Venton savutusarvo oli yli 7% leimalla.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

taapla
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.1.2011 13:42

Venton savutusarvo oli yli 7% leimalla.

ViestiKirjoittaja taapla » 2.2.2011 19:00

Eli tuohon saa olla maksimissaan 3%.Katsastuksessa oli näköjään irti joku tuohon imuputkeen tuleva(koneen päällä oleva putki) semmoinen liitin.Olikohan tuo joku egr:rään liittyvä vai mikä?

Ja mikä voisi auheuttaa tuollaisia savutus arvoja?

Kone tuntuu toimivan ihan normaalisti,ainut että kylmänä tuntuu aavistuksen laiskalta pienemmillä kierroksilla.Mitään syöttäjä tai muutakaan säätöjä en ole tehnyt ja ei mielestäni kiihdykkään normaalia nopeammin.

Joten voinee olettaa että kyseessä on vakio peli.

Ajettu 400++thkm.

Jakopää teetetty hetki sitten liikkeessä.

Huollettu seuraavia juuri:
-Jäähdytys nesteet uusiin.
-Moottorin öljyt+suodin uusiin.
-Ilmansuodin uuteen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2011 19:57

Annoitko kenkää ennenku menit leimalle?

taapla
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.1.2011 13:42

ViestiKirjoittaja taapla » 2.2.2011 20:35

En hirveämmin.
Menen huomenna Ad:lle niin katsovat päästöjä ja arvoja.Tuonne on meiltä matkaa noin 7km joten miten kannattaa ajella tuonne tuota motaria?Eli kiihdytetäänkö esim.1-3 vaihteet ns.loppuun ja sitten vasta isompaa silmään?Vai miten?

Vai kannattaako suosiolla säätää syöttöä pienemmälle ja tyhjäkäynti sitten kohdilleen.

Ja luin netistä että tuota syöttöä säädetään kone käynnissä?Pitääkö paikkansa?

Ja semmoisen olen huomannut että kun aamulla käynnistän auton niin putken päästä tulee lumelle ns.karstaa aika reilusti ja lumi menee pieneltä alalta aika mustaksi.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.2.2011 20:59

Minusta on epänormaalia jos autolla ei välillä kiihdytetä täysiä. Johan siinä kaikki paikat karstottuu. Aina kun lähden esim motarille ja edessä ei satu olee jotain tupeksijoita niin poljen sen mitä toi vehe kulkee siihen 120kmh saakka. Eli runtua vaan niin putsaantuu. Katti on yks hyvä noen kerääjä ja sitten kun kerran vuodessa katsastuksessa polkasee niin hyvin lähtee noet liikkeelle ja mittareiden asteikot punasena heti.

taapla
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.1.2011 13:42

ViestiKirjoittaja taapla » 2.2.2011 21:19

Eli ensimmäinen diesel auto vasta alla niin ei tiedä vielä ns.pakollisia toimenpiteitä ennen katsastusta.Ja tosiaan vasta muutama päivä sitten ostettu koko auto.

Pitää huomenna ajella hetki ennen kun vie tuonne ad:lle mittauksiin.ja antaa reilusti matkalla kenkää.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 2.2.2011 21:50

Kun on jakopääkin vasta laitettu, niin käyt motarilla vetään kolmosella 5 km kylmästi rajotinta vasten. Loppuu se tupruutus. Itse vetelen muutaman kerran vuodessa paikat puhtaaksi... ei ole koskaan pompannut katsastuksesta 420 tkm ajettu passat.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.2.2011 22:38

sieltä pitää kyllä aika reilusti tulla mustaa että pomppaa savuarvoista. ei ihan ruuvaamattomalla pumpulla pitäis niinkään käyä. onko jako varmasti oikein?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 2.2.2011 22:59

Jotenkin taas kerran tuntuu tämän "justiinsa jakopää tehty" kertomuksen jäljiltä, että pumpun ajoitus ei ole samalla hehtaarillakaan. Mars takaisin huoltoon ja pyydät kellottamaan pumpun ajoituksen takuuseen. 0,9 ennakoksi ja kovaa ajoa.

Vähän vajaalla kierroksen lisäyksellä syöttöön savuarvoksi saatiin meidän vehkeissä 2,6 ja puolella kierroksella muistaakseni noin 2. Eli kunnon polkemista vaan motarilla - eiköhän se siitä puhdistu.

Eli tuohon saa olla maksimissaan 3%.Katsastuksessa oli näköjään irti joku tuohon imuputkeen tuleva(koneen päällä oleva putki) semmoinen liitin.Olikohan tuo joku egr:rään liittyvä vai mikä?


Ai se joka menee kannen huohottimelta imuputkelle, joka menee ahtimelle? Sitä kutsutaan huohotusletkun lämmittimeksi ja oikosulkiessaan se pimentää koko koneen vähäiset sähköt. Kannattaa siis varata sulakkeita varalle kun kokeilee laittaa liitintä takaisin. ;)

taapla
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.1.2011 13:42

ViestiKirjoittaja taapla » 2.2.2011 23:14

Eli jakopää on tehty viimevuoden loppupuolella alan korjaamossa.Ja eipä onnistu tuonne liikkeeseen meno koska on reilun 230km päässä.Onneksi tuli takuu tuolle moottorille joten vien ad:lle ja lasku liikkeeseen.

taapla
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.1.2011 13:42

ViestiKirjoittaja taapla » 3.2.2011 17:16

Nyt löytyi vika.

Autossa oli noin puoli kierrosta liikaa syöttöjä.Joku edellinen omistaja lisäillyt vähän näköjään.
Nyt oli savutusarvo noin 2,6.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 11.2.2011 9:05

Tuohon huohotukseen liittyen. onko tuosta mitään hyötyä että huohottaa takaisin imuun?
Itteä ainaki vituttas hengittää perseestä suuhun...
Vedin nimittäin ite huohottimen letkun koneen alle.. tulee vähän puhtaampaa putkesta..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa