Golf 3:sen bensapumpun toiminta?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3:sen bensapumpun toiminta?
Kellään tietoa Golf 1.8 -92:sen bensapumpun ongelmista?
Pumpunhan pitäisi sammua virrankytkemisen jälkeen, paineen noustua.
Autossani se pyörii koko ajan.
Olen tutkinut itse pumpun, ohjausreleen, mahdolliset vuodot ja puhdistanut bensapaineen säätimen. Olisiko vika sitten paineensäätimessä?
Vastauksista kiitoksia etukäteen!
Pumpunhan pitäisi sammua virrankytkemisen jälkeen, paineen noustua.
Autossani se pyörii koko ajan.
Olen tutkinut itse pumpun, ohjausreleen, mahdolliset vuodot ja puhdistanut bensapaineen säätimen. Olisiko vika sitten paineensäätimessä?
Vastauksista kiitoksia etukäteen!
Virtalukko kyllä pelaa muuten kuin uutena, enkä yhtäkkiä usko vian
olevan siinä. Onko sinulla kokemusta kyseisestä viasta?
Kiinnostaa kyllä tuon pumpun toiminta, vaikkea ajoa haittaakaan.
Mikä tuon pumpun saa katkeamaan paineen noustua? Aikarele,
painekatkaisija?
Nyt pumppu "kierrättää" bensaa ruiskun läpi paluulinjaan.
olevan siinä. Onko sinulla kokemusta kyseisestä viasta?
Kiinnostaa kyllä tuon pumpun toiminta, vaikkea ajoa haittaakaan.
Mikä tuon pumpun saa katkeamaan paineen noustua? Aikarele,
painekatkaisija?
Nyt pumppu "kierrättää" bensaa ruiskun läpi paluulinjaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vuotta vanhemmassa pumppu ei tiedä paineesta mitään, vaan se käy kun sytytyspulsseja tulee ja virrat päälle kytkettäessä.
Voisko se sulla olla samalla lailla?
Jatkopäätelmänä em. skenaariossa olisi että jos moottorinohjain kytkee pumpun käyntiin FET-transistorilla niin sehän useimmiten kytketään maapuolelle ja maadoitusvika saisi pumpun käymään jatkuvasti. Eli pumpun maajohto osuisi runkoon jostain kohdin jatkuvasti ja maadoittaisi pumpun vaikka FET:in pitäisi se maadoittaa "hallitusti".
Voisko se sulla olla samalla lailla?
Jatkopäätelmänä em. skenaariossa olisi että jos moottorinohjain kytkee pumpun käyntiin FET-transistorilla niin sehän useimmiten kytketään maapuolelle ja maadoitusvika saisi pumpun käymään jatkuvasti. Eli pumpun maajohto osuisi runkoon jostain kohdin jatkuvasti ja maadoittaisi pumpun vaikka FET:in pitäisi se maadoittaa "hallitusti".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eli Eculta tulee signaali releelle joka taas antaa virran bensapumpulle. Sitä voisi kokeilla niin että nyppää virtojen poissa ollessa eculta releelle tulevan piuhan irti (eli nasta 25 Ecussa) ja katsoo vieläkö rele on vetäneessä tilassa. Jos on vieläkin niin silloin se saa jostain väärästä paikasta signaalin.
Jos taas releen virrat katkeaa kun tuon ottaa irti niin silloin pitää etsiä syy miksi ECU luulee virtojen olevan päällä.Eli mikä ohjaa ECUa antamaan signaalin bensapumpun releelle.Senhän pitäisi antaa pulssi releelle heti kun virta-avaimen kääntää päälle.
Olisko kuitenkin sit virtalukossa häikkää ?
Jos taas releen virrat katkeaa kun tuon ottaa irti niin silloin pitää etsiä syy miksi ECU luulee virtojen olevan päällä.Eli mikä ohjaa ECUa antamaan signaalin bensapumpun releelle.Senhän pitäisi antaa pulssi releelle heti kun virta-avaimen kääntää päälle.
Olisko kuitenkin sit virtalukossa häikkää ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Autodata sanoo että keltainen/sininen ja menee releen nastaan numero 85. Jos auto on 1.8 90hp ja ABS koneella. Se itse asiassa näyttäisi olevan ( - ) pulssi eli jos tuo rele jostain syystä saa maadoituksen tuohon nastaan jostain muualta niin se vetää ja pumppu käy jatkuvasti. 12v tulee aina tuohon releeseen vaikka virta-avain olisi pois.
vw3, onko vikaa löytynyt?
MIkä vois muuten olla bensapumpun elinikä? Luulis kestävän ainakin tonne 300tkm asti?
Ja miten pumppu muuten käyttäytyy vanhetessa? Onko mahdollista, että se pelittää sillon tällön, vai kertalaakistako sanoo ittensä irti?
Omassa kolmosessa esiintyy useasti rajuakin nykimistä, tuntuu ettei moottorin kannattimet kauaa enää kestää. sytkäosasto ja muut hilppeet vaihdettu jo uusiin,(tulpat, johdot, virranjakajan kansi, puola, lämpöanturi, pa-suodatin, ilmasuodatin, imusarjan ja ohj tehostimen välinen letku tsekattu, lambda vaihdettu n.40tkm sitten) enää ei muuta vaihtoehtoo mieleen tule kun viimeisiä vetävä bensapumppu? Johdot myös tsekattu, ettei mistään näytä lyövän läpi..
Ongelma esiintyy etenkin kuoppaisella tiellä, myös peruuttaessa. Välillä kun peruuttaa, joutuu pitää kierrokset korkealla, ettei auto sammu. Joskus taas ei kylmänä saa käyntiin, ennen kun painaa muutaman kerran kaasupoljinta. Kaasuläppä joskus tsekattu, suht puhtaalta näytti, ei viittinyt hirveästi purkaa, et sai takas kasaan. Myös ruiskun ja imusarjan välinen kumialusta on kunnossa.
Autona siis tuo profiilin 1.8 ADZ -95, ajettu reilu 200tkm
Voisko diagnostiikassa olla hyötyä?
Googlettaminen ei auttanut, muilla näköjään nykiminen hävinny sytkäosien vaihtamisella..
Auto on jokapäiväisessä käytössä, toistaiseksi eteen ja taakse jotenkuten päässyt, ketuttaa vaa että on menny noin epäluotettavaksi.
kiitos
MIkä vois muuten olla bensapumpun elinikä? Luulis kestävän ainakin tonne 300tkm asti?
Ja miten pumppu muuten käyttäytyy vanhetessa? Onko mahdollista, että se pelittää sillon tällön, vai kertalaakistako sanoo ittensä irti?
Omassa kolmosessa esiintyy useasti rajuakin nykimistä, tuntuu ettei moottorin kannattimet kauaa enää kestää. sytkäosasto ja muut hilppeet vaihdettu jo uusiin,(tulpat, johdot, virranjakajan kansi, puola, lämpöanturi, pa-suodatin, ilmasuodatin, imusarjan ja ohj tehostimen välinen letku tsekattu, lambda vaihdettu n.40tkm sitten) enää ei muuta vaihtoehtoo mieleen tule kun viimeisiä vetävä bensapumppu? Johdot myös tsekattu, ettei mistään näytä lyövän läpi..
Ongelma esiintyy etenkin kuoppaisella tiellä, myös peruuttaessa. Välillä kun peruuttaa, joutuu pitää kierrokset korkealla, ettei auto sammu. Joskus taas ei kylmänä saa käyntiin, ennen kun painaa muutaman kerran kaasupoljinta. Kaasuläppä joskus tsekattu, suht puhtaalta näytti, ei viittinyt hirveästi purkaa, et sai takas kasaan. Myös ruiskun ja imusarjan välinen kumialusta on kunnossa.
Autona siis tuo profiilin 1.8 ADZ -95, ajettu reilu 200tkm
Voisko diagnostiikassa olla hyötyä?
Googlettaminen ei auttanut, muilla näköjään nykiminen hävinny sytkäosien vaihtamisella..
Auto on jokapäiväisessä käytössä, toistaiseksi eteen ja taakse jotenkuten päässyt, ketuttaa vaa että on menny noin epäluotettavaksi.
kiitos
vw3, onko vikaa löytynyt?
MIkä vois muuten olla bensapumpun elinikä? Luulis kestävän ainakin tonne 300tkm asti?
Ja miten pumppu muuten käyttäytyy vanhetessa? Onko mahdollista, että se pelittää sillon tällön, vai kertalaakistako sanoo ittensä irti?
Omassa kolmosessa esiintyy useasti rajuakin nykimistä, tuntuu ettei moottorin kannattimet kauaa enää kestää. sytkäosasto ja muut hilppeet vaihdettu jo uusiin,(tulpat, johdot, virranjakajan kansi, puola, lämpöanturi, pa-suodatin, ilmasuodatin, imusarjan ja ohj tehostimen välinen letku tsekattu, lambda vaihdettu n.40tkm sitten) enää ei muuta vaihtoehtoo mieleen tule kun viimeisiä vetävä bensapumppu? Johdot myös tsekattu, ettei mistään näytä lyövän läpi..
Ongelma esiintyy etenkin kuoppaisella tiellä, myös peruuttaessa. Välillä kun peruuttaa, joutuu pitää kierrokset korkealla, ettei auto sammu. Joskus taas ei kylmänä saa käyntiin, ennen kun painaa muutaman kerran kaasupoljinta. Kaasuläppä joskus tsekattu, suht puhtaalta näytti, ei viittinyt hirveästi purkaa, et sai takas kasaan. Myös ruiskun ja imusarjan välinen kumialusta on kunnossa.
Autona siis tuo profiilin 1.8 ADZ -95, ajettu reilu 200tkm
Voisko diagnostiikassa olla hyötyä?
Googlettaminen ei auttanut, muilla näköjään nykiminen hävinny sytkäosien vaihtamisella..
Auto on jokapäiväisessä käytössä, toistaiseksi eteen ja taakse jotenkuten päässyt, ketuttaa vaa että on menny noin epäluotettavaksi.
kiitos
Vikamuistin luvulla vois vaikka aloittaa.
Minullakin on tuommoinen härveli, leimalle pitäisi viedä ja ensimmäiset ajot ajelin keskiviikkona, "konevikaisena" kun auton ostin.
- Imuilman lämpötila-anturin johto oli irti liittimestä, näytti -54 astetta C
- Nokka-akselin ajoitus hampaan verran pielessä
- Sytkäennakko 6-7 astetta pielessä, oli ilmeisesti säädetty ilman testeriä/vag comia
- Ilmanputsari tukossa
- Tulpanjohdot oli vaihdettu tarvikkeisiin, vastusta oli 6-7 kilo-ohmia; onneksi ehjät alkuperäiset oli mukana ja vastusta 5-6 k-ohmia
Nyt pelaa huomattavasti paremmin kuin ennen em. korjauksia.
Ruiskun ja imusarjan välisessä kumilaipassa näkyy vielä murtumaa, luulisin sen vaihdolla auton pelaavan kunnolla. Jakajan kannen ja pyörijän taidan myös laittaa vielä uusiksi, olivat sitä verta vanhan näköiset
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa