AFN kannentiiviste
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
AFN kannentiiviste
Torstai aamutuimaan puhalsi passatti nesteet ulos kesken matkan teon. Auto jäi tien poskeen kunnes päivemmällä tulimme noutamaan sitä hallille tarkempan syyniin. Lisättiin nestettä myllyyn ja ajoin trailerille. Neste ei millään olis halunnut pysyä koneessa sisällä.
Hallin pihalla autoa käynnistettäessä uudelleen halliin ajoa varten ei moottori pyörähtänytkään, ei kai vaan... Lihasvoimaa käyttäen auto saatiin alas trailerilta halliin.
Hehkut irti ja startilla pieni pyöräytys, kolmos sylinteristä lentää nestettä kaaressa. Edessä oli siis kannen irrotus operaatio.
Kansi irti ja todettavissa että kannentiivisteessä vuoto. Kansi on nyt viety koneistajalle testattavaksi varmuuden vuoksi ja koska koneistusta tarvivat todennäköisesti kolmossylinterin venttiilit koska venttiileissä ja kannessa oli havaittavissa rokamia, ilmeisesti nesteen aiheuttamia. Samalla tarkistukseen menee muutkin hilut kannessa ja jotkut suorilta vaihtoon mm. venttiilin painimet.
Samalla menee uusiksi tietty jakopään hihna rullineen. Sivuakselia kokeilin mutta akselin poikittais välystä ei ollut käsin tuntuvasti. Pitkittäisvälystä sen sijaan oli mittakellolla mitattuna 0,27 mm. Alfamerin korjausoppaan mukaan maksimi on 0,25mm. Vähän pistää mietityttämään pitäisikö tuolle jotain tehdä. Raja-arvo ylittyy hieman mutta koska ei ole ko. akseli kädessä irtaallaan tullut pidettyä niin en tiedä mitä tuhoa odotettavissa ja kuinka pian jos jättää ennalleen? Käsittääkseni poikittais välyksestä aiheutuu jakohihnan ennenaikaista kulumista. Joillakin tätä ongelmaa ollut ja laakerin vaihdolla tästä on selvinnyt, mutta tuo pitkittäisvälys...
Nyt samalla pääsee eroon moniurahihnan kitinästä toivottavasti uusimalla hihnan ja laturin vapaakytkimen joka käsin kokeiltuna kuitenkin toimii mutta hieman tahkeasti. Myös vesipumppu menee uusiksi. Ja egr saa eliminointi tuomion. Imusarjassa karstaa hirveästi. Varsinkin kolmossylinterillä!!?
Koneessa oli vihreät nesteet. Kummat sinne nyt olisi hyvä laittaa. Ne alkuperäiset punaiset vai onko väliä mitä sinne lorottaa kunhan ei sekasin laita? Myös kirkasta jäähdytydnestettä olis saatavilla jota meillä on työkoneissa käytetty....
Ja onko kannentiivisteillä ja kannentiivisteillä eroa? Paksuudella merkitystä mutta entä kokemusperäistä eroa valmistajalla ja siitä johtuen kestävyydessä?
Huh huh. Rahan ja ajan kulua tiedossa siis. Saa nähdä kuinka iso lasku tulee loppujen lopuksi
Hallin pihalla autoa käynnistettäessä uudelleen halliin ajoa varten ei moottori pyörähtänytkään, ei kai vaan... Lihasvoimaa käyttäen auto saatiin alas trailerilta halliin.
Hehkut irti ja startilla pieni pyöräytys, kolmos sylinteristä lentää nestettä kaaressa. Edessä oli siis kannen irrotus operaatio.
Kansi irti ja todettavissa että kannentiivisteessä vuoto. Kansi on nyt viety koneistajalle testattavaksi varmuuden vuoksi ja koska koneistusta tarvivat todennäköisesti kolmossylinterin venttiilit koska venttiileissä ja kannessa oli havaittavissa rokamia, ilmeisesti nesteen aiheuttamia. Samalla tarkistukseen menee muutkin hilut kannessa ja jotkut suorilta vaihtoon mm. venttiilin painimet.
Samalla menee uusiksi tietty jakopään hihna rullineen. Sivuakselia kokeilin mutta akselin poikittais välystä ei ollut käsin tuntuvasti. Pitkittäisvälystä sen sijaan oli mittakellolla mitattuna 0,27 mm. Alfamerin korjausoppaan mukaan maksimi on 0,25mm. Vähän pistää mietityttämään pitäisikö tuolle jotain tehdä. Raja-arvo ylittyy hieman mutta koska ei ole ko. akseli kädessä irtaallaan tullut pidettyä niin en tiedä mitä tuhoa odotettavissa ja kuinka pian jos jättää ennalleen? Käsittääkseni poikittais välyksestä aiheutuu jakohihnan ennenaikaista kulumista. Joillakin tätä ongelmaa ollut ja laakerin vaihdolla tästä on selvinnyt, mutta tuo pitkittäisvälys...
Nyt samalla pääsee eroon moniurahihnan kitinästä toivottavasti uusimalla hihnan ja laturin vapaakytkimen joka käsin kokeiltuna kuitenkin toimii mutta hieman tahkeasti. Myös vesipumppu menee uusiksi. Ja egr saa eliminointi tuomion. Imusarjassa karstaa hirveästi. Varsinkin kolmossylinterillä!!?
Koneessa oli vihreät nesteet. Kummat sinne nyt olisi hyvä laittaa. Ne alkuperäiset punaiset vai onko väliä mitä sinne lorottaa kunhan ei sekasin laita? Myös kirkasta jäähdytydnestettä olis saatavilla jota meillä on työkoneissa käytetty....
Ja onko kannentiivisteillä ja kannentiivisteillä eroa? Paksuudella merkitystä mutta entä kokemusperäistä eroa valmistajalla ja siitä johtuen kestävyydessä?
Huh huh. Rahan ja ajan kulua tiedossa siis. Saa nähdä kuinka iso lasku tulee loppujen lopuksi
Ota apuakseli irti ja tarkasta missä kunnossa se on ja samalla näkee onko laakerit missä kunnossa ja laakeri kansi mikä pitää akselin paikallaan...
Katso tuolta mallia : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=129590
Tuolla on kuvia tod. rikkinäisestä apuakselista... hammastus kannattaa syynätä tarkkaan öljypumpun päästä.
Ja nuo jäähdytysnesteet voi ainakin mun mielest jättää sinisiksi/vihreiksi... kai ihan sama kumpaa on sinistä vai punaista, mut sekasin noita kahtia ei passaa laittaa.
Eli jos lähdet vaihtamaan niin järjestelmä saatava 100% tyhjäksi sinisestä.
Katso tuolta mallia : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=129590
Tuolla on kuvia tod. rikkinäisestä apuakselista... hammastus kannattaa syynätä tarkkaan öljypumpun päästä.
Ja nuo jäähdytysnesteet voi ainakin mun mielest jättää sinisiksi/vihreiksi... kai ihan sama kumpaa on sinistä vai punaista, mut sekasin noita kahtia ei passaa laittaa.
Eli jos lähdet vaihtamaan niin järjestelmä saatava 100% tyhjäksi sinisestä.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Jep, täytyy mittailla ne mäntien ylitykset, vaikka kone ei keriny pyörähtää juuri yhtään startti vaan naksahti ja se olikin siinä. Eniten tässä on alkanu jännittää että jos nestettä on sattunu vuotamaan pitemmän aikaa niin onko männänrenkat kärsineet. Ja jossain vaiheessa vaarassa katketa. Tämmöisesta tapauksesta on kokemusta joskus muinoin...
Apuakseli täytyy käyttää sitten irti ja ja kaiketi öljypumppukin...
Tässähän on kohta tehty melkein täydellinen koneremontti.
Apuakseli täytyy käyttää sitten irti ja ja kaiketi öljypumppukin...
Tässähän on kohta tehty melkein täydellinen koneremontti.
Ja ei ne alakerran hilut/sylintereiden hoonauskaan paljoa maksa...
olisko laakerit yht. ~100e
hyvät männänrenkaat~100e
hoonaus 56-60e.
tietenkin pulteista tulee jonkun verran tohon viel lisää jos siihen leikkiin ryhtyy... mut jos mäntiä käyttää irti niin näkee mikä meininki sylintereiden puolella on...
Apuakselin laakereista ei köyhdy kun ~20e, mut jos ei välystä tunnu ja ovat muuten ok näköiset niin ei välttämättä kannata vaihtaa... Tai jos vaihtaa niin kannattaa sitten tehdä hyvä työväline minkä avulla naputtelee uudet paikalleen sillä ovat todella ohutta peltiä nuo laakerit ja aika herkät ottamaan kipeää asennuksen yhteydessä. nimim. eka satsista toinen asentaessa vituiksi.
olisko laakerit yht. ~100e
hyvät männänrenkaat~100e
hoonaus 56-60e.
tietenkin pulteista tulee jonkun verran tohon viel lisää jos siihen leikkiin ryhtyy... mut jos mäntiä käyttää irti niin näkee mikä meininki sylintereiden puolella on...
Apuakselin laakereista ei köyhdy kun ~20e, mut jos ei välystä tunnu ja ovat muuten ok näköiset niin ei välttämättä kannata vaihtaa... Tai jos vaihtaa niin kannattaa sitten tehdä hyvä työväline minkä avulla naputtelee uudet paikalleen sillä ovat todella ohutta peltiä nuo laakerit ja aika herkät ottamaan kipeää asennuksen yhteydessä. nimim. eka satsista toinen asentaessa vituiksi.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
No joo eihän se varmaan paljoo maksas ja jos ite hoonais niin jäis viel sekin kustannus pois. Kun ei viittis sitä lohkoo irrottaa ja kulettaa mihinkään hoonattavaksi Tosin sylintereissä vielä on ihan näkyvillä hoonin jäljet.
Rahaa palaa, johonkin raja pitää vetää. Joten tuo alakerta taitaa jäädä tän remontin ulkopuolelle. Sen öljypunpun korkeintaan apuakselin ohella tarkistan ja sitten sen mukaan toimenpiteet. Ei pidä unohtaa että auto kuitenkin jo 13 vuotta vanha joten ei siihen ihan älyttömiä. Tämä kansi juttu jo menee tavallaan siinä hilkulla. Mutta kun auto aika vasta tuli hankittua niin ei viittis sitä "lahtiinkaan" laittaa viel.
Rahaa palaa, johonkin raja pitää vetää. Joten tuo alakerta taitaa jäädä tän remontin ulkopuolelle. Sen öljypunpun korkeintaan apuakselin ohella tarkistan ja sitten sen mukaan toimenpiteet. Ei pidä unohtaa että auto kuitenkin jo 13 vuotta vanha joten ei siihen ihan älyttömiä. Tämä kansi juttu jo menee tavallaan siinä hilkulla. Mutta kun auto aika vasta tuli hankittua niin ei viittis sitä "lahtiinkaan" laittaa viel.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Nyt on kansi koneistettu ja venttiilit meni vaihtoon koska uusien hinnan ero entisten koneistukseen oli sen verran pieni ja kolmossylinterin venttiilissä jo oli pahat pykälät kulunut.
Lisäksi venttiilin ohjurit ja painimet vaihdettiin uuteen.
Moottorin yläpään tiivistesarjat tuntuivat olleen maahantuojilla loppu. Sattumaa vai onko jostain syystä nyt afn koneiden kansien kunnostus buumi? Pelastukseksi koitui se että koneistajalla oli valmiina jemmassa sopivan kokoisia venttiilinvarren kumeja joten voitiin hankkia vanhemmasta mallista oleva tiivistesarja jossa ainoana erona on nuo ko. kumien koko. Sinällään mitään kummempaa vikaa kannessa ei ollut joten se kannentiiviste oli ainoa joka oli syynä vuotoon. Apuakselin käytin irti eikä siinäkään tai laakereissa mitään havaittavaa vikaa ollut. Öljypumpun irrotuksen jätin toiseen kertaan, ei nyt enää jaksa alkaa tuota etupäätä enempäänsä purkamaan. Apurunkoa olisi pitänyt ainakin käyttää alhaalla jotta öljypohjan oilis saanu irti. Joten noidutaan sen kanssa sitte jos sieltä jotain ikävää myöhemmin paljastuu.
Olisi jännittävä kasaus operaatio edessä Toivottavasti se menee ok eikä edessä ole mitään yllätyksiä.
Niin huohotin putki piti hankkia uusi, entinen oli hapertunut alapäästä niin hauraaksi että kun ruuveja irroitti niin laippa hajosi totaalisesti. Ehkä jollakin olis ollut myydä kaytetty mutta kävin hakee uuden lähisudun vw myyjältä. Tarvikkeena ei ollut saatavilla. Hintaa moiselle muoviputkenpätkälle kertyi 60e. On siinä katetta osalla jonka valmistuskustannukset on ehkä 1e luokkaa. Alkujaan pelkäsin osan maksavan reilusti toistasataa euroa joten siihen nähden halpa.
Lisäksi venttiilin ohjurit ja painimet vaihdettiin uuteen.
Moottorin yläpään tiivistesarjat tuntuivat olleen maahantuojilla loppu. Sattumaa vai onko jostain syystä nyt afn koneiden kansien kunnostus buumi? Pelastukseksi koitui se että koneistajalla oli valmiina jemmassa sopivan kokoisia venttiilinvarren kumeja joten voitiin hankkia vanhemmasta mallista oleva tiivistesarja jossa ainoana erona on nuo ko. kumien koko. Sinällään mitään kummempaa vikaa kannessa ei ollut joten se kannentiiviste oli ainoa joka oli syynä vuotoon. Apuakselin käytin irti eikä siinäkään tai laakereissa mitään havaittavaa vikaa ollut. Öljypumpun irrotuksen jätin toiseen kertaan, ei nyt enää jaksa alkaa tuota etupäätä enempäänsä purkamaan. Apurunkoa olisi pitänyt ainakin käyttää alhaalla jotta öljypohjan oilis saanu irti. Joten noidutaan sen kanssa sitte jos sieltä jotain ikävää myöhemmin paljastuu.
Olisi jännittävä kasaus operaatio edessä Toivottavasti se menee ok eikä edessä ole mitään yllätyksiä.
Niin huohotin putki piti hankkia uusi, entinen oli hapertunut alapäästä niin hauraaksi että kun ruuveja irroitti niin laippa hajosi totaalisesti. Ehkä jollakin olis ollut myydä kaytetty mutta kävin hakee uuden lähisudun vw myyjältä. Tarvikkeena ei ollut saatavilla. Hintaa moiselle muoviputkenpätkälle kertyi 60e. On siinä katetta osalla jonka valmistuskustannukset on ehkä 1e luokkaa. Alkujaan pelkäsin osan maksavan reilusti toistasataa euroa joten siihen nähden halpa.
jaa Oulussa ko putki 69e, kun kyselin. Kun tämä putki on hyllytavaraa tänäpäivänä, täytyy niiden menekki olla suurta... Ajattelin tehdä paremman omaan enkä jätä tuota murtuvaa alapään kiinnitysosaa. Tein sit raudasta laipan ja putken 20 cm ylöspäin, entisen putken mukaisesti mutkat, 25mm rautaputkea, siihen liitos kumiletkulle siitä eteenpäin. Pitää laittaa sit ohut eristevielä putken ympärille.
Tällainen palotilan valtava ylikuumeneminen kovalla pakkasella ihmetyttää?Meillä ihan vastaava juttu, kannessa sulamisjälkiä. Pitääkö varotoimena ahtoilman lämpötilaa nostaa artisella kelillä, pahvia coolerin eteen, imuilman otto konetilasta tms? Kuitenkin kesäkelillä ahtoilma on lämmintä ja vedot silti normaalit? Karkaako palotapahtuma jotenkin hallinnasta kun tuollaista tapahtuu? Siinäpä kysymyksiä asiaan..
Tällainen palotilan valtava ylikuumeneminen kovalla pakkasella ihmetyttää?Meillä ihan vastaava juttu, kannessa sulamisjälkiä. Pitääkö varotoimena ahtoilman lämpötilaa nostaa artisella kelillä, pahvia coolerin eteen, imuilman otto konetilasta tms? Kuitenkin kesäkelillä ahtoilma on lämmintä ja vedot silti normaalit? Karkaako palotapahtuma jotenkin hallinnasta kun tuollaista tapahtuu? Siinäpä kysymyksiä asiaan..
Tuo huohotinputkihan on oikeasti menekkitavaraa. Itseltäni kahdesta moottorista se on murtunut alapäästään ja alkanut vuotamaan rutkasti öljyä. Toiseen tein paksusta pleksistä laipan, ja tähän jälkimmäiseen väänsin kurveista ja rautaputkesta kokopitkän metallisen röörin. Jälkimmäinen on ainakin pysynyt hyvin tiiviinä, mutta on jokseenkin ruman näköinen vain.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Siinäpä oiskin jollekkin sivubisnestä alkaa tekemään noita huohotinputkia vaikkapa 30e hintaan. Tarvikeliikkeessäkin sanovat heti suoraan että joudut menemään merkkiliikkeeseen. Ilmeisesti joku muukin oli käynyt kyseleen ko. osan saatavuutta.
No palataanpa pääasiaan. Kansi on nyt paikollaan ja jakopää kasattuna. Kampiakselin päästä moottoria pyöritelty ja todettu että männät ja venttiilit ei pääse kosketuksiin toistensa kanssa.
Kannen pultteja kiristäessä viimeisiä kiristysvaiheita tehdessä vähän ihmetytti kun osa pulteista tuntui kireämmältä kuin toiset ja ne jotka tuntuivat löysemmiltä niin eivät olleet koko kiristys matkaa (90 astetta) tasaisen tiukkuisia. Onko tämä normaalia vai onko jotain hämminkiä sattunut? Kierteet puhdistin hyvin ja pultit öljysin ennen kiinni kiertämistä. Kiristys järjestyskin oli varmasti oikein ja vaiheet meni alfamerin ohejeiden mukaan joista kaksi viimeistä asteiden mukaan.
Toinen vähä ihmetystä herättävä ilmiö on jakohihnan kiristäjä. kun konetta pyörittää niin se niiden merkkien mukaan "soutaa" eli hihna ikään kuin käy löysemmällä ja välillä kireämmällä. Kun kampiakselin , nokka-akselin ja syöttöpumpun pyöräyttää merkkeihin niin kiristäjän merkitkin on kohdallaan. Onko tämä normaalia?
Ei ole aiemmin tämmöstä jakopäänhihnaa tullu vaihettua jossa on jousikuormitteinen kiristäjä, kaikissa aiemmissa koneissa joihin olen vaihtanut on ollut ruuvilla lukittava niin vähä ihmetyttää tämä tapaus.
No palataanpa pääasiaan. Kansi on nyt paikollaan ja jakopää kasattuna. Kampiakselin päästä moottoria pyöritelty ja todettu että männät ja venttiilit ei pääse kosketuksiin toistensa kanssa.
Kannen pultteja kiristäessä viimeisiä kiristysvaiheita tehdessä vähän ihmetytti kun osa pulteista tuntui kireämmältä kuin toiset ja ne jotka tuntuivat löysemmiltä niin eivät olleet koko kiristys matkaa (90 astetta) tasaisen tiukkuisia. Onko tämä normaalia vai onko jotain hämminkiä sattunut? Kierteet puhdistin hyvin ja pultit öljysin ennen kiinni kiertämistä. Kiristys järjestyskin oli varmasti oikein ja vaiheet meni alfamerin ohejeiden mukaan joista kaksi viimeistä asteiden mukaan.
Toinen vähä ihmetystä herättävä ilmiö on jakohihnan kiristäjä. kun konetta pyörittää niin se niiden merkkien mukaan "soutaa" eli hihna ikään kuin käy löysemmällä ja välillä kireämmällä. Kun kampiakselin , nokka-akselin ja syöttöpumpun pyöräyttää merkkeihin niin kiristäjän merkitkin on kohdallaan. Onko tämä normaalia?
Ei ole aiemmin tämmöstä jakopäänhihnaa tullu vaihettua jossa on jousikuormitteinen kiristäjä, kaikissa aiemmissa koneissa joihin olen vaihtanut on ollut ruuvilla lukittava niin vähä ihmetyttää tämä tapaus.
Voiskohan tuossa omassa AFN:ssä vika olla muualla kuin kannentiivisteessä kun lämppäri vatkaa kylmää / lämmintä,paluuketku lämmityslaitteen kennolta kylmä eli ei kierrä neste.nyt kovilla pakkasilla alkoi tekemään ja kerran jäätyi kenno ennen joulua pakkasilla. Onkohan nesteet edelleen huonot.. Eikä kupli paisuntasäiliössä eikä ole juurikaan nestettä hävittänyt ja lämmöt mittarin mukaan OK ? Palstaa lukiessa tuntuu että kaikki Tdiit on kansipahvivammaisia :)
Profiilin passatti ei ainakaan ole, kansi ja pahvi uusittiin tuossa vuos sitten. Kun kansi oli halki, niin pari täyskaasukiihdytystä ja paisuntasäiliö oli tyhjä...
Nesteet kannattaa tarkistaa ja ehkä vaihtaakin. Forten jäähdytysjärjestelmän putsausaine vois olla hyvä ajaa läpi moottorista, irrotti aika paljon likaa vesikanavista kansirempan jälkeen. Termostaattikotelo oli täynnä punaista lietettä. Samalla termari vaihtoon, on halpa osa.
Nesteet kannattaa tarkistaa ja ehkä vaihtaakin. Forten jäähdytysjärjestelmän putsausaine vois olla hyvä ajaa läpi moottorista, irrotti aika paljon likaa vesikanavista kansirempan jälkeen. Termostaattikotelo oli täynnä punaista lietettä. Samalla termari vaihtoon, on halpa osa.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Nyt on moottorista savut otettu. Asensin samalla kertaa autoon eberinkin. Aikaa meni kun ei monena päivänä viikossa ehtinyt autoon keskittyä. Viimeiset osat pitää viel autoon kiinnittää ja sitten viedä jonnekkin jotta tarkistavat testerillä että onko pumpun ajotus kohillaan. Näin olen ainakin ymmärtänyt että olisi hyvä näin tehdä?
Täällä myös AFNista savut otettu, toisin vaan kolmesta pytystä... 2-pytyn suutinkärki oli täysin tukossa/jumissa. Purin suuttimen, eikä kärjelle ollut mitään tehtävissä. Sulaa metallia painunut kaikki reijät täyteen. Sit hommasin tänään uuden kärjen, ja huomenna pitäs kasata se. Avautumispaineita en pysty tarkistamaan, ajattelin et kasaan vaan uudella kärjellä jotta saan koneen kaikilla pytyillä käyntiin. Mikä on suutinrungon kiristysmomentti kun se kasataan? Harmi kun en muistanut samalla uutta kuparitiivistettä ostaa, pitää hehkutella entinen
No nyt on savut kaikista pytyistä. Hyvin lähti käymään, ajettu ei vielä ole. Pika-arviolta nyt uusikärkinen pytty käynnistyy ekana, sitten muut, pitäneen tarkistuttaa myös muut suuttimet. Suuttimien paluuputket tuppaa falskaamaan, tuntuu et enemmänkin painetta siellä, onko normaalia? Onko paluulinja sit jäässä ja jostain vaan alkaa vuotamaan sen takia?
Tammikuussa purettu keula, niinpä jäi kouraan nyt parin kuukauden päästä kasatessa kaksi muotoiltua littanaa kuminpalaa joissa kiinnitysreikä, eikä niille löydy paikkaa mihin kuuluisivat?
Huomenna alipaineputkistot/-laitteet ja ilmanpuhdistinkotelo ym. sit ajelulle...
Tammikuussa purettu keula, niinpä jäi kouraan nyt parin kuukauden päästä kasatessa kaksi muotoiltua littanaa kuminpalaa joissa kiinnitysreikä, eikä niille löydy paikkaa mihin kuuluisivat?
Huomenna alipaineputkistot/-laitteet ja ilmanpuhdistinkotelo ym. sit ajelulle...
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Ihtellä kans meni ne ylivuotoputket jonkun aikaa ennen kannentiivisteen hajoomista. Putket yksinkertaisesti hapertuneet. Painetta ei käsittääkseni pitäs kamalasti olla kun ei niillä putkilla klemmareitakaan ole. EIhän paluuputki ole auton alta litussa? Jäässä tuskin vai oletko ulkona remonttia tehnyt?
Eipä nuista mystisten kumiosien tuntomerkeitä tule muuta mieleen kuin että oisivat siitä heti konepellin alta ajovalojen vieressä olevat kumi "tyynyt"
Oheisessa linkissä näkyy kohdassa 7. kyseiset kumityynyt.
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704
Sinulla vauriot ilmeisesti siis kakkospytyssä? Oliko imusarja miten karstoittunut vai onko siitä jo egr ollut tulpattuna? Ajattelin vaan että voisko tuo karsta sitä tehdä?
Eipä nuista mystisten kumiosien tuntomerkeitä tule muuta mieleen kuin että oisivat siitä heti konepellin alta ajovalojen vieressä olevat kumi "tyynyt"
Oheisessa linkissä näkyy kohdassa 7. kyseiset kumityynyt.
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704
Sinulla vauriot ilmeisesti siis kakkospytyssä? Oliko imusarja miten karstoittunut vai onko siitä jo egr ollut tulpattuna? Ajattelin vaan että voisko tuo karsta sitä tehdä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa