haisee.
katista ei ole tietoa kuinka vanha on,joten voihan se olla sielläkin se vika
mut pitää nyt ajella ja kuullostella mille tuo alkaa kun kaikki paikat on puhdistettu
juu kyl se haju on vähentynyt melkeinpä kokonaan...
ensimmäinen talvi oli että jäätyi,mutta eipä tullut viime kesän aikana putsailtua kertaakaan kyseisiä paikkoja..
nyt sitten korkkas nokkien välisen ketjun tiiviste ja tihkuu kivasti suoraan katin päälle.
oisko korjausehdotuksia,muuta ku nokat ja kiristin ketjuneen pois ja uutta tilalle?
ensimmäinen talvi oli että jäätyi,mutta eipä tullut viime kesän aikana putsailtua kertaakaan kyseisiä paikkoja..
nyt sitten korkkas nokkien välisen ketjun tiiviste ja tihkuu kivasti suoraan katin päälle.
oisko korjausehdotuksia,muuta ku nokat ja kiristin ketjuneen pois ja uutta tilalle?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa