Homma meni niin, että kuukausi - pari sitten alkoi G60 Passatti lievästi nykimään silloin tällöin. Milloin tasakaasulla milloin kiihdyttäessä, jne. Nykiminen paheni pikkuhiljaa, joilloin päätin vaihtaa bensasuodattimen ja sinisen lämpötila-anturin. Avot! Nykiminen häipyi. Kunnes taas pari viikkoa sitten se alkoi, paheni nopeasti todella rajuksi nykimiseksi. Ei pysynyt enää tyhjäkäynnillä vaan piti kaasua pumpata joka risteyksessä. Lopulta huipentui siihen että toissa aamuna ei enää käynnistynyt ollenkaan. Kun edellisenä iltana kaasuttelin sillä pihalla paikallaan, niin putkesta tuli pikimustaa savua joka haisi bensalle oikein kunnolla.
No aloitin tutkimukset: Alipaineletkut, lämpöanturit, imuvuodot, jne. Ei mitään. Viimein päätin tarkistaa jakopään. Hihna oli todella löysällä ja oli pompsahtanut. Uusi hihna paikalleen ja taas yritettiin. Ei käynnisty ei millään. Jakopää ja virranjakaja on takuulla siinä kohtaa missä pitääkin. Muutaman sekunnin kun starttaa, niin pari kertaa saattaa hörähtää ja bensa haisee oikein kunnolla. Tulpat irti -> niiden ja sylinterien kuivaus, tulpat takaisin ja starttia. Meinaa lähtä käyntiin samantien, mutta sitten taas hiipuu. Sitten taas tulpat irti -> ne on aivan märät, samoin kuin sylinterit. Kipinää iskee ja bensaa tulee, mutta aivan liikaa näemmä.
Sitä sinistä lämpötila-anturiakin löytyi hyllystä kolme käytettyä ja yksi uusi, mutta niiden vaihdolla ei ole mitään merkitystä. Jakakaapas vähän viisauttanne, kiitos. :)
G60 ja todelliset käynnistys vaikeudet. Ratkaistu.
Valvoja: ffp jäsenet
G60 ja todelliset käynnistys vaikeudet. Ratkaistu.
Viimeksi muokannut hykkyrä, 10.2.2011 0:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa