VW Jetta jousilautasen vaihdossa ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
VW Jetta jousilautasen vaihdossa ongelma.
Onko normaalia, että takaa yläjousilautasen vaihdon yhteydessä on miltei mahdoton laittaa suojakumet takaisin paikoilleen. Itselläni jenkatappi jää niin paljon alas, että se on täysin mahdotonta kumia puristamallakin. Onko asennukseen joku kippaskonsti, vai onko vaan rikki jotenkin.
Pitäähän sen mennä takaisinkin jos osat on alkuperäisessä järjestyksessä. Putsaa yläkiinnikkeen 'monttu' ja rasvaa kumit silikonilla niin löytävät paikkansa helpommin. En muista jouduinko nostamaan akselia kevyesti tunkilla ylöspäin jotta sain iskarin varren riittävän ylös. Ventoon vaihtaessa ZX:n iskaria kierreosa oli oikeasti alkuperäistä lyhyempi ja mutteri ylti lopulta just mittansa verran jengalle. Taisi olla vielä eri nousulla kuin alkuperäinen.
KakkosJettako?
Eihän siellä mitään suojakumeja ole, muovinen iskarin suojaputki tulee kiinni pohjaanlyöntikumiin joka painetaan iskarin varteen kierteen alapuolelle. Sen jälkeen paksu prikka jossa se lukitusrenkaan ura siellä sisäpuolella ja sen päälle yläjousilatanen, sen päälle holkki ja mutteri.
Korin ja iskarin väliin tulevat värinänvaimenninkumit taas tulevat siten että alempi tulee jousilautasen päälle (muista laittaa se kovera prikka kumin alle oikeinpäin) ja ylempi korin sisäpuolelle käänteisesti alempaan nähden.
Edit; itse olen laittanut aina iskarin yläpään koriin ensin, sitten hallitunkilla akselin päätä ylöspäin kunnes saa iskarin alapultin paikoilleen. Kiristä alapultii vasta kun auto on laskettu alas ja liikutettu hieman että iskarin alaholkki ei jää pinteeseen. Hajoaa se kumi sieltä alapäästä muuten nopsasti.
Eihän siellä mitään suojakumeja ole, muovinen iskarin suojaputki tulee kiinni pohjaanlyöntikumiin joka painetaan iskarin varteen kierteen alapuolelle. Sen jälkeen paksu prikka jossa se lukitusrenkaan ura siellä sisäpuolella ja sen päälle yläjousilatanen, sen päälle holkki ja mutteri.
Korin ja iskarin väliin tulevat värinänvaimenninkumit taas tulevat siten että alempi tulee jousilautasen päälle (muista laittaa se kovera prikka kumin alle oikeinpäin) ja ylempi korin sisäpuolelle käänteisesti alempaan nähden.
Edit; itse olen laittanut aina iskarin yläpään koriin ensin, sitten hallitunkilla akselin päätä ylöspäin kunnes saa iskarin alapultin paikoilleen. Kiristä alapultii vasta kun auto on laskettu alas ja liikutettu hieman että iskarin alaholkki ei jää pinteeseen. Hajoaa se kumi sieltä alapäästä muuten nopsasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”