Caddya ostamassa. Auto ostettu,pieniä vikoja..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Caddya ostamassa. Auto ostettu,pieniä vikoja..
Joo elikkäs olisi nyt tyrkyllä tämmönen -87 vuoden caddy jolla on rullattu noin 350tkm ja tekniikkana perus 1.6d. Perusruostekohdat löytyy (lokarit), vaihteistossa jotain häikkää kun ykkönen pitää laittaa voiman kanssa päälle ja muuta pientä.Jakohihna on vaihdettu muutama vuosi takaperin. Olisiko iso vika tuossakaan laatikossa entä muuten kannattava ostos? Ja miten tekniikka on pitkäikäinen. Kertokaa kokemuksianne.
Viimeksi muokannut Manhattani, 17.2.2011 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melkein voi olla helpompi vaihtaa koko laatikko, kuin alkaa sitä purkamaan. Tuosta laatikosta saattaa olla ykkösen syncrot loppu. Laittaa samalla 5 vaihteisen askin. Noita on kyllä tarjolla vaikka kuinka paljon sopuhintaan. Tarkista kuitenkin ensin vaihteiston vivustojen väljyys. Voi johtua vipujen väljyydestäkin tuo vika. Silloin on helppo homma korjata
Kannattaa pohja koputella todella tarkkaan läpi. Pahiten ruostuu lattiat ja kotelot. Myös lehtijousien kiinnikkeet kannattaa koputella läpi. Kyllähän noissa aina on jotain ruosteita, mutta tarkalla syynäämisellä saat varmuuden urakan laajuudesta.
Hyvin huollettuna tekniikka kyllä kestää kilometrejä. Kansiviat on todella yleisiä, joten katsele onko öljy harmaata tai jäähdytysnesteessä öljyä. Myös apuakselin laakeri on yksi mahdollinen vikakohde. Jakohihna on helppo ja halpa vaihtaa, joten pari vuotta vanha hihna kannattaa vaihtaa.
Kannattaa pohja koputella todella tarkkaan läpi. Pahiten ruostuu lattiat ja kotelot. Myös lehtijousien kiinnikkeet kannattaa koputella läpi. Kyllähän noissa aina on jotain ruosteita, mutta tarkalla syynäämisellä saat varmuuden urakan laajuudesta.
Hyvin huollettuna tekniikka kyllä kestää kilometrejä. Kansiviat on todella yleisiä, joten katsele onko öljy harmaata tai jäähdytysnesteessä öljyä. Myös apuakselin laakeri on yksi mahdollinen vikakohde. Jakohihna on helppo ja halpa vaihtaa, joten pari vuotta vanha hihna kannattaa vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Kytkinvaijereita on kahta tyyppiä. Toinen on automaattisäädöllä ja toinen käsisäädöllä. Itselläkin olisi hehkujen vaihto käsillä, mutta ei vaan ole niitä mukavampia hommia. Varsinkin kakkospytyn hehku on kivasti syöttöpumpun takana. Kytkinvaijeri on sopivan tiukalla/löysällä kun se vipu pääsee liikkumaan muutaman millin vapaasti.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Tuli koeajettua autoa. Hyvin pelaa mutta jostain taitaa diisseliä vuotaa(haisee, vissiin jossain joku O rengas?) ja aina kun parkissa käynnissä ollessa kun ottaa puhaltimen pois päältä ja muut virtalaitteet ni himmeesti vilkkaa laturin merkkivalo ja kaasua kun painaa ni loppuu. Mistäs moinen johtuu?
"himmeesti vilkkaa laturin merkkivalo ja kaasua kun painaa ni loppuu. Mistäs moinen johtuu?"
On joissain ominaisuus, jos akun pitää latauksessa sehän riittää, pumpun kaasuakseli vuotaa kylmänä herkästi kuluneena, löytyy halpa korjaussarja, holkki, o-rengas, tiiviste pumpun kanteen (n.30€)+työ.
Hakua käytät, löytyy satoja sivuja ohjeita kaasuakselin korjaustöihin jos itse vaihdat.
On joissain ominaisuus, jos akun pitää latauksessa sehän riittää, pumpun kaasuakseli vuotaa kylmänä herkästi kuluneena, löytyy halpa korjaussarja, holkki, o-rengas, tiiviste pumpun kanteen (n.30€)+työ.
Hakua käytät, löytyy satoja sivuja ohjeita kaasuakselin korjaustöihin jos itse vaihdat.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
http://www.sportpug.com/joomla/index.ph ... 15&id=1521
Tuossa yksi ohje, löytyy paljon muitakin, ensimmäinen kerta se vaikein, seuraavat helpoimpia!
Tuossa yksi ohje, löytyy paljon muitakin, ensimmäinen kerta se vaikein, seuraavat helpoimpia!
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Tsekkaa iskarin yläpään laakeri/kiinnitys, mulle se piti samanmoista rutinaa..
Hehkun rele kuullostaa vetelevän viimeisiään, kannattaa kuiteski ekaks antaa sulakerasialle ja liittimille kontaktispraytä, on se johtoviidakko ja sulakerasia kova keräämään kosteutta ja seuraukset liitoksille lienee selvät..
Hehkun rele kuullostaa vetelevän viimeisiään, kannattaa kuiteski ekaks antaa sulakerasialle ja liittimille kontaktispraytä, on se johtoviidakko ja sulakerasia kova keräämään kosteutta ja seuraukset liitoksille lienee selvät..
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Kuuluuko muuten vesiletkuissa olla painetta? Nimittäin tuossa on jonkun verran ei kuitenkaan niin paljon että kivikova oisi ylävesiletku. On nimittäin muutamaan otteeseen joskus lämmöt käyny korkealla ei kuitenkaan ihan tapissa että eihän ole jo kannentiiviste menossa. Lämmin kuitenkin on sisältä ja nestekkään ei näytä kovin tummalta. Entä miten jakopäärempan kanssa kauan on vaihtoväli? Riittäneekö pelkkä hihnan vaihto? Ja diisseliä vuotaa jostain aika ravakasti, sitä on venakopan päällä, kaasarin ympärillä ja vähän ehkä ilmanputsari kotelonkin päällä.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
miks ei muka uskalla ajaa valmistajan antamaa hihnanvaihtoväliä? aika paljon olis pitäny kilahella koneita jos ne ei sitä 90tkm kestäis :)
kyllä mie vaihtaisin kerralla hihnan, kiristäjän, kampuran hihnapyörän, ehkä jos huikeaksi niin jakopään stefat, hehkut, suodattimet, öljyt, nesteet sun muuta pientä :)
siis jos olisin ostanu auton eikä edellisistä huolloista voi olla täysin varma
kyllä mie vaihtaisin kerralla hihnan, kiristäjän, kampuran hihnapyörän, ehkä jos huikeaksi niin jakopään stefat, hehkut, suodattimet, öljyt, nesteet sun muuta pientä :)
siis jos olisin ostanu auton eikä edellisistä huolloista voi olla täysin varma
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa