AFN remontin jäljiltä ahtimelle menevä ilmaputki irti 4tkm
Valvoja: ffp jäsenet
AFN remontin jäljiltä ahtimelle menevä ilmaputki irti 4tkm
Mitä suosittelee arvon raati toimenpiteiksi, kun käytin passatin jakopään remontissa ja sen jäljiltä on pojilta unohtunut ilmaputsarin ja ahtimen välinen ilmaputki irti. Nyt olen kerennyt ajelemaan vajaa 4tkm ja äsken huomasin tämän unohduksen. Laitoin kiinni tottakai heti kun huomasin.
Autolla ajettu 269tkm. Miten tämmöisen homman kanssa pitäisi edetä, koska haluaisin kuitenkin varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Ja jos ei ole kunnossa niin korjauksen että tulee kuntoon.
Autolla ajettu 269tkm. Miten tämmöisen homman kanssa pitäisi edetä, koska haluaisin kuitenkin varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Ja jos ei ole kunnossa niin korjauksen että tulee kuntoon.
Soittelin tuossa äsken huollon tehneelle firmalle ja puhelusta jäänyt jälkimaku ei ole ihan karmean makea. Esitin asiani omasta mielestäni asiallisesti ja sanoin, että "olisiko ihan mahdotonta jos jokin puolueeton taho tarkastaisi ahtimen. Tällä minä saisin mielenrauhan, että mitään vauriota ei ole tapahtunut."
Minulla on kuitenkin pelko persiissä jos vien tähän samaan korjaamoon, että vastaus ja asenne on näin: "Ei siellä mitään ole ja tuo ahdinkin on jo niin paljon ajettu".
Haluaisin vain puoleettoman arvion, onko tämä ihan kohtuutonta?
Vastaus minun kysymykseen tuli näin: "Onko tämä nyt jotain jaarittelua, että yritetään väkisin tehdä jostain asiaa?" "Tuo se auto tänne niin katotaan onko siinä jotain". "Minnekkä sinä sen muka sitten veisit?" Ei nämä lauseet muuten, mutta se vähättele äänensävy...
Niin ja putki oli ahtimen suulla "kohdallaan" eli ei täysin sivussa, mutta irti ja poissa kaulaltaan kuitenkin. Pelkään vaan ahtimen vetäneen putken ja kaulan välistä tavaraa sisään, koska vaikka putki kohdallaan onkin, niin voihan siellä silti olla rakoa.
Minulla on kuitenkin pelko persiissä jos vien tähän samaan korjaamoon, että vastaus ja asenne on näin: "Ei siellä mitään ole ja tuo ahdinkin on jo niin paljon ajettu".
Haluaisin vain puoleettoman arvion, onko tämä ihan kohtuutonta?
Vastaus minun kysymykseen tuli näin: "Onko tämä nyt jotain jaarittelua, että yritetään väkisin tehdä jostain asiaa?" "Tuo se auto tänne niin katotaan onko siinä jotain". "Minnekkä sinä sen muka sitten veisit?" Ei nämä lauseet muuten, mutta se vähättele äänensävy...
Niin ja putki oli ahtimen suulla "kohdallaan" eli ei täysin sivussa, mutta irti ja poissa kaulaltaan kuitenkin. Pelkään vaan ahtimen vetäneen putken ja kaulan välistä tavaraa sisään, koska vaikka putki kohdallaan onkin, niin voihan siellä silti olla rakoa.
Nyt on aika varattuna Tammer-Dieseliin keskiviikolle ja tässä linkki kuvaan jonka sain otettua siivistä ennen kuin akku kuoli. Ei sattunut ihan tähtäys keskelle.
http://bonedust.pic.fi/kuvat/Sekalaisia%20kuvia/SANY0231.JPG/full
http://bonedust.pic.fi/kuvat/Sekalaisia%20kuvia/SANY0231.JPG/full
Tammer-Dieselin arvio asiasta oli, että ahdin on tullut tiensä päähän. Välystä on ja pyöritettäessä hankaa jostain kiinni. Vitutti niin pirusti, että jäi kysymättä mistä kohti ottaa kiinni :)
Nyt pitäisi löytää kiireesti toinen tilalle, alkuperäinen on vnt-15. Samalla vois pistää vaikka pikkasen isomman tilalle. Käykö joku suoraan edellisen tilalle?
Nyt pitäisi löytää kiireesti toinen tilalle, alkuperäinen on vnt-15. Samalla vois pistää vaikka pikkasen isomman tilalle. Käykö joku suoraan edellisen tilalle?
niin siis tuskin välys laakeriin on tullut tuon imuputken irtonaisuudne seurauksena, eli ahdin on lopuillaan muutenkin.
Toki jos pelaa niin miksei voisi ajaa kunnes loppuu. tietenkin jos yrittää huoltaa mutta VNT:n huollot ja suositukset nyt tiedetään kaiketi.
vai pitääkö ääntä? tahi ei ahta kuten pitäisi?
Toki jos pelaa niin miksei voisi ajaa kunnes loppuu. tietenkin jos yrittää huoltaa mutta VNT:n huollot ja suositukset nyt tiedetään kaiketi.
vai pitääkö ääntä? tahi ei ahta kuten pitäisi?
Joo siis ei näkynyt mitään suoranaista yhteyttä tuohon imuputken irtiolemiseen eli sen piikkiin sitä ei voi laittaa. Mutta heidän mielipide oli, että autolla kannattaa ajaa mahdollisimman vähän ennen kuin ahdin on vaihdettu.
Ja minä en ole huomannut mitään radikaalia muutosta ahtimen toiminnassa, persdynon mukaan vetää samalla lailla kuin aiemminkin.
Mutta tosiaan, kun asiaa rupesin miettimään, niin samaan syssyyn voisi laittaa vakiota vähän isomman tilalle. 1749V:n tilalle olisi voinut laittaa VA:n, mutta mites kun tässä on vnt-15?
Ja minä en ole huomannut mitään radikaalia muutosta ahtimen toiminnassa, persdynon mukaan vetää samalla lailla kuin aiemminkin.
Mutta tosiaan, kun asiaa rupesin miettimään, niin samaan syssyyn voisi laittaa vakiota vähän isomman tilalle. 1749V:n tilalle olisi voinut laittaa VA:n, mutta mites kun tässä on vnt-15?
No jos auto pelaa ja vetää eikä ahdin vihellä korvia särkevästi niin henk kohtainen mielipide on kovaa ajoa ja säätötilin tekoa jotta sen hajotessa saat uuden. ja alat selvitteleen mikä ahdin kannatta sinne laittaa ja mitä se vaatii.
Fin-turbolla oli niitä PD150:ä mutta ei näkynyt enään listoilla että olisiko menneet, plus etten tiedä miten istuu sinun koneesi perään semmoinen.
Fin-turbolla oli niitä PD150:ä mutta ei näkynyt enään listoilla että olisiko menneet, plus etten tiedä miten istuu sinun koneesi perään semmoinen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa