Jetta 1.8i -91 hyytyy...pätkii...
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 1.8i -91 hyytyy...pätkii...
APUVA!!! Mikä vikana,kun tasasesta vauhdista...kone "hyytyy" välillä muutamaksi sekunniksi...ja taas lähtee menemään...tyhjäkäyntikin n.2000rpm... Pikasta apua..!!!Vikakohteita???Kokemuksia???
Itellä oli aikoinaan myös Jetta ja tais olla kans vm.91 jos oikein muistan. Se rupes kans temppuilemaan just vähän samaan malliin ku ite kuvailit, tosin se ei myös välillä suostunu lähtee käyntiin.
Vikaa etittiin joka puolelta mm. pierburgin surullisen kuuluisasta sähkökaasarista vai mikä ihmeen 1-piste ruiskun esi-isä mahto ollakkaan ja sytkäpuolelle vaihdettiin vaikka mitä osaa, mut ei auttanu.
Sit se jätti tielle, sain tarpeekseni ja hinautin pajalle, missä selvis, et virranjakajan laakerit oli sanonu ittensä irti, joten sytkän ajotukset muuttu aina välillä.
Vaihdettiin virranjakaja, sytkät kohilleen ja ei ku raakaa ajoa. Mut kandee toikin asia tarkastaa varmuuden vuoksi...
Vikaa etittiin joka puolelta mm. pierburgin surullisen kuuluisasta sähkökaasarista vai mikä ihmeen 1-piste ruiskun esi-isä mahto ollakkaan ja sytkäpuolelle vaihdettiin vaikka mitä osaa, mut ei auttanu.
Sit se jätti tielle, sain tarpeekseni ja hinautin pajalle, missä selvis, et virranjakajan laakerit oli sanonu ittensä irti, joten sytkän ajotukset muuttu aina välillä.
Vaihdettiin virranjakaja, sytkät kohilleen ja ei ku raakaa ajoa. Mut kandee toikin asia tarkastaa varmuuden vuoksi...
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 2.1.2011 0:52
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 2.1.2011 0:52
Tyhjäkäyntimoottori taitaa olla tohjona, se musta muovipalikka ruiskun etupuolella josta tulee semmone tappi kaasuvipua kohti. Motonetistä n.60€ uusi.
Tosin ensimmäisenä kannattaa laittaa virranjakajan kansi ja pyörin uusiksi, samoin kuin tulpanjohdot, alkuperäisillä osilla. Tarvikeritsat ei toimi tuossa kohtaa ku pienen hetken, jos sitäkään..
Tosin ensimmäisenä kannattaa laittaa virranjakajan kansi ja pyörin uusiksi, samoin kuin tulpanjohdot, alkuperäisillä osilla. Tarvikeritsat ei toimi tuossa kohtaa ku pienen hetken, jos sitäkään..
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Itellä oli golf -91 1.8i RP ykspisteruisku ja teki samaa. vika löytyi lopulta murtuneesta ruiskun jalasta, se iso muovi kaula imusarjan ja ruiskun rungon välissä. Myös auttoi se että puhdistin koko ruisku systeemin. venttiilikopasta menee huohotin letku sinne ruiskun päälle ja sieltä menee öljyä sinne. toivottavasti näistä oli apua :)
mulla samanlaisia oireita 1.8 abs koneen kanssa,80 vauhdista saatto yhtäkkiä hyytyä ja vähän ajanpäästä taas mentii,vähän samanlain ku käyttäs virtoja pois. joskus ku meni tankille ei lähteny tankkauksen jälkeen käyntii iha heti. puola ja puolalta jakajalle menevä johto vaihdettii uusin ja taas toimi.
Onko vikakoodit luettu? Googlella kun hakee vw_blink.pdf:ää, niin löytyy ohjeita.
Happitunnistinkin saattaa vedellä viimeisiään. Kylmällä moottorilla anturin arvoja ei huomioida, joten moottorikin käy tasaisemmin (rikkaammalla). Ylävesiletkussa oleva sininen lämpötila-anturi kannattaa myös mitata. Olikohan huoneenlämmössä jotain parin kilo-ohmin luokkaa. Lämmetessään vastuksen pitäisi laskea.
Happitunnistinkin saattaa vedellä viimeisiään. Kylmällä moottorilla anturin arvoja ei huomioida, joten moottorikin käy tasaisemmin (rikkaammalla). Ylävesiletkussa oleva sininen lämpötila-anturi kannattaa myös mitata. Olikohan huoneenlämmössä jotain parin kilo-ohmin luokkaa. Lämmetessään vastuksen pitäisi laskea.
tyhjäkäyntimoto
moro
http://irc-galleria.net/user/weikka/picture/124336936
tossa ois kuva sun 1-pisteruiskusta ja se tyhjäkäyntimoottori(NRO 1) on siinä edessa 3 (torx??) ruuvilla kiinni kaasuvaijerin tuen vieressä ja sen vasemmalla puolella on johto kinni (3pinninen muistaakseni??)
selkee eiks vaan =)
-w
ja korjaus.... jos se on sökö ni se on sökö. marmotiskiltä maksaa maltaita ja ehkä löytyy motonetistä....
http://irc-galleria.net/user/weikka/picture/124336936
tossa ois kuva sun 1-pisteruiskusta ja se tyhjäkäyntimoottori(NRO 1) on siinä edessa 3 (torx??) ruuvilla kiinni kaasuvaijerin tuen vieressä ja sen vasemmalla puolella on johto kinni (3pinninen muistaakseni??)
selkee eiks vaan =)
-w
ja korjaus.... jos se on sökö ni se on sökö. marmotiskiltä maksaa maltaita ja ehkä löytyy motonetistä....
näyttäs siltä,että tyhjäkäyntimoottorissa vikaa....tyhjäkäynnin seilatessa...pätkii...mites toi tyhjäkäyntimoottori vaihdetaan/korjataan???
Oletko varma? Tasakaasulla ajaessa tapahtuvaan hyytymiseen ei pitäisi tyhjäkäyntimoottorin vaikuttaa. Vaijerivetoinen laite on kuitenkin kyseessä.
Väitän, että sytytys ei ole kohdallaan, ja se rikkoo seuraavaksi happitunnistimen.
Pari saksankielistä skannausta monojetin filosofiasta löytyy linkeistä:
http://doc.vw.org.ua/injector/mono-jetronic_01_ger.zip
http://doc.vw.org.ua/injector/mono-jetronic_02_ger.zip
Ensimmäisen lopussa on kuva myös siitä tyhjäkäyntimoottorista. Ja potikasta.
Nimim. joskus oli samoja oireita, mutta kun laittoi..
- sytytyksenajoituksen kuntoon
- alkuperäiset sytytyspiuhat takaisin -> tarvikeosat pois
- Bosch-merkkisen lambdan
..niin ei ole ollut enää vuosiin käyntihäiriöitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa