alipainepumppuun menee jarrutehostimelta letku. Kuuluuko alipainepumpun päässä oleva metalliputki heilua vai pitäiskö sen olla ihan kiinteästi kiinni siinä pumpussa?
Aloin tutkailemaan sitä letkua joka lähtee tehostimelta pumpulle niin ensinnäkin letku oli jotain paine putkea (ei siis alkuperäisletkua) ja sitten tarkistin liitännän alipainepumpulta niin se heilu se metallinen osa siinä. Onko ok ?
Tässä nyt ollaan etsimässä vikaa minkä takia auton sammutus on rysähdysmäistä, vika siis saattaa olla tässä alipainepumpun liitännässä ja letkuissa. Ei välttämättä sammutusläpässä.
agr alipainepumppu + jarrutehostin letkusto
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä sen kuuluu olla tiiviisti kiinni.
Vaihdoin itselle uuden pumpun samojen oireiden vuoksi, eli sammutus ravisti ja jarrutehostin hävisi jos painoi kahdesti peräkkäin jarrua... Vaihtaessa sitten huomasin sen metalliputken heiluvan pumpun rungossa. Varman olis rittänyt kun olisi sen tiivistänyt kunnolla. Samalla myös koneen huohotus loppui, kun ei enään alipainepumppu puhalla ylimääräistä ilmaa venttiilikopan sisään :)
ps. edelleen tuntuu oudolta kun auto vaan sammuu ilman ylimääräisiä heilahduksia...
Vaihdoin itselle uuden pumpun samojen oireiden vuoksi, eli sammutus ravisti ja jarrutehostin hävisi jos painoi kahdesti peräkkäin jarrua... Vaihtaessa sitten huomasin sen metalliputken heiluvan pumpun rungossa. Varman olis rittänyt kun olisi sen tiivistänyt kunnolla. Samalla myös koneen huohotus loppui, kun ei enään alipainepumppu puhalla ylimääräistä ilmaa venttiilikopan sisään :)
ps. edelleen tuntuu oudolta kun auto vaan sammuu ilman ylimääräisiä heilahduksia...
onko tuo agr pumppari?
muistaakseni minun liitos heiluu siinä, mutta toimii kuitenkin.
tässä oli mitä minulla oli vikana
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139084
muistaakseni minun liitos heiluu siinä, mutta toimii kuitenkin.
tässä oli mitä minulla oli vikana
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139084
Uudessa pumpussa joka mulle tuli on kiinteä se metalliputki... voi tosiaan olla että se alkuperäinen onkin heiluvaa mallia, mulla se tosin oli ihan horo joka suuntaan, liikkui myös päittäin... tiivis sen joka tapauksessa pitää olla.
Parantelin toki samalla sen muoviputken haljenneita päitä, mutta niitä olin jo aiemmin teipillä tilkinnyt ja olivat tiiviitä.
AGR on jakajapumpulla ja hukkaportilla 66kW....mutta kumminkin jo ilman apuakselia, eli alipainepumppu nokka-akselin päässä..
Parantelin toki samalla sen muoviputken haljenneita päitä, mutta niitä olin jo aiemmin teipillä tilkinnyt ja olivat tiiviitä.
AGR on jakajapumpulla ja hukkaportilla 66kW....mutta kumminkin jo ilman apuakselia, eli alipainepumppu nokka-akselin päässä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”