Golf 2; 1.6 td öljynpaineet, pakkosyöttö/ryyppy + muuta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

Golf 2; 1.6 td öljynpaineet, pakkosyöttö/ryyppy + muuta

ViestiKirjoittaja Nebel » 1.2.2011 20:47

Tommosen 1.6 td Golffin ostin vuodelta -85.

1) Ratin vasemmalla puolella alapuolella on kahva, josta pitäisi lähteä vaijeri ilmeisesti syöttöpumppuun.
Onko tämä pakkosyötön vaijeri ? Pumpun päässä on vaijerista pätkä jäljellä. Saako uuden muualta kuin volkkarilta, vai tietääkö joku vaijerin pituuden ?

2) Öljynpaineen valo vilkutteli satunnaisesti, lähinnä vaihde vapaalla käydessä. Vaihdoin uuden yläpaineanturin, nyt valo palaa suurimman osan ajasta. Välillä palaa, välillä ei. Öljypumppu entinen ? Miten helpoiten mittaisi öljynpaineen ?

3) Alapaineanturiin ei mene johtoa ollenkaan. Pari katkaistua roikkuu konetilassa, mistä johto vedetään ala-anturiin ? Yläanturista lähtee katkaistu johto alas, onko se tämä ?

4) Miksi veden valo palaa, kun säiliössä on vettä yli ylämerkin ja lämmöt alta puolivälin ? Anturi sökö ? Syttyi kesken ajon.

Noihin kun saisi nyt alkuun jotain tietoa niin on hyvä jatkaa. :)

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 1.2.2011 22:24

1)Tuo härpäke säätää syötön ajoitusta, vaikutus lähinnä kylmällä koneella tyhjäkäynnin tasaisuuteen. Uusi löytyy romikselta tai marmorilta.

2)Ettei vain olisi johto kulunut puhki ja ottaa kontaktia runkoon?

3)Alapaineanturi?? Veikkaisin öljyn määrän anturiksi, voi olla vaikutusta mys kohtaan 2

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 2.2.2011 19:39

Kas kun en tullut miettineeksi tuota johtoa. Marmoritiskille pitää siis mennä myös.

Pitää sähkökaaviosta ettiä johtojen paikkoja kaiketi, ei vaan ole kuin bensan kaavio. Anturipaikat on kuitenkin samoin (?)

Kyllä näissä on 2 anturia. Toinen on kannen päädyssä joka näköjään sammuttaa valon paineen noustessa tietyn arvon yli. Toinen on suodattimen päällä ja aloittaa vilkutuksen paineen laskiessa tietyn arvon alle. Tämä siis bensakoneisessa..

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 8.2.2011 11:36

4) Nestemääräanturi paisuntasäiliössä on todennäköisesti paskainen. Puhdista se. Valo voi palaa myös sen takia, jos nestettä on liikaa.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 22.2.2011 20:53

Edelleen ongelmana ala-anturin johdotus. Sinne pitäisi kaavion mukaan mennä keltainen johto, vaan ei sellaista ole koko autossa. Mistä kyseisen johdon pitäisi suurinpiirtein kulkea ?
Onko käytetty jonkin muun väristä johtoa myös ? 2 eri sähkökaaviota näyttää väriksi tosiaan keltaisen mittarilta alkaen.

Yläanturin sini-musta johto on nyt ok.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 55 vierailijaa