Ikkunat on kaikki E-hyväksytty, vöitä en ole katsonut, mutta en ole kuullut että niistä pitäisi hyväksyntä löytyä.
Parempia kuvia on kyllä tulossa jossain vaiheessa, kaverilta saan järkkärin lainaan varmaan ensviikolla.
Nyt alkaa pikkasen kuppaan ottamaan ton turbo elbow-putken kanssa, siis se putki joka vuotaa turbon jälkeen. Eilen otin hommaksi että yritän irroittaa ja hitsata sitä paremmin ruuvipenkissä, vaan eihän sitä taaskaan kaikki mennyt niinkuin elokuvissa, nimittäin 4 tuntia räpläsin ja en saanut edes putkea irti, 3 tuntia tuosta ajasta meni pelkästään yhden ja sen viimeisen turbo outletissä kiinni olevan pultin kanssa tapellessa, lopulta koko pultti napsahti poikki turboon kiinni... voi voi sitä v-sanojen määrää. Kuumuus tai WD40 ei auttanut yhtään ton irroittamisessa, kaikki muut neljä laipan pulttia/mutteria lähti melkein käsin pyörittämällä irti.
Nyt mulla on siis täysin paskana oleva putki ja pultti poikki turbossa :D Ton putken sain onneks tilattua ihan suomesta, eräästä firmasta.. vieläpä hieman isommalla downpipeen tulevalla lähdöllä kuin tuo nykyinen.(ent. 2,5" ja uusi 3", kuten on myös downpipessä)
Tuota putkea yritin tosiaan vielä hitsata, mutta ei kestänyt edes 1 virralla vaan paloi jokapuolelta puhki ja läpi, myöskin outletin tiiviste oli jo hajonnut irroituksessa.
Nytpä sitten onkin hieman pähkäiltävä, että mitä tekisi.. toisaalta se uusi putki vois pysyä myös 4:llä pultilla ja vaikka pienellä hitsillä kiinni ihan hyvin ja tiiviisti, mutta sitten se taas hiukan arvelluttaa.. Olin jo tuossa aiemmin tänään valmistautumassa, että huomenna tiputan turbon irti kokonaan ja poraan pöydällä sen katkenneen pultin pois ja uutta kierrettä vaan, mutta netistä katseltuani tuota turboa ei taida saada alakautta pois, ja yläkautta joutuis irroittamaan pakosarjan ja sen mutterit on sellaisessa kunnossa, että ei hyvää päivää(
http://faior.miumau.net/Evo/psarjmut.jpg), jo ajatuskin hirvittää. Paikallaan ollessaan tonne ei tosiaan sovi porakone eikä kierrepakka mitenkään. Tänään kokeilin vielä 4 tuntia hitsata siihen katkenneen pultin päähän hitsiä ja mutteria, mutta useiden yritysten jälkeen oli vaan pakko luovuttaa.. ei toivoakaan.
No, selvis ainakin että turbon akselissa ei ole välystä yhtään ja pakosiipikin näytti olevan hyvässä kunnossa.
Tässä muutamia kuvia noista osista
http://faior.miumau.net/Evo/elbow.jpg Elikkäs tämä osa josta kaikki lähti
http://faior.miumau.net/Evo/elbowsaro.jpg halkeamaa ja aikasempaa hitsiä, vasemmalla oleva pultti on tämä joka katkesi
http://faior.miumau.net/Evo/elbowtila.jpg Tässä näkyy minkälainen tila on tuossa katkenneen pultin kohalla, se on just ton paisarin letkun alla.
ja ja.. noh, oha tässä jo varmaan tarinaa riittämiin tällä kertaa, loppuun vielä fiilistelykuva
