Ajastimen jälkiasennus 2001 T4 Caravelleen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mclean
-

Ajastimen jälkiasennus 2001 T4 Caravelleen

ViestiKirjoittaja mclean » 14.2.2011 14:22

Minulla on v:n 2001 T4, 2,5TDI/75kW:n kärry. Siinä on moottorin lisälämmittimenä Eberi, joka pelaa kuin ajatus. Olen lisännyt systeemiin katkaisimen, jolla saan pelistä halutessani virrat pois, jotta apparaatti ei turhaan nokeennu ihan lyhyissä siirroissa.

Nyt olen miettinyt, että asentaisin laitteeseen ajastimen, jolla saisin moottorin ainakin kovimpina pakkasaamuina lämpimäksi. (Jooo...tiedän kyllä...käytä lohkolämppäriä...niin niin...)
Minulla on auto hyvin usein parkissa jossain metsätien varrella, jossa ei sähköä virtaile. Akku taasen on pitkien matkojen takia aina täynnä eli sitä ongelmaa Eberin käytössä ei ole.

Mitä tarvitsen asennukseen? Riittääkö pelkkä ajastin vai pitääkö laitteeseen lisätä myös pumppu yms? Ja pitääkö ajastimen olemassaolo kertoa jotenkin auton aivoille vai onko asennus pelkkä "bolt on"? Mitään sisälämmitystä en tarvi, kunhan kone lämpiäisi etukäteen.
Mitähän nuo ajastinvermeet suurinpiirtein kustantavat?

Kiku
-

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.2.2011 16:40

halvemmaksi taitaa tulla ostaa käytetty 4-5kw laite kellolla ja pumpulla jos nykyisessä ei edes kiertovesipumppua ole. Näin tein itse koska se alkuperäinen 3kw on aikas tehoton.

jrinnes
-

Eeperi.com

ViestiKirjoittaja jrinnes » 14.2.2011 16:48

Käyhän katsomassa http://www.eeperi.com/eberspacher_taydennyssarjat.html.
Veikkaisin että tulee halvemmaksi hankkia tuolta täydennyssarja kuin kokonainen systeemi edes käytettynä. Varsinkaan, kun noista käytetyistä ei aina tiedä että missä kunnossa ovat. Tilasin itselle Passattiin tuolta Webaston ja homma toimi kaikin puolin mainiosti.

Kiku
-

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.2.2011 17:30

Ostin ebaysta isomman lämmittimen joka sisälsi kaukosäätimen hintaan 300e ja vanhan sain myytyä eteenpäin = tuli edullisemmaksi hommata käytetty kuin ostaa täydennyssarja. Uusi hehku irrallaan ollessa tuli laitettua.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”