AFN remontin jäljiltä ahtimelle menevä ilmaputki irti 4tkm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

AFN remontin jäljiltä ahtimelle menevä ilmaputki irti 4tkm

ViestiKirjoittaja bonedust » 23.1.2011 16:44

Mitä suosittelee arvon raati toimenpiteiksi, kun käytin passatin jakopään remontissa ja sen jäljiltä on pojilta unohtunut ilmaputsarin ja ahtimen välinen ilmaputki irti. Nyt olen kerennyt ajelemaan vajaa 4tkm ja äsken huomasin tämän unohduksen. Laitoin kiinni tottakai heti kun huomasin.

Autolla ajettu 269tkm. Miten tämmöisen homman kanssa pitäisi edetä, koska haluaisin kuitenkin varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Ja jos ei ole kunnossa niin korjauksen että tulee kuntoon.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.1.2011 17:19

Peilin kanssa katsot että turbon kompurapyörän lavat on kunnossa ja suht teräväkulmaiset kärjistään. Jos on selvästi pyöreät ja iso välys lapojen kärkien ja kotelon välillä niin pöly on saattanut kuluttaa.
Korjauksena ahtimen vaihto, käytettyyn, uuteen tai virihybridiin.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.1.2011 18:59

Ei kai se putki ole kovin irti ole ollut, jos auto on toiminut? Ilmamassamittari kun AFN-koneen(kin) yhteydessä sijaitsee sen putken toisessa päässä, eli ilmansuodattimessa.

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 24.1.2011 8:38

Soittelin tuossa äsken huollon tehneelle firmalle ja puhelusta jäänyt jälkimaku ei ole ihan karmean makea. Esitin asiani omasta mielestäni asiallisesti ja sanoin, että "olisiko ihan mahdotonta jos jokin puolueeton taho tarkastaisi ahtimen. Tällä minä saisin mielenrauhan, että mitään vauriota ei ole tapahtunut."
Minulla on kuitenkin pelko persiissä jos vien tähän samaan korjaamoon, että vastaus ja asenne on näin: "Ei siellä mitään ole ja tuo ahdinkin on jo niin paljon ajettu".

Haluaisin vain puoleettoman arvion, onko tämä ihan kohtuutonta?

Vastaus minun kysymykseen tuli näin: "Onko tämä nyt jotain jaarittelua, että yritetään väkisin tehdä jostain asiaa?" "Tuo se auto tänne niin katotaan onko siinä jotain". "Minnekkä sinä sen muka sitten veisit?" Ei nämä lauseet muuten, mutta se vähättele äänensävy...


Niin ja putki oli ahtimen suulla "kohdallaan" eli ei täysin sivussa, mutta irti ja poissa kaulaltaan kuitenkin. Pelkään vaan ahtimen vetäneen putken ja kaulan välistä tavaraa sisään, koska vaikka putki kohdallaan onkin, niin voihan siellä silti olla rakoa.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 24.1.2011 8:46

Jos et ajaisi meille, niin vaikkapa Pirkanmaan Turbo Lahistentie 11
37770 Tarttila tai Tammer Diesel

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 24.1.2011 19:29

Nyt on aika varattuna Tammer-Dieseliin keskiviikolle ja tässä linkki kuvaan jonka sain otettua siivistä ennen kuin akku kuoli. Ei sattunut ihan tähtäys keskelle.

http://bonedust.pic.fi/kuvat/Sekalaisia%20kuvia/SANY0231.JPG/full

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 24.1.2011 21:17

Siivet on kyllä ihan terveen näköset.

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 26.1.2011 10:44

Tammer-Dieselin arvio asiasta oli, että ahdin on tullut tiensä päähän. Välystä on ja pyöritettäessä hankaa jostain kiinni. Vitutti niin pirusti, että jäi kysymättä mistä kohti ottaa kiinni :)

Nyt pitäisi löytää kiireesti toinen tilalle, alkuperäinen on vnt-15. Samalla vois pistää vaikka pikkasen isomman tilalle. Käykö joku suoraan edellisen tilalle?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.1.2011 11:03

niin siis tuskin välys laakeriin on tullut tuon imuputken irtonaisuudne seurauksena, eli ahdin on lopuillaan muutenkin.
Toki jos pelaa niin miksei voisi ajaa kunnes loppuu. tietenkin jos yrittää huoltaa mutta VNT:n huollot ja suositukset nyt tiedetään kaiketi.

vai pitääkö ääntä? tahi ei ahta kuten pitäisi?

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 26.1.2011 11:53

Joo siis ei näkynyt mitään suoranaista yhteyttä tuohon imuputken irtiolemiseen eli sen piikkiin sitä ei voi laittaa. Mutta heidän mielipide oli, että autolla kannattaa ajaa mahdollisimman vähän ennen kuin ahdin on vaihdettu.

Ja minä en ole huomannut mitään radikaalia muutosta ahtimen toiminnassa, persdynon mukaan vetää samalla lailla kuin aiemminkin.

Mutta tosiaan, kun asiaa rupesin miettimään, niin samaan syssyyn voisi laittaa vakiota vähän isomman tilalle. 1749V:n tilalle olisi voinut laittaa VA:n, mutta mites kun tässä on vnt-15?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.1.2011 12:08

No jos auto pelaa ja vetää eikä ahdin vihellä korvia särkevästi niin henk kohtainen mielipide on kovaa ajoa ja säätötilin tekoa jotta sen hajotessa saat uuden. ja alat selvitteleen mikä ahdin kannatta sinne laittaa ja mitä se vaatii.
Fin-turbolla oli niitä PD150:ä mutta ei näkynyt enään listoilla että olisiko menneet, plus etten tiedä miten istuu sinun koneesi perään semmoinen.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 26.1.2011 14:05

Eikö tuossa kuitenkin paljon suurempi huoli ole se, että ilman sisältämä pöly olisi kuluttanut moottoria eikä niinkään turboa ?

Mutta kuten jo aiemmin mainittiin, niin jos kerran auto on toiminut ilman sen ihmeempiä huomioita, niin ilman pääsy ohi ilmanputsarin (=MAFfin) lienee ollut vähäistä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 27.1.2011 9:24

kyllähän se turbon kompura pyörä on se ensimmäinen hiekan vastaanottaja koneessa jos ei imuputkisto/suodatin toimisi.

sittenhän sama ilma jakaantuu 4 pyttyyn ja niiden venttiileille. jossa vahinko olisi näin ollen pienempi kuin kompurapyörällä joka painetta tekisi siitä hiekkaisesta ilmasta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.1.2011 9:30

Ei kai tähän vuodenaikaan juurikaan ole hiekkaa ilmassa?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 27.1.2011 9:46

riippuu ajaako suolatulla vai hiekoitetulla tiellä ;D
toki ehkä kuitenkin vähempi kuin kesällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa