Kestääkö 5-vaihteinen 96kw TDI virittämistä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hilleri
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.1.2007 10:30

Kestääkö 5-vaihteinen 96kw TDI virittämistä?

ViestiKirjoittaja Hilleri » 17.1.2007 9:31

Miksi tuolla 5-vaihteisella laatikolla 96KW koneella vääntö on rajattu tuohon 285NM, mutta jos on tiptronic tai 6-vaihteinen niin vääntöä on tuon 310NM.

Eikö tämä 5-vaihteinen laatikko kestä tuota vääntöä?
Voisiko tuohon koneeseen hommata , jonkun viriboksin tuolla 5v laatikolla esim. ( 118 kW/160 hp 380 Nm) ?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.1.2007 13:57

kyllä tuohon voidaan tehdä sellainen ohjelma, joka toimii tuossa autossa.

otalka
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.2.2006 16:27

ViestiKirjoittaja otalka » 18.1.2007 0:18

eroa löytyy ainakin kytkimestä:
AWX (285 Nm) = d 228 mm
AVF (310 Nm) = d 240 mm

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 22.1.2007 13:56

Mites toi 6v laatikko kestää vääntöä? kokemusta?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.1.2007 13:59

Toi 6v manual melko kestävä laatikko että ei pitäs olla kestävyydenkanssa mitään ongelmaa

Jamppa80
-
Viestit: 40
Liittynyt: 12.5.2006 14:11

ViestiKirjoittaja Jamppa80 » 2.2.2007 14:54

Heips!
Voiko tohon awx malliin laittaa isomman kytkimen? Meinaan et mahtuuko?

Sopuli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.5.2004 19:25

ViestiKirjoittaja Sopuli » 2.2.2007 21:37

noista 5v rupee perä repeileen eri suuntiin kun tarpeeksi voimaa irroitetaan tai sit on sattunu maanantai kappaleita kohdalle

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.2.2007 21:39

mulla oli tehoja varmaan joku 200hp ja hyvin kesti 02A laatikko

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 2.2.2007 21:59

hyvin tuntuu ainakin reilulla 400nm kestävän, kuulemma 500nm ovat kestäneet monta päivää.. käytöstä en osaa sanoa.

"normaali" käytössä ei etuvetoisessa tee enemmällä väännöllä oikein mitään, kun tuolla 400nm sutiin ~80km/h asti.

Sopuli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.5.2004 19:25

ViestiKirjoittaja Sopuli » 3.2.2007 12:48

puolisen vuotta itsellä noilla tehoilla kestäny per laatikko, tosin oli "raskaat ja isot" pyörät alla myös saatto olla vaikutusta ja lähtökohta on ollut ahf koneeseen suoraa heitettäviä laatikoita.

Tosin nyt haetaan 6v+lukolla vähän lisää kestävyyttä samalla kun haetaan positiivista tehon nousua. :)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.2.2007 16:59

puolisen vuotta itsellä noilla tehoilla kestäny per laatikko, tosin oli "raskaat ja isot" pyörät alla myös saatto olla vaikutusta ja lähtökohta on ollut ahf koneeseen suoraa heitettäviä laatikoita.


Tarkoitatko että 400nm kestänyt sulla vain puoli vuotta??

Sopuli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.5.2004 19:25

ViestiKirjoittaja Sopuli » 4.2.2007 4:39

puolisen vuotta kesti mut tuli kyl kilometrejäkin useempi kymppi tonni vääntö oli 400 reilumalla puolella mut tosin kun taisin mainita niin raskaat ja isot vanteet sattoi olla osa syynä tai sitten huono säkä ja laatikot on meni ihan rauhallisessa ajossa ettei missään revittelyssä :)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.2.2007 9:35

minäkin olen nyt 100tkm aikana vaihtanut varoiksi öljytkin kolmeen kertaan aina moottori öljyjen kanssa =)
Skodalla varoittelivat että vakioistakin on mennyt viitos vaihteita, kun ihmiset eivät osaa vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaan poljetaan aina viitosella.. tiedä sitten puhuivatko totta.

Mulla on nyt ollut reilu puolivuotta 406nm eikä laatikko onneksi ainakaan vielä ääntele, mutta minä ajankin kuin naiset =)

otalka
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.2.2006 16:27

ViestiKirjoittaja otalka » 4.2.2007 13:15

Perän laakereita on mennyt myös 6-v laatikoista. Korjaajat ovat olleet sitä mieltä, että laatikon kuoret joustavat liian helposti.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 17.1.2011 17:38

Miksi tuolla 5-vaihteisella laatikolla 96KW koneella vääntö on rajattu tuohon 285NM, mutta jos on tiptronic tai 6-vaihteinen niin vääntöä on tuon 310NM.

Eikö tämä 5-vaihteinen laatikko kestä tuota vääntöä?
Voisiko tuohon koneeseen hommata , jonkun viriboksin tuolla 5v laatikolla esim. ( 118 kW/160 hp 380 Nm) ?


Onko kenelläkään kokemusta tämän 5-vaihteisen AWX:n lastutuksesta? Ilmeisesti kytkin ei kestä yhtä hyvin kuin AVF-koneisen mallin, jossa on 6-lovinen aski. Onko kenelläkään käytännön kokemusta vakiokytkimen kestosta? Harisen sivuilla puhutaan jotain 300Nm:stä, joka on kyllä sen verran vaisu lukema, että tuon 15Nm:n takia ei juuri kannata lastuttamista miettiä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.1.2011 18:41

kaksoismassavauhtipyörä antautuu ensimmäisenä ja rupeaa pohjaamaan yli 300nm väännöillä noissa 5-vaihteisissa. 6-vaihteisesta kestää ottaa ~400nm vakiokytkimellä jos vääntöäa rajoitetaan alle 2tonnin ja sitten vasta otetaan maksimit.

Kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä tilalle niin kestää ottaa vääntöäkin. Sitten pitääkin vaihtaa turbo kun se jää alamittaiseksi ja pahalle onkin jo annettu sitten koko käsi ;)

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 17.1.2011 19:23

Edellinen omistaja kun on just vaihtanut uuden (vakio)kytkimen tommosen 5-lovisen yhteyteen, niin ei viitsisi lähteä mihinkään kytkinjumppaan. Pitänee siis pöristellä vaan vakiolla. Vähän niukasti löytyy käytännön kokemuksia tommosesta AWX + lastu yhdistelmästä.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 17.1.2011 20:12

Kertokaas tyhmälle, miksi ei saa ottaa vääntöjä alle 2000 kierroksen?
Mitä väliä voimansiirrolle on ottaako 400Nm 1000 kierroksen kohdalla vai vasta 3000kierroksessa?

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 17.1.2011 21:10

Mulla Passatin 6v-laatikko kesti lastulla n.80000km / 1,5v. Rullilla arvoiks saatiin 170hv / 400Nm.

sp3d3
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.1.2011 15:57

ViestiKirjoittaja sp3d3 » 17.1.2011 23:06

Vag-on, tuo perustunee siihen, että moottorin tuottama teho ei ole pienillä kierroksilla kovinkaan tasaista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.1.2011 23:26

Siis vääntö tulee värähdellen.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 27.1.2011 18:09

Ookke. Kiitos tiedosta. Taas ollaan pykälää viisaampia.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 5.4.2011 17:53

Kestääkö ATD koneinen, 5 vaihteinen vakiohiluilla pientä ohjelmointia ? Vakiona 100hp -> 125hp ja 240nm -> 290nm... ajettu 220tuhatta ja kaikki palikat on vakiot.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2011 19:05

Yhdestä ATD:stä penkitetty pelkällä softalla 143/327 ja on 5v lootalla. Ei ole ollut mitään ongelmia siinä autossa minkään kestävyyden suhteen. Tais olla nyt 165tkm mittarissa.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 5.4.2011 19:43

Kuulostaa kyllä aika kovilta lukemilta vakio hilppeille, kytkimelle, vauhtikselle ja laatikolle. Onko paljon kilometrejä takana, ohjelmoituna ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2011 20:30

Vasta joku 40tkm. Muistaakseni se softa on noin 2000rpm saakka aika vakio/vakio. Siitä eteenpäin on sitten enempi ahtopainetta ja syöttoä. Kestää kytkin ja laatikko kun rajaa sitä alavääntöä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa