1.8t agu kuluttaa liikaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

1.8t agu kuluttaa liikaa

ViestiKirjoittaja tapza_s » 3.2.2011 16:20

Eli potilas on golf gti -99. 1.8t agu
Auton keskikulutus on siellä 14-15L/100km. Tämä siis tietokoneen mukaan. puolella tankilla bensaa pääsee siis noin 200km.
Vikakoodeja ei anna.
Pässi oli seula mutta nyt ehyt ja painetestissä ei suurempia vuotoja löytynyt.
Vaihdettu: tulpat, ilmansuodatin, lämpöanturi, n75, forgen pässi, lambda

Logilla katsottuna antaa maf-arvoa vain n:140, mikä vähän ihmetyttää kun auton (pitäisi) olla lastutettu. Toisaalta auto ei myöskään ahda kuin n:0.9bar

Auto leimattu vuotavalla pässillä lokakuussa ja päästöt tuolloin ok.

Mistä muista arvoista pitäisi olla kiinnostunut?

Auto vääntää hyvin alhaalta mutta tuntuu jotenkin lussulta kovemmissa nopeuksissa. Johtuu varmaan ahdoista.

Mitäs sitten tutkitaan?
Viimeksi muokannut tapza_s, 7.2.2011 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 5.2.2011 11:01

Tarkastappas maffin antama G/sek arvo tyhjäkäynnillä.
Tarkista myös imusarjan alla olevat huohotinputket.
ja tuo 140 G/sek on kyllä alakanttiin.
Pystytkö ottamaan login 3 vaihteella 2000-6500 rpm. kanvilta 002 020 ja 115 .
terv janne

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 6.2.2011 20:24

Tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6g/s ja lämpimänä n:2,3g/s
tosiaan 142g/s oli huippu arvo tuolla vedolla.
Ja tuolta kanavalta 115 ei löydy mitään, lukee punaisella error. Softa on tosiaan tuo vanhempi 311.2 ja ei niin aito versio:(

Ja tuon ahtimen kunnon/paineiden keruunhan voi tarkistaa tulppaamalla kompuran letkulähdön. Entä tuo hukkaportinkellon kireys, eikai kerää painetta jos tuo vuotaa?

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 13.2.2011 13:30

Mitenkäs näissä autoissa on toteutettu ryyppy? Kun näillä kylmillä keleillä tuntuu kohtuuttoman korkealta tuo tyhjäkäynti kun starttaa kylmänä. Ensin näyttää 1500 laskee hiljalleen 1000 tienoille ja kun lähtee saman tien liikkeelle niin ei meinaa tiputtaa kierroksia kun vaihtaa vaihdetta? Ohjaako jokin lämpötila-anturi tuota rikastusta?

Huomenna saan kaverin autosta maffin kokeiluun niin näkee sillä ilmamassan liikkeet.--->

Nyt on toisella maffilla ja sytkävahvistimella kokeiltu ja massan virtaus parani täyskaasulla sinne 151g/s Joten ei mitenkään erityisen paljon.

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 3.3.2011 21:29

Testattu hukkaportin letku tukkimalla. Tuntuu heräävän ja lähtevän "paljon" paremmin ja ottaa max paineet 1,2 ja pysyy 1,0 barissa. Aeb konellisessa audissani heitti samalla testillä paineet kirkkaasta yli 1,5bar.
Logitan maf arvon kunhan tulee pitoja asfaltille:)----> logittu, eikä muutosta (140g/s)

Onko tuossa mahdollisesti nyt turbo sökö, hukkaportti löysällä, pakoputki tukossa?

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 29.3.2011 20:02

Testattu kahdella toimivalla maffilla ja ei havaittavaa vaikutusta. Maffin liittimen irrottamalla saa ahdot nousemaan yli 1 barin ja vetoja selvästi lisää. Kutankuinkin sama vaikutus kuin hukkaprtin tukkimisella. Tyhjäkäynillä meinaa välillä sammua mutta tämä kai normaalia.

Mitäs seuraavaksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa