skoda pumpparin öljyt ja optimointi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kk70
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.12.2009 13:15

skoda pumpparin öljyt ja optimointi

ViestiKirjoittaja kk70 » 6.2.2011 18:15

Tulipa hankittua -08 fabia sport combi 1.9tdi.BSW koneella.
Ohjekirjan mukaan longlife ohjelmalla käytettävä 507.00 öljyä ja 15tkm vaihdoilla 505.01 öljyä.
Moottorissa ei ole hiukkassuodatinta.
Viime öljynvaihdossa koneeseen oli laitettu 5w-30 esp öljyt.
Mielessä vaan kummitteelee vanha tieto,ettei pumppariin saisi laittaa kuin 505.01 öljyä.
Mobilin sivuilta sain myös käsityksen,ettei soveltuisi tähän koneeseen.
Miten se nyt oikeesti on?? Ei oikein mene jakeluun nuo vw:n luokitukset ja mikä korvaa minkäkin???
Hirvittää vaan nokkaakseli remppa,jos käyttää väärää öljyä.
Ja sitte rupes kiinnostaman koneen optimoini,lupaavat ihan käypästä tehon lisäystä.
Mahtaako kellään olla kokemusta,onko kannattava toimenpide??
Kulkeehan tuo näinkin ihan hyvin,mutta ei lisätehosta/väännöstä haittaakaan ole.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 6.2.2011 18:41

Tuo esp on matalatuhkainen Long life öljy ja käy erittäin hyvin tuohon sinun autoosi,täyttää vaatimukset 504 ja 507 http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-e ... 5w-30.aspx .tuo 505.01 on myös pumpparikoneisiin tarkoitettu öljy kiinteälle esim 15tkm:n öljynvaihtovälille

jos tuntuu että ilman optimointiakin pärjää niin kannattaa olla tekemättä sitä,,kytkin ja kaksoismassa ainakin kärsii lisätehosta :)

kk70
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.12.2009 13:15

ViestiKirjoittaja kk70 » 6.2.2011 19:05

Tuosta vauhtipyörästä mulla on käsitys,jotta se olis skodan bsw koneessa kiinteä.
En kyllä ole aivan varma asiasta.
Eli tuo 507.00 on pumppusuutin koneille käypästä kamaa?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 6.2.2011 19:31

kyllä tuo 507 on pumppusuutinkoneille käypää tavaraa..kiinteä vauhtipyörä hmm..en nyt mene 100% vannomaan mutta kyllä luulisin että on massapyörällä.

viisaammat korjatkoon jos oon väärässä

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 6.2.2011 20:17

Tuossa tosiaankin kiinteä vauhtipyörä 228 mm:n kytkimellä.
Valeon sivustolta katselin.
Itsekin viime kesänä tuommosella ajelin,niin kyllä se kiinteän olonen oli.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 6.2.2011 21:07

ok..eli kiinteällä limpulla..optimointia sit vaan

kk70
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.12.2009 13:15

ViestiKirjoittaja kk70 » 9.2.2011 19:52

Jep,kiinteä pyörä on.Eipä ainakaan vauhtipyörä antaudu kasvavasta väännöstä.
Ei kai sitte muuta kun ohjelmoitavaksi,mutta minkäs puljun ohjelma mahtais olla paras??
Karalan ohjelmaa on moni ainakin kehunut.Itsfun lupaa kuitenkin huomattavasti kovemmat tehot ja väännöt,kokemuksia?

saksinosturi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.2.2011 22:13

ViestiKirjoittaja saksinosturi » 10.2.2011 15:09

optimointiin voisin suositella LTR-racingia. Kohtuu hintainen ja tehoakin saat pyytäessä sen mitä siitä voi ottaa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.2.2011 18:23

Ei tuommoinen perusohjelman teko niin mahdoton taikatemppu liene, että sen takia kannattaa satoja kilometrejä ajaa. Riippuu ihan missäpäin Suomea vaikutat. Itsellä hyviä kokemuksia Findieselistä Kuopiosta, muutama tuttu käyttänyt perusohjelmoinnissa Motestilla Jyväskylässä ja ovat kehuneet. Lisäksi LTR-Racingista olen kuullut pelkkää hyvää. Onhan noita varmasti muitakin...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.2.2011 21:01

...Itsfun lupaa kuitenkin huomattavasti kovemmat tehot ja väännöt...
Ehkä se ohjelma laatu ei tule suurimman saavutetun tehon myötä vaan sen että kuinka paikat kestää ehjänä kyseisellä ohjelmalla, vai mitä?..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa